annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Hai. Ik heb heel lang niet meer bij ebay gekocht. Nu heb ik 3 a 4 weken geleden bij 2 kopers uit Amerika een game gekocht. De eerste game, nieuw had ik binnen een week, maar de tweede kwam maar niet.

Net  kwam de postbode met het pakje.Ik kon even 16.86 euro of zo betalen! Dat is een hele dure game geworden. Het spel koste 30,50 US dollars. verzendkosten ook 11,60 dollars en nu dit.

Heb de dounae gebeld want hij had er niet bij gezet dat het een tweedehands game is maar dat bleek niet uit te maken.

Mijn vraag ik kan niet aan de verkoper vragen om dit bedrag met mij te delen?

Ik vind het wel echt beneden peil hoor. Tot een paar jaar geleden verzond ik heel veel boeken (bookcrossing) naar mensen overal in de wereld maar de verzendkosten werden zo hoog dat ik er mee moest stoppen.

Dus nu willen ze ook het internationaal kopen en verkopen stoppen.? Ik koop iig niet meer van het buitenland.

Sorry, heb zo de pest in. Als ik dat had geweten had ik de game voor meer in NL gekocht. Was ik goedkoper uit geweest, minder stress en had ik de game al 3 weken binnen.

Ik heb even gelezen hier en iemand schreef dat ze de 22 euro nauw namen. Mijn game was 23 euro en 10 cent. Ik denk ook dat het komt door de manier hoe de verkoper het heeft ingepakt. Je verwacht dat een ps 3 game makkelijk door de bus kan maar het pakje is heel dik.

-- Bewerkt door marlene8_nl op 21 Mar 2012 14:54 CET
Bericht 101 van 804
laatste antwoord

Hey Ik wil een Trui bestellen uit US in totaal kost dit mij $62,50

dus ongeveer 47,70 euro wat ben ik nu exact kwijt als het in nederland aankomt het word verzonden via usps?

wie kan mij helpen

bedankt

Bericht 102 van 804
laatste antwoord

de Douane gaat  ten eerste van de waarde op de verpakking uit mits deze geloof waardig is. Zo niet dan kunnen zij de waarde bij afzender opvragen of zelf de waarde bepalen. Het opgeven van een onjuiste waarde is strafbaar.  

Valutakoersen zijn de koersen die men opdat moment van behandelen  hanteren . Daarnaast is de vrijstelling van de goederen mits geen handelskarakter € 45,00 betreft het handelsgoederen dan is er geen vrijstelling.

Invoerrechten zijn vaststaande gegevens en ligt aan de catogerie goederen. Deze worden over de waarde geheven en over deze uitkomst wordt dan de btw geheven. Het bedrag wat dan betaalt moet worden is de optelsom invoer rechten plus de BTW.

TNT post doet zelf aangifte bij de Douane uit naam van verzender/ontvanger.

Bericht 103 van 804
laatste antwoord

Hoe lang mag de douane mijn pakketjes vasthouden?

Dit pakketje ligt al sinds 4 oktober bij de douane en mijn geduld begint op te raken. Kan ik niet gebruik maken van een dwangsom oid? Ik kan me niet voorstellen dat het is toegestaan dat een pakket 40 dagen blijft liggen, ivm paypal kopersbescherming enz. Graag uw advies.

De verwerkingstijd van de NL douane varieert van 3-40 dagen en soms langer.

Belt u ze eens op via het bekende 0900-0570 nummer en houdt de buitenlandse tracking code bij de hand.

Een dwangsom is uiteraard niet mogelijk en aan PayPal voorwaarden heeft men helemaal geen boodschap.

Nu snel eerst gaan claimen, dat duurt toch lang voordat er iets gebeurt maar anders verspeelt u deze mogelijkheid. Daarna ziet u wel weer verder.

Bericht 104 van 804
laatste antwoord

volgens mij is 6 weken de max termijn!

