op 01-01-2011 11:10
Regelmatig verstuur ik verkochte items wereldwijd, de laatste 2 maanden zijn er 9 brieven niet aangekomen.
De meeste vermissingen in Duitsland 8x ,en 1 in Zuid Afrika.
Bij TNT heb ik mijn beklag ingediend maar zij kunnen niet achterhalen waar het fout gegaan is.
De verzendingen zijn met standardpost geschied.
In mijn aanbiedingen heb ik vermeld dat het risico van onverzekerde verzending voor de koper is, maar dit haalt niet veel uit want de kopers worden meest altijd in het gelijk gesteld, heeft dit nog nut om te vermelden dat het verzendrisico voor de koper is?
@3, de wet kopen op afstand geldt alleen tussen bedrijven en particulieren, en ik kan niet beoordelen of de OP een bedrijf is of particulier. (OP staat niet als bedrijf bij ebay aangemeldt).
Daarnaast, als de wet kopen op afstand wel geldt, dan staat er in die wet:
--
Hoe snel moet u de producten krijgen? In de wet staat dat u het product uiterlijk binnen dertig dagen moet krijgen. Dit geldt voor alle producten die u koopt via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. Maar dit kan ook anders zijn. Als een verkoper bij een product zegt dat het binnen vijf werkdagen te leveren is, moet hij zich aan die afspraak houden.
----
Dus moet de OP gewoon leveren en de koper mag niet de dupe worden van zijn geschil met het vervoersbedrijf.
Onderwerp | Kudos |
---|---|
1 |