annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Betaling lukt niet.

Als ik een object heb gewonnen of gekocht hebt via Koop nu, ga ik het meestal meteen afrekenen, maar ik heb nu al 2 keer een vervelend probleem daar mee, maanden geleden had ik hier absoluut geen last van, het begon zo maar ineens.


Alles loopt zodat je denkt dat het moet lopen, de site stuurt je naar Paypal en dan log je in, dan zeg je dat je het wil betalen en bevestig je het.


Daarna krijg je een melding dat je betaald hebt, en dat het word afgehandeld.


Maar vervolgens staat het object nog steeds op onbetaald als je naar "mijn ebay" gaat.


Dus, dan kijk je in je email inbox, geen bericht van bevestiging.


Logt in bij Paypal, maar daar is de transactie niet te vinden.


Ook op je bankrekening word er niets afgeschreven.


Vervolgens herhaal je dit meerdere malen zonder enig resultaat.


En dan moet je dus direct contact maken met de verkoper om een invoice aan te vragen.


Ik heb een tijdje geleden contact opgenomen met de Engelstalige customer-service van Ebay en die konden mij niet helpen.


Dus toen had ik op het Amerikaanse forum een bericht geplaatst, krijg ik daar een heel stom bericht van iemand die niet alleen niets weet en dus niet kan helpen, maar wel meteen neerbuigend gaat lopen doen dus toen had ik het echt helemaal hiermee gehad en het laten rusten, ik had inmiddels al via Paypal invoice betaald immers.


Maar nu heb ik vanmiddag weer iets gekocht, had het zelfde probleem dus daarom kom ik het hier nog maar een keer plaatsen, in de hoop dat iemand hier *wel* wat weet.


Ik heb een hele hoop geprobeerd om dit probleem te verhelpen.


Ik heb het in 3 verschillende browsers geprobeerd te betalen, alle drivers ge-update, java en flash de-installeerd en herinstalleert, firewall op low protection gezet, zelfs uitgezet!!, virus protectie uitgezet :/, en zelfs windows opnieuw geïnstalleerd, maar al dit heeft NIETS geholpen.


Daaruit concludeer ik toch echt dat dit niet aan mij ligt, of ik moet iets vergeten zijn?


Ook is er niets mis met mijn internet connectie.


Nu lees ik hier dat er dus meerdere mensen de zelfde problemen hebben maar ik kon niet vinden of het probleem nu ook voor hun was verholpen.


Ik betaal met Paypal via een bankrekening, want een credit kaart heb ik niet, maar dit zou toch niets uit moeten maken neem ik aan?


Kan dit een script probleem van Ebay zijn?


Als ik de verkoper mij laat invoicen via Paypal (zonder Ebay als tussenstation) lukt het betalen wel, maar het is op die manier wel heel omslachtig en vervelend, en daarom zal ik waarschijnlijk niet meer Ebay gebruiken om iets te kopen als dit probleem niet snel verholpen word.


Heeft iemand dit probleem ook gehad en het kunnen fixen?


Of wil je ook even je ei kwijt en hier over klagen?


Elke tip is overigens welkom.





-- Bewerkt door maiden_artemisia op 28 Mar 2012 21:01 CEST

-- Bewerkt door maiden_artemisia op 28 Mar 2012 21:02 CEST
Bericht 1 van 26
laatste antwoord
25 ANTWOORDEN 25

Re: Betaling lukt niet.

stephanthecollector
Community-lid

Even ter informatie, eBay zal hier nooit of te nimmer antwoord geven, ook niet op e-mails, althans die nietszeggende voorgekauwde antwoorden die reken ik niet als antwoord want volgens ebay ligt altijd alles aan de gebruike zelf!



eBay heeft lak aan wat gebruikers uit b.v het kleine landje NL vinden en ervaren het gaat bij ebay om de big picture en daar zijn wij te klein voor!



Op de prikborden in de VS is er ook geklaagd maar veel minder als hier dus het probleem is daar niet zo groot, misschien een idee voor iedereen die er last van heeft hier! log in op ebay.com en ga daar naar de prikborden en deponeer je klacht daar!

Bericht 11 van 26
laatste antwoord

Re: Betaling lukt niet.

Nu weer 3 keer geprobeerd zowel op de Nederlandse als Amerikaanse Ebay.



Bevestiging gekregen op het scherm ---- maar het wil maar niet lukken.




Ik kan niet betalen vpoor een artikel en ik krijg emails dat ik moet betalen.



Heel vervelend wordt het.



