annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Betaling lukt niet.

Als ik een object heb gewonnen of gekocht hebt via Koop nu, ga ik het meestal meteen afrekenen, maar ik heb nu al 2 keer een vervelend probleem daar mee, maanden geleden had ik hier absoluut geen last van, het begon zo maar ineens.


Alles loopt zodat je denkt dat het moet lopen, de site stuurt je naar Paypal en dan log je in, dan zeg je dat je het wil betalen en bevestig je het.


Daarna krijg je een melding dat je betaald hebt, en dat het word afgehandeld.


Maar vervolgens staat het object nog steeds op onbetaald als je naar "mijn ebay" gaat.


Dus, dan kijk je in je email inbox, geen bericht van bevestiging.


Logt in bij Paypal, maar daar is de transactie niet te vinden.


Ook op je bankrekening word er niets afgeschreven.


Vervolgens herhaal je dit meerdere malen zonder enig resultaat.


En dan moet je dus direct contact maken met de verkoper om een invoice aan te vragen.


Ik heb een tijdje geleden contact opgenomen met de Engelstalige customer-service van Ebay en die konden mij niet helpen.


Dus toen had ik op het Amerikaanse forum een bericht geplaatst, krijg ik daar een heel stom bericht van iemand die niet alleen niets weet en dus niet kan helpen, maar wel meteen neerbuigend gaat lopen doen dus toen had ik het echt helemaal hiermee gehad en het laten rusten, ik had inmiddels al via Paypal invoice betaald immers.


Maar nu heb ik vanmiddag weer iets gekocht, had het zelfde probleem dus daarom kom ik het hier nog maar een keer plaatsen, in de hoop dat iemand hier *wel* wat weet.


Ik heb een hele hoop geprobeerd om dit probleem te verhelpen.


Ik heb het in 3 verschillende browsers geprobeerd te betalen, alle drivers ge-update, java en flash de-installeerd en herinstalleert, firewall op low protection gezet, zelfs uitgezet!!, virus protectie uitgezet :/, en zelfs windows opnieuw geïnstalleerd, maar al dit heeft NIETS geholpen.


Daaruit concludeer ik toch echt dat dit niet aan mij ligt, of ik moet iets vergeten zijn?


Ook is er niets mis met mijn internet connectie.


Nu lees ik hier dat er dus meerdere mensen de zelfde problemen hebben maar ik kon niet vinden of het probleem nu ook voor hun was verholpen.


Ik betaal met Paypal via een bankrekening, want een credit kaart heb ik niet, maar dit zou toch niets uit moeten maken neem ik aan?


Kan dit een script probleem van Ebay zijn?


Als ik de verkoper mij laat invoicen via Paypal (zonder Ebay als tussenstation) lukt het betalen wel, maar het is op die manier wel heel omslachtig en vervelend, en daarom zal ik waarschijnlijk niet meer Ebay gebruiken om iets te kopen als dit probleem niet snel verholpen word.


Heeft iemand dit probleem ook gehad en het kunnen fixen?


Of wil je ook even je ei kwijt en hier over klagen?


Elke tip is overigens welkom.





-- Bewerkt door maiden_artemisia op 28 Mar 2012 21:01 CEST

-- Bewerkt door maiden_artemisia op 28 Mar 2012 21:02 CEST
Bericht 1 van 26
laatste antwoord
25 ANTWOORDEN 25

Betaling lukt niet.

Sinds vandaag heb ik ook excact hetzelfde probleem.


Alles lijkt goed te gaan tot en met de betaling maar wanneer ik


naar "mijn Ebay"ga staat dat ik nog steeds moet betalen en krijg ik geen mail van Paypal dat er is betaald al geeft Ebay na betaling aan dat alles geregeld is.


Weet iemand inmiddels wat ik hier aan kan doen?

Bericht 2 van 26
laatste antwoord

Betaling lukt niet.

Ik heb hetzelfde, ik doorloop de betaling via ebay en paypal, ik krijgen een melding dat ik betaalt heb en daarna kijk op paypal en zie geen gemaakte betaling staan.


Op ebay zie ik dat ik nog moet betalen


Ik heb het al 2 keer geprobeerd.



Straks heb ik twee keer betaalt.



Ik kreeg ook geen email van de aankoop en geen email paypal betaling.


Bericht 3 van 26
laatste antwoord

Betaling lukt niet.

Jammer om te horen dat het nog steeds niet is opgelost en er steeds meer mensen zijn met het zelfde probleem!



Ik heb besloten dat ik Ebay gewoon niet meer zal gebruiken want dit probleem is gewoon echt niet leuk.


Paypal raad het ook af om een Ebay betaling te doen rechtstreeks via Paypal.


Voor mij is het nooit opgelost en blijkt ook nog eens dat het object wat ik gekocht had niet was zoals beschreven en voel ik me ontzettend genept.


