op 12-07-2006 21:36
op 16-02-2022 19:29
Dit onderwerp is gesloten omdat het zeer oud is. Maak alsjeblieft een nieuw onderwerp aan als je dit gesprek wilt voortzetten.
op 14-02-2022 15:47
Ik heb via Ebay een klein computerkabeltje besteld in Engeland, kosten inclusief btw ongeveer 4,90 Engelse ponden. Het is op 29-12-2021 zonder T&T naar mij verstuurd en zou tussen 7 en 15 januari moeten aankomen. Uiteindelijk kreeg ik op 11-02-2022 van PostNL een betaalverzoek voor inklaring (betaling van btw + hun afhandeling....). PostNL had zelf een T&T toegevoegd en daaruit bleek dat het pakketje al op 06-01-2022 bij hen was binnengekomen. Ik had inmiddels allang de bestelling geannuleerd en elders (in de Engeland...) opnieuw de bestelling geplaatst. De eerste bestelling weiger ik en gaat vanuit PostNL retour afzender.
Kortom: de gang van zaken bij PostNL voor niet EU-verzendingen zorgt voor ontzettend veel hinder en ergernis bij zowel de afzender als de ontvanger.
op 24-12-2021 15:08
Ik ondervind ook problemen: heb op 17 november wat onderdelen gekocht via EBay die uit het VK geleverd zouden worden. Omdat het om kleine onderdelen gaat (waarde zo'n € 6,-) geen Track and Trace zending genomen. Tot nu toe (24 december) niets ontvangen, de verkoper heeft laten zien dat het verstuurd is, maar bij PostNL kunnen ze blijkbaar niets vinden.
07-11-2021 12:15 - bewerkt 07-11-2021 12:19
Het lijkt nu veel erger te worden. 4 aankopen vanuit eBay (de oudste begin september) 'hangen' ergens bij Post NL rond. Royal Mail track/trace geeft aan dat het bij de douane ligt, douane zegt van niet, schijnbaar moet je bij Post NL zijn. Post NL herkent geen van de track/trace codes. Fijne boel. In september kwam er nog één door. Omdat er importheffing moest worden voldaan, was het bij een afleverpunt afgegeven. Post NL heeft echter nooit de moeite genomen dat ook aan mij te melden.....
op 05-11-2021 10:52
Herkenbaar en zeer frusterend. Ook voor de verkopers merk ik. Krijg gewoonlijk wel mijn betaling terug maar heb uiteraard liever mijn spullen; die bestel ik niet voor niets. Ik vraag me af waar het probleem zit: in de UK of in Europa of in Nederland of op meerdere plekken? Ik vraag me ook af of de inklaringskosten en vooral de administratieve rompslomp in deze tijd van personele krapte leidt tot vertragingen of voorrang aan Europese poststukken. Weet het niet zeker maar opvallend is de structurele vertraging / verdwijning van pakketten afkomstig uit de UK in ieder geval wel. Voorlopig bestel ik er niets meer.
op 13-06-2021 00:23
Ik zit al sinds 28 april te wachten op een pakketje uit het VK,
Zou op 7 Mei zijn ingeklaard en ik heb er vervolgens niks meer over gehoord.
Bij DHL zeggen ze dat het nooit is aangekomen. Kan ik fluiten naar mijn spullen en m'n poen of is er nog iets wat ik kan doen?
op 28-02-2021 21:47
Ik had begin december 2020 een bord gekocht...22 februari 2021 ontving ik het dan eindelijk- zonder enige aankondiging - via Post.nl. Het had track en trace maar daar werd ik destijds ook niet wijzer van. Er zat niets anders op dan wachten. Eindelijk! Je vraagt je af wat ermee gebeurd is... Geduld is een schone zaak.
op 30-01-2021 15:20
Ik heb afgelopen week een brief van PostNL gekregen met excuses en dat ik de volledige inklaringskosten terug krijg, de administratiekosten die PostNL rekent inbegrepen. Dus een gecombineerde ingebrekestelling/bezwaar heeft nut gehad.
op 30-01-2021 15:08
Voor een ieder die nog belang heeft bij de webpagina van de RijksOverheid van vorig jaar.
op 08-01-2021 22:42