Schermafdruk


http://img853.imageshack.us/img853/8200/afhandelinghtm201204102.png



Bericht 12 van 26
laatste antwoord

Re: Betaling lukt niet.

dr_doggystyle
Community-lid

ik heb dit probleem nu ook.



ebay verwijst me naar paypal :




Geachte


Hartelijk dank voor uw e-mail.


U geeft in uw e-mail aan dat u van PayPal geen bevestigingsmail ontvangen heeft dat de betaling voor een gewonnen object voltooid is.


U heeft contact met ons opgenomen in verband met een vraag over PayPal.


In dit geval kunt u het beste direct contact opnemen met de klantenservice van PayPal.


PayPal is een eBay-onderneming met een eigen klantenservice. Het klantenserviceteam van PayPal is speciaal opgeleid om antwoord te geven op alle vragen over rekeningen.


U kunt PayPal via e-mail of telefoon contacteren.




dus dan maar een mailtje naar paypal gestuurd.


ik moest het via geld overschrijven naar mn rekening doen en dan zou de betaling wel goed gaan. dat werkt ook niet.


toen werd er gezegd dat ik het maar moest omzetten naar de valuta van het land waar ik de betaling wilde doen.


dat lijkt me helemaal niet de bedoeling.




na 10x hetzelfde gemaild te hebben en steeds dezelfde reacties gehad door verschillende medewerkers heb ik nu dit mailtje gekregen :




Bedankt dat u contact heeft opgenomen met PayPal in verband met betalingen via eBay.


Na het inzien van uw PayPal-rekening kan ik u vertellen dat er een technische storing gaande is bij PayPal en ebay waardoor sommige betalingen niet doorgaan. Wij zijn hiervan op de hoogte en er wordt samen met eBay aan een oplossing gewerkt.


Ik raad u aan om te blijven proberen om deze betaling te doen.


Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ge'nformeerd en dat dit bijdraagt aan het oplossen van deze kwestie.


Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.



Met vriendelijke groet,



Sabrina


PayPal




hopen dat het nu snel opgelost wordt want ik krijg nu betaal achterstand mailtjes van ebay


Bericht 13 van 26
laatste antwoord

Re: Betaling lukt niet.

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als jullie allemaal: betalen via de betaalknop, de procedure verloopt helemaal naar behoren en wordt netjes afgerond. Maar de betalingsbevesiging komt niet binnen in mijn mailbox en uiteindelijk blijkt er niets betaald en afgeschreven te zijn. Ik heb sinds vorige week donderdag verscheidene malen geprobeerd twee openstaande eBay-betalingen te voldoen, steeds via de gebruikelijke procedure, maar telkens zonder resultaat, ook al verloopt de betaalprocedure op zich vlekkeloos.


Ik word er onderhand een beetje moedeloos van. Ik heb gisteravond maar een mailtje gestuurd naar de twee verkopers in e VS, en die reageren gelukkig wel met enig begrip. Gezegd dat ik het blijf proberen, maar het is een ongemakkelijk idee dat je verkopers laat wachten op hun geld en ondertussen geen idee hebt of dit probleem op korte termijn kan worden opgelost.


 


Ik heb de verkopers ook laten weten dat "if all else fails' ik er maar voor zal kiezen om het geld rechtstreeks via PayPal via hun e-mailadres over te maken. Die oplossing heb ik elders op internet gezien, n dat lijkt te werken. Maar eigenlijk doe ik dat liever niet, want volgens mij loop ik dan het risico dat ik de kopersbescherming van eBay verlies (al heb ik nog wel die van PayPal).


 


Onbegrijpelijk dat eBay dit zomaar een volle week laat voortduren zonder enige toelichting en ogenschijnlijk zonder in actie te komen. Het vergroot mijn vertrouwen in deze organisatie niet bepaald.


Ik denk nl. dat het probleem echt bij eBay ligt, in elk geval in de communicatie tussen eBay en PayPal (wat per saldo natuurlijk dezelfde organisatie is). Ik heb via PayPal ook andere (niet eBay-)transacties gedaan en die worden zonder problemen afgerond. 

Bericht 14 van 26
laatste antwoord

Re: Betaling lukt niet.

Het lullige is dus dat je op de Paypal site niet rechtstreeks voor de eBay objecten kan betalen.



Vroeger kon dat wel, maar als je nu kiest voor 'Een betaling doen' en dan 'eBay objecten', geeft Paypal aan dat je die betaling vanuit eBay moet doen.



Ik deins ervoor terug om de betaling aan het emailadres van de verkoper te doen, omdat het me dan niet zou verbazen dat de tot nu toe mislukte transacties alsnog afgeschreven worden.


