annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

joris@ebay.com
Community-lid
Beste eBay-leden,


Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.


Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Invoerrechten en -plichten

slaapmarkt
Community-lid
Dat is staatsgeheim en iedere burger behoort de wet te kennen.

Dus overgaan tot de orde van de dag en de zaken op je af laten komen zoals ze op je afkomen.

het Nederlandse vingertje

Bericht 801 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

the_outlaw36
Community-lid
hiephoi,
Ook ik zit met veel vragen omtrent de douane.
Mijn pakketje heeft nu al drie dagen de status.............

"Your item is being processed by customs in NETHERLANDS. Information, if available, is updated every evening. Please check again later."

Het betreft computer hardware in de prijs klasse van 450 euro tweedehands en de verkoper heeft het gemarkeerd als gift en een lage waarde op het pakketje vermeld.
Nu het al 3 dagen bij de douane is rijst bij mij de vraag of het op de juiste waarde geschat gaat worden en of er dan van de nieuwwaarde uit gegaan word.
Hoe gaan ze te werk...pakketje openmaken?! Mij als ontvanger op de hoogte brengen van de eventuele kosten?!
Of gewoon nog ff duimen draaien.

grtzz jos
Bericht 802 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

wittering3
Community-lid
Ik begin maar met een vraag: hoe gaat de douane te werk bij het vaststellen of er invoerrechten moeten worden berekend (en dus ook btw en inklaringskosten, vergeet ik iets?), specifiek: als men uitgaat van de waarde die op de verpakking vermeld staat, en men valuta (bv. USD) omrekent, per welke datum vind de valutaconversie tegen welke koers plaats (ook i.v.m. vrijstellingsgrens)? Op het moment van ontvangst door de douane tegen de valutakoers op dat moment, op het moment van koop, op een eenmaal per maand (wanneer ??) vastgestelde koers, of ... ???

En wordt er wat dat betreft een onderscheid gemaakt tussen produktkosten en verpakkingskosten ?

Ik begrijp dat de douane soms ook uitgaat van de "waarde in Nederland", maar in welke situaties is dat precies ?

Ik wil nog even benadrukken dat informatie verstrekt door de douane, belastingdienst of TNT post niet altijd klopt ...

O.a. aanleiding voor mijn vraag is de nogal fluctuerende dollarkoers.
Bericht 803 van 804
laatste antwoord