op 30-11-2007 16:48
op 25-09-2012 10:11
Als de waarde van de zending minder dan 22 euro is betaalt u geen btw of invoerrechten noch inklaring, dus niets.
Als de waarde van de zending tussen 22 en 150 euro ligt betaalt u btw over de waarde van de zending plus verzendkosten, verder betaalt u voor de inklaring.
Als de waarde van de zending meer dan 150 euro is betaalt u btw over de waarde van de zending en de eventuele invoerrechten, verder betaalt u voor de inklaring.
Of u werkelijk iets moet betalen wordt bepaald door de kwaliteit van de uitgevoerde inklaring. Soms wordt er ten onrechte btw of foutieve invoerrechten berekend, in dat geval kunt u achteraf bezwaar maken. Bij toekenning krijgt u wel de btw en/of invoerrechten terug maar nooit de inklaring.
op 24-09-2012 22:56
Hoi Allen,
Vraagje. Ik heb een paar kabeltjes besteld in de VS. Dit was inclusief verzendkosten 9,33 euro. Wat ben ik aan extra kosten kwijt?
Groeten
op 22-09-2012 22:46
1) 19% over betaald bedrag plus ongeveer 12,50 euro inklaring.
2) U krijgt geen bericht en moet wachten totdat het bezorgd wordt.
3) Elke ochtend even checken, opeens komt het.
4) Ja.
op 22-09-2012 19:31
Hallo, ik heb een aantal vragen en ik denk dat ik wel hulp kan gebruiken...
Ik heb namelijk een moederbord uit China besteld omdat deze nergens anders meer leverbaar was.
Moederbord kostte €58,87 gisteren brief gekregen dat postnl niet kon identificeren waar het om ging. Dus brief ingevuld met kopietjes van aankoop ebay en paypal.
1) Hoeveel zal ik totaal moeten betalen voor het importeren van het moederbord?
2) Gisteren brief op de post gedaan van inklaringproces, hoe lang moet ik wachten tot ik het pakketje heb of krijg ik nog antwoord daarover?
3) Pakketje is al te traceren op postnl met de barcode die ik heb, maar verschuift telkens weer een dag, hoe weet ik nou welke dag ik het krijg?
4) Zijn de aankoopfactuur van ebay en paypal voldoende?
Alvast bedankt voor de hulp.
op 09-09-2012 23:41
In principe zijn de tarieven gelijk. Maar de Chinezen maken vaker dan de Amerikanen gebruik van goedkope verzendmethoden (reguliere post, eventueel aangetekend). De Amerikanen zijn meer geneigd dure priority/express met tracking te gebruiken (door het PayPal afbreuk risico). Die laatste worden altijd door postnl naar de douane gestuurd, de andere gaan veelal ongezien door. Verder komt er nog bij dat postnl die de inklaring verzorgt veelal de formulieren in het chinees niet kan lezen.
Daarom verzoek ik altijd om de goedkoopste verzending.
Overigens is de inklaring een zooitje. Bij mij is de helft foutief, invoerkosten terwijl die helemaal niet geheven moeten worden, foutieve euro waarde vaststelling, geen invoerkosten terwijl dat wel zou moeten.
Als je bezwaar maakt tegen een inklaring krijg je bij toewijzing wel de btw/invoerrechten terug maar nooit de kosten die postnl rekent, en dat voor hun broddelwerk.
Op dit punt is het fijn in de EU te zitten (geen invoerrechten voor EU landen).
op 09-09-2012 16:09
Wat iedereen mee maakt met een pakketje van E-Bay usa heb ik dus ook gehad (inklaringskosten en btw) maar dan van de webwinkel van een usa-partikulier.
Wat mij verbaast (ik bestel veel van de EBay.com) maar dan van chinese verkopers en dan komt het pakketje uit HongKong of
ShenZhen en betaal nooit iets aan de post voor invoerrechten.
Dan heb ik het over kleine eletronica spulletjes, gereedschap tot aan komplete android tablets en telefoons toe, zeg maar van 3 euro tot 300 euro.
Wat is nu het verschil tussen China en de USA wat betreft invoer-belasting en btw?
op 21-08-2012 23:36
belastingdienst... leuker kunnen we het niet maken
op 16-08-2012 20:33
Dat is over 29 euro 19% btw ofwel 5,52 euro.
Daar komen nog de 16,50 euro verwerkingskosten voor postnl bij.
Maakt totaal 22,02 euro.
Vanaf 1 oktober wordt het dan 22,59 euro.
op 16-08-2012 18:08
Even een vraag. Ik heb verleden week een velletje (20 x 1,05) postzegels uit de VS besteld via ebay.
Dit heb ik meerdere keren gedaan, bij dezelfde verkoper. nooit geen problemen gehad. De postzegels zijn voor eigen gebruik, omdat ik voor mijn hobby altijd een zelfgefrankeerde envelop moet meesturen.
nu kreeg ik vandaag het pakketje/envelop en of ik even 22 euro extra wilde betalen.
hoe is het mogelijk dat ik over een pakket met waarde van 25 euro (exc. 4 euro verzendkosten) nu 22 euro moet betalen aan invoerrechten etc?
op 10-08-2012 22:50
post.nl rekent 13,50 voor het aanbieden en het verdere vervoer naar de afzender.
rectificatie:afzender moet natuurlijk de KOPER zijn.