Bericht 105 van 804
laatste antwoord

Hoe lang mag de douane mijn pakketjes vasthouden?

Label/Receipt Number: CP97 9015 247U S
Class: Priority Mail International Parcels
Service(s): International Parcels
Status: Customs Clearance

Your item is being processed by customs in NETHERLANDS at 7:44 am on October 04, 2011. 

Enter Label/Receipt Number. Detailed Results:
Customs Clearance, October 04, 2011, 7:44 am, NETHERLANDSProcessed Through Sort Facility, October 04, 2011, 7:43 am, NETHERLANDSProcessed Through Sort Facility, October 01, 2011, 5:50 am, FOREIGN CENTERJERSEY CITY NJ 099Arrived at Sort Facility, October 01, 2011, 5:50 am, FOREIGN CENTERJERSEY CITY NJ 099Acceptance, September 28, 2011, 10:31 am, SOUTHBURY, CT 0648

Dit pakketje ligt al sinds 4 oktober bij de douane en mijn geduld begint op te raken. Kan ik niet gebruik maken van een dwangsom oid? Ik kan me niet voorstellen dat het is toegestaan dat een pakket 40 dagen blijft liggen, ivm paypal kopersbescherming enz. Graag uw advies.

Bericht 106 van 804
laatste antwoord

Ik heb een aantal vragen:

1) Ik heb wat besteld in de VS. Wordt mijn pakket ALTIJD gecontroleerd door de douane, of controleren ze steekproefsgewijs...? Het pakket is verstuurd met USPS. Met andere woorden: moet je ALTIJD BTW etc. etc. betalen of glipt er regelmatig wat tussendoor...?

2) de waarde van mijn zending bedraagt 107 euro. Ik betaal dus geen douanekosten (want minder dan 150 euro), maar wél BTW (over goederenprijs+verzendkosten 19%). Betaal ik naast de BTW dan ook nog inklaringskosten...? Of vallen inklaringskosten onder de douanekosten die ik niet hoef te betalen...?

3) Hoe lang duurt een (via de duurdere express mail verzonden) 'snelle' zending vanuit de VS tot aan mijn voordeur...?

Groet,

Edwin

Bericht 107 van 804
laatste antwoord

Als u met PayPal betaald hebt kunt u in uw bezwaar daarnaar verwijzen, dit geldt als bewijs want alleen de factuur telt.

Houdt u er wel rekening mee dat u alleen de btw terugkrijgt (5,32) en niet de behandelingskosten (12,75).

Is dit geringe bedrag u de moeite wel waard, het kost u ook nog een brief, enveloppe en postzegel. Bovendien gaat dit twee maanden duren.

De verkoper kunt u hiervoor een negatief geven.

Bericht 108 van 804
laatste antwoord

Vandaag heb ik een pakket ontvangen van PostNL, waarbij ik €18,01 aan BTW- en inklaringskosten kon betalen aan de bezorger. De waarde van dit pakket was in totaal incl. verzendkosten €18,07 (betrof een Disney Traditionsbeeldje) en hierover zouden dus geen extra kosten betaald hoeven te worden. De Ebay-verkoper heeft echter op het pakket aangegeven dat de inhoud merchandise (een horloge) ter waarde van $39.99 is. De BTW-kosten zijn ook gerekend over dit bedrag (omgerekend €29,-). Een medewerker van PostNL heeft aangegeven dat ik middels een brief hierover bezwaar kan aantekenen, maar hoe zit dit met de Ebay-verkoper die een hogere waarde aangeeft op het pakketje? Dien ik hierover contact op te nemen met de verkoper per mail of via het klachtencentrum of ....?

Bericht 109 van 804
laatste antwoord

Alleen de factuur telt en daar staat 160,08

Het is vaak ook een kwestie van verwisselen van de decimale punt voor een komma, vandaar misschien de verwarring.

Maar zoals u ook al hebt vernomen, PayPal lost in dit geval alles op.

Bericht 110 van 804
laatste antwoord