Nou heb ik contact opgenomen met de verkoper en hoop ik dat het niet uitdraait op een Paypal claim maar het feit dat je gewoon niet via Ebay kan betalen zodat het hoort en dat dit dan ook nog eens gebeurt was voor mij de laatste druppel.


En dan maar hopen dat als het zo ver moet komen, dat Paypal mij ingelijk stelt, maar ik krijg zo'n donkerbruin vermoeden dat het moeilijk word gemaakt door het feit dat ik op deze manier een Ebay object hebt betaald terwijl Paypal dat af raad.



Ook vind ik het onacceptabel dat dit betalingsprobleem maanden lang doort duurt en nog steeds niet is opgelost, doet Ebay er uberhaubt wel wat aan?


Onprofessioneel gewoon.




Bericht 4 van 26
laatste antwoord

Betaling lukt niet.

p600026
Community-lid

Ik heb sinds kort ook dit probleem. Alles verloopt prima geen foutmeldingen en je de melding dat je hebt betaald. Vervolgens staat er inderdaad in ebay gewoon dat je nog moet betalen. Paar keer gebrobeerd maar steeds het zelfde resultaat.


Dit is wel erg irritant. Hoop dat er wel een oplossing voor is of voor komt.

Bericht 5 van 26
laatste antwoord

Betaling lukt niet.

rdj2552
Community-lid

Heb sinds vandaag hetzelfde probleem.



Twee betalingen geen probleem twee wel, zelfde verhaal als hierboven, hele betalingstraject doorlopen, transactie geslaagd maar geen afschrijving/bevestigingsmail nog een betaling via paypal.



Vreemd

Bericht 6 van 26
laatste antwoord

Betaling lukt niet.

Waarschijnlijk is er niemand die ons kan helpen.


Ebay een bericht gestuurd maar krijg gewoon geen antwoord.


Telnr. bestaat niet.


Ik ben erg afhankelijk van de aankopen die ik op ebay doe dus ik baal hier verschrikkelijk van.


Moet nu elke keer de verkoper emailen en vragen om het direct via paypal te regelen wat ook weer door ebay wordt afgeraden maar via ebay invoice betalen is niet mogelijk.


Heb ook al alles geprobeerd via een andere browser,via een andere computer,via een ander netwerk zelfs via een smartphone mobiel en deze geeft alles aan dat ik betaalt heb zelf op ebay "PAID" maar na een uurtje staat er weer vrolijk op dat ik moet betalen en is "paid" verdwenen.


Paypal zelf doet het wel goed en ik ben goed creditwaardig dus daar ligt het echt niet aan.


Snap er niks meer van en ga maar weer emailen naar ebay in de hoop dat die een keer reageren.

Bericht 7 van 26
laatste antwoord

Betaling lukt niet.

hello-shorty
Community-lid

Heb vanaf vandaag precies het zelfde probleem baal hier ontzettend van...



Heb het een paar keer geprobeerd te betalen maar krijg steeds dit:



Bedankt voor je aankoop

Je betaling van US $19,30 via PayPal wordt verwerkt. Binnenkort ontvang je per e-mail een betalingsbewijs.



Ik heb Ebay al een mail gestuurd en nu hopen dat het snel is opgelost.

Bericht 8 van 26
laatste antwoord

Betaling lukt niet.

Ik wacht nu al een dag of twee, heb eBay ook een bericht gestuurd, maar er gebeurt niets.



Ik vind dit een HELE slechte zaak: er zijn blijkbaar grote problemen met meerdere mensen (ik ga er vanuit dat wij niet de enigen zijn die dit geconstateerd hebben), eBay is onbereikbaar, en Paypal doet niets.


Dit is echt onacceptabel!!!!


Bericht 9 van 26
laatste antwoord

Betaling lukt niet.

Enkele dagen nadat ik kontact had opgenomen met Ebay kreeg ik dit bericht (op 29 maart):



Geachte mevrouw (mijn echte naam),


Hartelijk dank voor uw mail omtrent betalen met Paypal.


Het spijt me te horen dat u problemen hebt bij het gebruik van PayPal.


Ik begrijp dat het frustrerend is wanneer er technische problemen opduiken bij gebruik maken van eBay.


Ons technisch team is op de hoogte van dit probleem en we doen ons best om het zo snel mogelijk op te lossen. Weldra zult u eBay weer in volle omvang kunnen gebruiken.


Onze excuses voor het ongemak en alvast bedankt voor uw geduld.


Mocht u nog vragen hebben, neemt u dan gerust nogmaals contact met ons op. Ik wens u veel succes en plezier op eBay. Met vriendelijke groeten, Ingrid Keuvel eBay Customer Support

Ondertussen is er echter niets veranderd volgens jullie 😞


Ik vind het echt nergens op slaan dat dit probleem als maanden gaande.


Niet cool Ebay, niet cool.

Bericht 10 van 26
laatste antwoord