Dan zou ik 2x betaald hebben.



Het is echt ABSURD dat eBay hier niets aan doet!!!



Laten we ze blijven mailen met dit probleem!

Bericht 15 van 26
laatste antwoord

Re: Betaling lukt niet.

Ik heb zojuist dit bericht naar Customer Support van eBay gestuurd:



Er is een probleem gaande met het betalen met Paypal van gekochte objecten op eBay, waar ik maar ook anderen last van hebben.

Ik heb 5 objecten aangeschaft sinds 8 april (ik had al meer willen bestellen), maar van geen van die eBay-items heb ik emails ontvangen, nog is er bij Paypal iets van bekend.

Ikzelf maar ook vele anderen hebben hier last van; op de discussieforums wordt hier al flink over gesproken.

Ik kan niet op een andere manier betalen voor deze Paypal objecten dan vanaf eBay.
Sommige anderen hebben betalingen overgemaakt naar een emailadres van de verkoper (dus niet via de eBay functionaliteit), maar ik ben bang dat als ik dat ook wil doen, de bedragen straks dubbel worden afgeboekt.

Ik vindt het echt onbegrijpelijk dat dit probleem zolang duurt.

Op mijn bericht naar Customer Support van enkele dagen geleden wordt niet gereageerd.
Dit vind ik ook onacceptabel, maar ik sta machteloos aangezien er geen andere manier is om direct contact met eBay op te nemen.

Wilt u dit probleem z.s.m. oplossen!!


Ben Versteeg

Bericht 16 van 26
laatste antwoord

Re: Betaling lukt niet.

7585michel
Community-lid

Beste allen,


 


gelukkig, dacht dat ik de enige was met het probleem van betalen van mijn aankopen op Ebay met Paypal.


Ben al een week bezig om te proberen te betalen met een amerikaanse verkoper. 10X betaald?


meerdere malen gemaild met Paypal, zoals ook sommige van jullie , verschillende antwoorden.


Het laatste was ze mij vertelden is dat de fout bij Ebay ligt!, wat daar van waar is weet ik niet.


Zonet wedermaal betaald, niets.


Ik heb de link gecontroleerd waar je Ebay account is verbonden met Paypal, en jaja geen Ebay account aanwezig???


Ebay account toegevoegd, weer betaald.


Neeeee weer niet gelukt.


Ebay 2 mails gestuurd met het probleem, ook dat Paypal het probleem afschuifd naar Ebay.


GEEN GEHOOR!!!??? Hoe is het mogelijk dat een KLANT geen gehoor krijg in de wereldwinkel Ebay genaamd.


Schande.


Wel een formulier gekregen van Paypal waar ik kan invullen hoe de communicatie is verlopen over het probleem. Ja daar luisteren ze naar!!!!


Nu Ebay nog die ons moet beschermen en helpen om dit grote probleem op te lossen. Vergeet niet dat Paypal van Ebay organisatie is.


 


Michel

Bericht 17 van 26
laatste antwoord

Re: Betaling lukt niet.

Goed nieuws, althans onder voorbehoud: rond het middaguur lukte het mij opnieuw niet om te betalen, maar zojuist wel.


 


Ik heb ingelogd om de Amerikaanse site van eBay. Dat kan gewoon met hetzelfde account, en ik heb van daaruit betaald. Ik had al de indruk dat de problemen zich vooral voordeden bij transacties tussen de VS en Europese landen en met name als er sprake was van omzetting van bedragen in euro's naar dollars.


 


Hoe dan ook: via deze weg heb ik zojuist mijn twee openstaande transacties kunnen voldoen. Ik heb geen idee of de bug inmiddels helemaal uit de wereld is en het via ebay.nl ook weer allemaal goed gaat. Maar dit lijkt een methode te zijn die werkt. Hopelijk hebben anderen er ook wat aan.


 

Bericht 18 van 26
laatste antwoord

Re: Betaling lukt niet.

Ik hoop dat dit inderdaad betekend dat het probleem opgelost is!


Had het namelijk al meerdere keren op die manier geprobeerd maar maakte voor mij niks uit of ik .nl, .co.uk of .com probeerde te betalen, geen van allen zorgde er voor dat mijn betalingen wilde lukken.


Bij mij was 1 verkoper uit Amerika en de ander uit Hong Kong.

Bericht 19 van 26
laatste antwoord

Re: Betaling lukt niet.

Eindelijk het is mij na 4 dagen gelukt om te kunnen betalen.


Nu weer wachten of het pakketje normaal aankomt.



Wat een bevalling.


Bericht 20 van 26
laatste antwoord