annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Ow nog een vraagje.

Kwam er net achter dat hij de verkeerde waarde heeft ingevuld op het formulier. Hij heeft 1600 dollar ingevuld en het moet zijn 160.

Het zijn kartonnen kaartjes van een kaartspel. Denk dat ze het formulier sturen omdat ze de waarde zo hoog vonden?

Op de factuur staat 160,08 dollar van paypal. Denk je dat dit nog een probleem word?

Bericht 111 van 804
laatste antwoord

Thanks!

Had net al effe gebeld ook en kreeg hetzelfde antwoord.

Bericht 112 van 804
laatste antwoord

Neen dat is geen probleem.

Gewoon een print van de PayPal factuur is prima.

Bericht 113 van 804
laatste antwoord

Hallo allemaal,

Effe een vraagje.

Ik heb zoals veel mensen hier iets laten opsturen uit Amerika. Het iets wat ik van iemand heb gekocht.

Het ligt nu bij de custums clearance. Heb gebeld met de TNT klantenservice. Zij zei dat er een formulier naar me is toegezonden zodat ik nadere info kan geven. Zoals ik hier lees zal het vast gaan om een waarde en omschrijving van de goederen. Ik zal als ik het binnen krijg het invullen en factuur van paypal bijvoegen. Echter de factuur is nog niet betaald omdat ik het nog niet binnen heb (heb ik met hem afgesproken). Kan dat nog een probleem zijn dat ik achteraf betaal?

Bericht 114 van 804
laatste antwoord

Als een Duitse webshop het verzend vanuit China dan kan je natuurlijk beter zelf zoeken naar een Chinese verkoper, dan heb je die tablet voor de helft van de prijs...

De Duitse verkoper is een dropshipper, dat betekend bij enige verliezen, extra kosten etc... Dat je nogal lang kan wachten op antwoord omdat de Duitse verkoper eerst weer moet informeren bij zijn verkoper...

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 115 van 804
laatste antwoord

Als het item uit China komt dan komt deze niet via Deutsche post, maar via Hongkong post, China post of EMS.

De kans dat je inklaring moet betalen via een duurdere verzendmethode is inderdaad waar maar daarentegen met de andere verzendmethode wil er nog wel eens een pakketje verdwijnen onderweg.

Als je pech hebt en een overijverige douanier controleerd het item en deze is niet EU goedgekeurd dan heb je kans dat jeje pakketje wel ontvangt alleen dat de tablet volledig uit elkaar gehaald is, of je ontvangt bericht dat het vernietigd word omdat het illegaal is.

Maar 99 van de 100 keer gaat het gewoon goed... Voor de kosten kan je terrecht bij www.douane.nl

Bericht 116 van 804
laatste antwoord

Goedemiddag,

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Ik ben van van plan op een tablet pc aan te schaffen via een Duitse webshop. Deze webshop besteld deze dan weer in China waar vandaan deze wordt afgestuurd.

Nu geeft de webshop aan dat wanneer je via expresse (DHL/UPS oid) besteld dat de kans dat je invoerrechten en btw moet betalen groter is dan het via de Deutsche Post laat verzenden, klopt dit?

Mocht het zo zijn dat ik toch te maken krijg met kosten hoeveel zullen deze dan bedragen, rekeing houdende met dat het pakket niet zwaarder is dan 2 kg en dat de tablet mij inclusief verzendkosten € 120,- kost?

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

Bericht 117 van 804
laatste antwoord

Amerikaanse sites hoef je niet te controleren, hun hebben immers niks van doen met hoe er hier omgesprongen word met inklaring en de kosten daarvan.

Gewoon op de Nederlandse sites zoeken...

Bericht 118 van 804
laatste antwoord

Word het standaard verscheept via USPS dan komt het via postnl... Word het verzonden via UPS, Fedex, DHL dan zal je op die sites moeten kijken...

Bericht 119 van 804
laatste antwoord

Heel erg bedankt voor de antwoorden.

Toch heb ik een van mijn vragen niet helder genoeg gesteld blijkbaar.

"Inklaringskosten vindt u op de sites van de betreffende vervoerder."

Van welke vervoerder dan? de UPS in de VS of de PostNL in NL? En is dat altijd PostNL of kan dat ook een random andere partij in NL zijn?

-- Bewerkt door gertvdijk op 5 Sep 2011 18:50 CEST
Bericht 120 van 804
laatste antwoord