annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zoals u weet, heeft de Europese Commissie tot nu toe het platform voor onlinegeschillenbeslechting (ODR-platform) voor consumenten ter beschikking gesteld, dat kan worden gebruikt om buitengerechtelijke geschillen op te lossen.

Dit ODR-platform wordt binnenkort stopgezet. Verkopers zijn dus niet langer verplicht om naar het ODR-platform te linken.

Hier vindt u de details van de respectievelijke nieuwe verordening tot intrekking van de bestaande ODR-verordening.

Wat gebeurt er?

Vanaf 20 maart 2025 is het niet meer mogelijk om klachten in te dienen op het ODR-platform.

Uiterlijk op 20 juli 2025 wordt alle informatie met betrekking tot zaken op het ODR-platform, inclusief persoonsgegevens, verwijderd en wordt het ODR-platform zelf opgeheven.

Ik ben een consument, wat moet ik doen?

U hoeft niets te doen. U hoeft alleen maar te weten dat deze tool voor het buitengerechtelijk oplossen van geschillen niet langer beschikbaar zal zijn. Voor het gebruik van eBay-services kunt u de Gebruikersovereenkomst raadplegen voor het beheer van klachten en, meer in het algemeen, voor het oplossen van geschillen.

Ik ben een verkoper, wat moet ik doen?

Vanaf 20 juli 2025 mogen de aanbiedingen geen informatie, links of verwijzingen meer bevatten naar het ODR-platform. Aangezien u niet langer verplicht bent om te linken naar en te informeren over het ODR-platform, dient u de betreffende links en informatie vooraf te verwijderen. U kunt uw kopers ook informeren over het feit dat zij na 20 maart 2025 geen gebruik kunnen maken van het ODR-platform om klachten in te dienen.

Houd er rekening mee dat deze lijst niet uitputtend is en alleen bedoeld is als referentie. In geval van twijfel kunt u onafhankelijk juridisch advies inwinnen.

Bedankt voor uw actieve deelname aan de eBay-community.

Het eBay-team