op 01-01-2011 11:10
Regelmatig verstuur ik verkochte items wereldwijd, de laatste 2 maanden zijn er 9 brieven niet aangekomen.
De meeste vermissingen in Duitsland 8x ,en 1 in Zuid Afrika.
Bij TNT heb ik mijn beklag ingediend maar zij kunnen niet achterhalen waar het fout gegaan is.
De verzendingen zijn met standardpost geschied.
In mijn aanbiedingen heb ik vermeld dat het risico van onverzekerde verzending voor de koper is, maar dit haalt niet veel uit want de kopers worden meest altijd in het gelijk gesteld, heeft dit nog nut om te vermelden dat het verzendrisico voor de koper is?
Hoi, dat heeft geen nut, want wettelijk gezien ligt het risico bij jou als verzender. Jij kiest de verzendmaatschappij (de tnt) en de wijze van verzenden (niet tracable), en gaat met hen een overeenkomst aan. Jij betaald porto en de tnt moet bezorgen. Gebeurt dat laatste niet dan moet je bij hen (tnt dus) je beklag doen. Alleen zij die dan weer wettelijk gevrijwaard tegen verlies/diefstal van post. Dus als je het niet tracable verzend (en da's moeilijk want voor kleine dingen is er geen koper die 7 euro porto wilt betalen), ben je zelf de pineut. Is een soort van dun koord waarover je moet balanceren en het 'verlies' risico incalculeren in je gemiddelde verkoop en porto prijs.
Onderwerp | Kudos |
---|---|
1 |