annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Niet aangekomen zendingen

Regelmatig verstuur ik verkochte items wereldwijd, de laatste 2 maanden zijn er 9 brieven niet aangekomen.
De meeste vermissingen in Duitsland 8x ,en 1 in Zuid Afrika.
Bij TNT heb ik mijn beklag ingediend maar zij kunnen niet achterhalen waar het fout gegaan is.
De verzendingen zijn met standardpost geschied.
In mijn aanbiedingen heb ik vermeld dat het risico van onverzekerde verzending voor de koper is, maar dit haalt niet veel uit want de kopers worden meest altijd in het gelijk gesteld, heeft dit nog nut om te vermelden dat het verzendrisico voor de koper is? 

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (12)

Antwoorden (12)

dank voor reaktie op niet aangekomen stukken. Het klopt dat je voortaan schade tot 5500 kunt claimen, maar je betaald dan 19.80 euro. Maar nog steeds adverteert TNT met www tracktrace en dat je spullen daar te volgen zijn. Dit is een grote leugen, zodra je pakket Nederland uit is ben je elke mogelijkheid omhet te volgen via Tracktrace kwijt. Zo gaat dat, als je maar hard blijft schreeuwen dat alles te volgen is via Tracktrace dan geloven mensen dat. Maat het is dus absoluut niet waar. Soms lukt het om Nederlandse post te volgen via USPS ( de Amerikaanse TNT) maar dat gaat alleen op als TNT de stukken daar aanbiedt en ook daarvan heb ik meerdere bewijzen dat ze daarin erg  slordig zijn. Of stukken bij douane blijven zitten of niet, is niet zo aan de orde. Wat aan de orde is dat klanten bij TNT wijsgemaakt word dat ze betalen voor service, terwijl die service niet beschikbaar is. Dat is vrijwel hetzelfde als wat Ebay doet, die zeggen dat ze een klantenservice hebben, die schrijven dat je bij vragen kontakt kunt opnemen met de klanten service, maar de werkelijkheid is dat je nooit antwoord krijgt.

ook al kan je het aantonen, dan nog krijg je hoogstens een deel van je schade terug. Voor pakketten is het maximaal 50 euro. En in veel gevallen is de inhoud veel meer waard. Je moet die verhalen van TNT niet geloven, ze hebben een pracht verhaal, maar de werkelijkheid is veel slechter. Ik verzend dagelijks vele paketten over de hele wereld. Op dit moment krijg ik dagelijks meedere klachten van klanten die hun spullen niet hebben ontvangen. Allemaal expres en aangetekend verstuurd en ik praat over de periode van begin dec-eind november!!  Dus al 31 dagen onderweg, en daar moet ik dik voor betalen, want het is per expres en aangetekend. Op al hun verzendbewijzen staat dat je post kunt traceren via wwwtracktrace, maar je moet het zelf maar eens proberen. Het lukt niet, het werkt niet, dat weten ze bij TNT zelf ook, maar het mag in Nederland, je mag daar rustig iets beloven op je product en er later niets van waar maken. Niemand die er iets van zegt en verhaal halen lukt ook niet. Ik klets niet uit mijn nek, ik spreek de waarheid, kan het bewijzen, het is slecht, slecht en nog eens slecht. Schrale troost: de andere vervoerders zijn geen haar beter!

als je het aangetekend verstuurd hebt en het is aantoonbaar niet aangekomen krijg je van de tnt schadevergoeding (maar dat duurt wel een tijdje)

ook ik heb regelmatig problemen met de verzending van spullen. Zelfs als je aangetekend en expres verstuurd komen er regelmatig spullen nooit aan. TNT schrijft nog steeds dat alles traceerbaar is, ze zetten het zelfs  op hun bonnen. Maar het is een leugen, de meeste spullen zijn niet te volgen via tracktrace. Of je verzekerd verzend of niet, maakt niets uit. Als er iets kwijt raakt, of als de koper fraudeert, ben je als verkoper je geld kwijt en meestal ook je spullen

@3, de wet kopen op afstand geldt alleen tussen bedrijven en particulieren, en ik kan niet beoordelen of de OP een bedrijf is of particulier. (OP staat niet als bedrijf bij ebay aangemeldt).

Daarnaast, als de wet kopen op afstand wel geldt, dan staat er in die wet:

--

Hoe snel moet u de producten krijgen? In de wet staat dat u het product uiterlijk binnen dertig dagen moet krijgen. Dit geldt voor alle producten die u koopt via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. Maar dit kan ook anders zijn. Als een verkoper bij een product zegt dat het binnen vijf werkdagen te leveren is, moet hij zich aan die afspraak houden.

----

Dus moet de OP gewoon leveren en de koper mag niet de dupe worden van zijn geschil met het vervoersbedrijf.

Volgens de regels van kopen op afstand sta jij 100% in het gelijk, als het duidelijk aangegeven staat.

Maar goed ebay en paypal trekken zich daar weinig van aan, ebay ontneemt de optie verzekerde verzending en hierdoor heb paypal vrij spel om te zeggen dat verzekering niet aangeboden is en de koper dus gelijk heeft 😐

Het gaat er ook niet om dat kopers en verkopers eerlijk handelen.
Het gaat erom hoeveel geld ebay en paypal in hun zak kunnen steken.

Daarom verkoop ik ook geen waardevolle spullen via ebay.

