- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 11-04-2012 10:49
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als jullie allemaal: betalen via de betaalknop, de procedure verloopt helemaal naar behoren en wordt netjes afgerond. Maar de betalingsbevesiging komt niet binnen in mijn mailbox en uiteindelijk blijkt er niets betaald en afgeschreven te zijn. Ik heb sinds vorige week donderdag verscheidene malen geprobeerd twee openstaande eBay-betalingen te voldoen, steeds via de gebruikelijke procedure, maar telkens zonder resultaat, ook al verloopt de betaalprocedure op zich vlekkeloos.
Ik word er onderhand een beetje moedeloos van. Ik heb gisteravond maar een mailtje gestuurd naar de twee verkopers in e VS, en die reageren gelukkig wel met enig begrip. Gezegd dat ik het blijf proberen, maar het is een ongemakkelijk idee dat je verkopers laat wachten op hun geld en ondertussen geen idee hebt of dit probleem op korte termijn kan worden opgelost.
Ik heb de verkopers ook laten weten dat "if all else fails' ik er maar voor zal kiezen om het geld rechtstreeks via PayPal via hun e-mailadres over te maken. Die oplossing heb ik elders op internet gezien, n dat lijkt te werken. Maar eigenlijk doe ik dat liever niet, want volgens mij loop ik dan het risico dat ik de kopersbescherming van eBay verlies (al heb ik nog wel die van PayPal).
Onbegrijpelijk dat eBay dit zomaar een volle week laat voortduren zonder enige toelichting en ogenschijnlijk zonder in actie te komen. Het vergroot mijn vertrouwen in deze organisatie niet bepaald.
Ik denk nl. dat het probleem echt bij eBay ligt, in elk geval in de communicatie tussen eBay en PayPal (wat per saldo natuurlijk dezelfde organisatie is). Ik heb via PayPal ook andere (niet eBay-)transacties gedaan en die worden zonder problemen afgerond.