annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Re: Invoerrechten en -plichten

post.nl rekent 13,50 voor het aanbieden en het  verdere vervoer naar de afzender.Het totaalbedrag komt door de belasting,die de douane berekent.

Mijn pakket kwam in het depot van de douane,werd doorgestuurd naar een postkantoor,na twee weken werd het pakket teruggestuurd naar de USA en ligt al 6 weken ergens in New York.

Ik had graag de inklaringskosten betaald.Een verklaring had post.nl niet......:-(

m.a.w. U mag blij zijn,dat het pakket naar uw adres is gestuurd.!

Bericht 91 van 804
laatste antwoord

postnl rekent veel hogere inklaringskosten dan ups.

erg vervelend en ze doen het ook vaak fout.

er is niets aan te doen.

Bericht 92 van 804
laatste antwoord

Heb laatst 2x iets via Ebay gekocht aan kleding in de US, een Shirt en een Capuchonsweater van de Yankees. overigens niet bij dezelfde verkoper.

Tóch jammer dat er nog inklaringskosten bovenop komen als je online iets koopt. Hád ik het zélf in New York gekocht en meegenomen naar NL mag je voor iets van 450 Euries inklaringsvrij meenemen aan goederen.

Maar als ik online iets koop ligt de grens al bij 22 Euro hoorde ik. want meteen met de belasting telefoon douane gebeld. Dit is door Brussel zo geregeld kreg ik te horen dus bezwaar maken heeft geen zin.   

Dus voor het shirtje werd er nog 13,50 door UPS gerekend en voor m'n sweater 24.75 door Post.NL

Ergens vind ik dit zó unfair. uiteraard wel betaald want het is hier in NL eigenlijk niet te koop.

Bericht 93 van 804
laatste antwoord

Heb laatst 2x iets via Ebay gekocht aan kleding in de US, een Shirt en een Capuchonsweater van de Yankees. overigens niet bij dezelfde verkoper.

Tóch jammer dat er nog inklaringskosten bovenop komen als je online iets koopt. Hád ik het zélf in New York gekocht en meegenomen naar NL mag je voor iets van 450 Euries inklaringsvrij meenemen aan goederen.

Maar als ik online iets koop ligt de grens al bij 22 Euro hoorde ik. want meteen met de belasting telefoon douane gebeld. Dit is door Brussel zo geregeld kreg ik te horen dus bezwaar maken heeft geen zin.   

Dus voor het shirtje werd er nog 13,50 door UPS gerekend en voor m'n sweater 24.75 door Post.NL

Ergens vind ik dit zó unfair. uiteraard wel betaald want het is hier in NL eigenlijk niet te koop.

Bericht 94 van 804
laatste antwoord

Ik heb creme besteld uit Amerika. toen het pakje kwam, was het "cash on delivery" dus ik heb het teruggestuurd en de verkoper zou het weer sturen. Een week later: zelfde verhaal, "cash on delivery" en ik heb het pakje teruugestuurd. Nu beweert verkoper dat ze het pakje nooit heeft ontvangen en ze heeft geen geld teruggestort.

pauwtje2010

Bericht 95 van 804
laatste antwoord

Ingeval je iets buiten EU aankoopt en de verzending geschied met een firma zoals DHL en dergelijke, mag je zeker zijn dat je problemen hebt met doeane. Naar het schijnt werken deze samen met doeane. Pakjes verzonden met reguliere mail geven minder kans op onderschepping, ik zeg wel minder want tante post, de supergraaiers, durven ook nog wel eens 10 euro zogenaamde inklaring vragen om het pakje aan te bieden bij de doeane (sic)

Bericht 96 van 804
laatste antwoord

Ik heb een aantal weken geleden een behoorlijk aantal Ralph Lauren caps besteld via een verkoper uit Zuid-Korea.

Nu ontving ik zaterdag een aangetekende brief met daarin vermeld dat ik een boete a € 250,- dien te betalen en in vrijwillig afstand dien te doen van de goederen. Indien ik niet voldoe aan deze voorwaarden hangt er een eventuele rechtzaak boven het hoofd. (Aldus de brief)

Kortom, alle goederen kwijt + een boete.

Tevens dien je een onthoudingsverklaring in te vullen wat betekend dat je tekent voor het feit dat je niet weer goederen zult bestellen. Indien je dit wel doet zal er een boete a € 450,- per item volgen.

Om het hele verhaal nog spannender te maken, ik heb vorige woensdag, voordat ik op de hoogte was van bovenstaande, opnieuw een aantal petjes gekocht. Dit via een andere verkoper uit Zuid-Korea.

Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft, en of dit zomaar doorgang kan vinden en of het daadwerkelijk zulke zware gevolgen kan hebben.

Ben zeer benieuwd.

BVD

Bericht 97 van 804
laatste antwoord

Als het lijkt op schoenen of laarzen of er een logo staat op de doos van een bekende winkel dan moet je invoer rechten betalen - als het verstuurd wordt als cadeau, ingepakt als kado etc...met een prive naam en adres als afzender, 99% van de tijd hoef je nooit te betalen of in te voeren - dus, als je er werk van maakt en of vraagd aan degene waar je koopt het als kado te versturen zal je waarschijnlijk nooit iets hoeven te betalen - ik stuur en verkoop zowel prive als winkelier (vroeger) en heb 1 keer een probleem gehad en heb toen de btw terug gehad.  Het is maar hoe je het aanpakt! (inpakt)

Bericht 98 van 804
laatste antwoord

Hai. Ik heb net het pakje uitgepakt en de verkoper heeft gewoon zijn best gedaan dus ik ga het niet vragen. Wel ga ik hem mailen en vertellen wat er gebeurd is. Mijn pakje was idd 23 euro dat staat ook op de bon. dus ik vind het heel lullig maar goed ik heb pech gehad en kijk wel beter uit om nog eens bij ebay te kopen.

Bericht 99 van 804
laatste antwoord

U kunt de verkoper wel vragen om de kosten te delen, echter is dit niet de verantwoording van de verkoper maar van de koper!

Tja en dat de verkoper meer verpakkingsmateriaal gebruikt dan strikt noodzakelijk kun je hem/haar moeilijk kwalijk nemen!

Al die kosten lopen inderdaad de spuigaten uit!!!

Bericht 100 van 804
laatste antwoord