Hoi, dat heeft geen nut, want wettelijk gezien ligt het risico bij jou als verzender. Jij kiest de verzendmaatschappij (de tnt) en de wijze van verzenden (niet tracable), en gaat met hen een overeenkomst aan. Jij betaald porto en de tnt moet bezorgen. Gebeurt dat laatste niet dan moet je bij hen (tnt dus) je beklag doen. Alleen zij die dan weer wettelijk gevrijwaard tegen verlies/diefstal van post. Dus als je het niet tracable verzend (en da's moeilijk want voor kleine dingen is er geen koper die 7 euro porto wilt betalen), ben je zelf de pineut. Is een soort van dun koord waarover je moet balanceren en het 'verlies' risico incalculeren in je gemiddelde verkoop en porto prijs.

Ik begrijp werkelijk niet dat het mogelijk is om zoveel reclame te maken voor producten die je feitelijk niet kunt leveren. Iedere klant van TNT betaalt voor de brief of pakket en kiest voor aangetekend, expres, verzekerd of standaard. De prijs is hoger naarmate je meer zekerheid wil hebben. Het is bekend dat een van de dienst van TNT ( www.tracktrace.nl) al jaren niet werkt. Dat is een feit en de meeste TNTers weten dat ook. Zelfs medewerkers op postkantoren weten het maar ze zeggen rustig tegen klanten dat het wel werkt. Ze verkopen dus gebakken lucht. Niemand die hier iets aan doet, TNT ( en andere verzenders) liegen er rustig op los en laten je extra betalen voor diensten die ze niet waar kunnen maken. Hun tarief is steeds minder voordelig t.o.v. andere verzenders ( Die er net zo hard om liegen) hun garantie is niet waterdicht, hun beloftens komen ze niet na en de service is erg slecht. Ik heb stukken verstuurd naar belgie, aangetekend en expres. Ze kwamen niet aan en ik vroeg TNT om onderzoek,. Snel kwamen ze met bewijs dat het stuk wel was afgeleverd, inc handtekening voor ontvangst van mijn klant. Oplichting dus?? odf toch niet? want de zelfde dag kwam TNT mijn pakket uit Brussel weer bij me terug brengen terwijl juist die morgen via de normale TNT dienst een brief kwam met hqandtekening voor ontvangst. Ik heb TNT gevraagd om me dat uit te leggen, maar tot op de dag van vandaag geen woord. En dat noem ik dus fraude, het met zelf vervalste handtekeningen aantonen dat stukken wel zijn aangekomen, in een poging om geen schadevergoeding te hoeven betalen. Zo werkt TNT dus...

Ik heb gezegd dat ik die 19,80 niet betaald heb, ik heb het niet gehad over oude of nieuwe tarieven, die nieuwe tarieven slaan sowieso nergens op, verder beweer ik nergens dat alles altijd aankomt ik zeg alleen dat ik in twee jaar tijd nog maar een keer een pakje naar engeland ben kwijt geraakt maar ook dat is opgelost.

Ik ben allesbehalve tevreden over TNT en zeker niet over die belachelijke tarieven die ze rekenen, daarmee zorgen ze er alleen voor dat Nederlandse verkopers het verdomd moeilijk hebben/krijgen om hun spullen nog aan de man te brengen, dit is voor mij een hobby maar er zijn legio verkopers die er hun brood mee moeten verdienen en die benijd ik niet.

mijnheer of mevr metrijst, U kunt wel beweren dat alles naar Engeland te volgen is, maar het is absoluut niet waar. Ook in dat land ben ik afgelopen jaar diverse stukken kwijt geraakt die volgens tracktrace dan wel in Engeland zouden zitten maar die uiteindelijk wel degelijk bleken te zitten op de afdeling onbestelbaar in ... Den Haag. Maar met enige fantasie kun je dan inderdaad stellen dat alles onder controle is. Daarnaast heb ik zowel in Engeland, en in  Duitsland vrij recent nog aangetekende stukken verloren die zgn via tracktrace te volgen waren. Ze bleken kwijt, en zelfs mijn vrienden van TNT wisten niet waar het was ( ondanks www.tracktrace.nl) ze hebben me dan ook keurig 50 euro schade vergoeding betaald, dat is het maximum onder de oude regeling. Maar waar ik de meerwaarde van de inhoud mag claimen, dat stond er helaas niet bij. U schrijft dat verzending naar buitenland minder kost dan wat ik schreef? Ook die bewering klopt niet, want mijn bewering is gebaseerd op de nieuwe tarieven, Ik heb hier de officieele TNT tarievenlijst voor me. Voor pakketten naar Amerika, geregistreerd en aangetekend, met aangegeven waarde, daarvoor kreeg je  tot jan max 50 euro terug. Na jan is het mogelijk tot 5500 terug te krijgen maar het tarief is toch echt wat ik straks schreef.En nog steeds staat op hun bonnen dat alles te volgen is via tracktrace. Ik daag iedereen uit om aan te tonen dat je een TNT pakket naar Amerika kunt volgen via www.tracktrace.nl

@9

Dat is niet helemaal waar hoor ik heb vaak genoeg pakketjes verstuurd naar Engeland met Track en Trace en die waren ook allemaal goed te volgen en ik heb zeker geen 19,80 betaald voor de verzending maar gewoon 6,19 voor een pakket tot 500 gram(toen dat nog kon)

-- Bewerkt door metrijst op 3 Jan 2011 18:01 CET

Hoi @5 en @7. Kan het niet zo zijn dat je pakketten nog bij diverse douane's rondslingeren. Als ik tenminste zie wat voor een bedragen je verkoopt lan ik me voorstellen dat daar aardig wat douaniers 'zenuwachtig' van worden. Of dat de douane een import duty heft en je klant geen zin heeft die te betalen en het pakket weigert?
Ik mag hopen dat je ze wel aangetekend verstuurd met extra waarde aangifte (kan tot 5500 euro)

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos