annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Bezwaar maken kost zo ongeveer een half jaar weet ik uit ervaring en dan geven ze je nog het gevoel dat ze wel erg coulant zijn, ook al sta je in je recht.
Weet wel dat sinds de TNT de buitenland pakketten mag doe er 100% douane controle is en niet zoals vroeger een roulette steekproef....dus bezint eer gij begint.
En laat het vooral niet als "gift"opsturen want daar trapt echt niemand meer in.
Bericht 501 van 804
laatste antwoord

Bezwaar maken kost zo ongeveer een half jaar weet ik uit ervaring en dan geven ze je nog het gevoel dat ze wel erg coulant zijn, ook al sta je in je recht.
Weet wel dat sinds de TNT de buitenland pakketten mag doe er 100% douane controle is en niet zoals vroeger een roulette steekproef....dus bezint eer gij begint.
En laat het vooral niet als "gift"opsturen want daar trapt echt niemand meer in.
Bericht 502 van 804
laatste antwoord

Volgens mij heb ik ook een factuur die niet klopt. Ik heb onlangs een fiets-frame gekocht in de US. Totaalprijs met verzending bleef onder de grens van 150 euro. Dus "invoerrecht-vrij". Wel moet ik natuurlijk omzetbelasting (19%) betalen en de 10 euro voorschot provisie. Dat was ingecalculeerd.
Nu krijg ik een aanslag van 52,75 euro. Het pakket is overigens wel geopend door de douane. Op de doos staat trouwens GIFT. Nu heb ik tegen de verkoper gezegd om er gewoon de waarde op te zetten omdat ik toch onder de grens bleef. Zou dat het probleem zijn?

Anyway, het probleem van de factuur is dat het amper gespecificeerd is. Er staat waarde: 115 euro. Is dit inclusief verzendkosten? Vervolgens staat er omzetbelasting: 42,75 euro. Dat zou neerkomen op een omzetbelasting van 37%...?:|
Bericht 503 van 804
laatste antwoord

Er geldt een vrijstelling van douanerecht én BTW bij een waarde tot 22 euro. Er had helemaal niets in rekening gebracht mogen worden.
Bericht 504 van 804
laatste antwoord

als je leest staat er dat het jurkje 35 euro incl verzendig kostte, als ze dan 28,50 aan btw in rekening brengen klopt dat niet, geldige reden voor een bezwaar, uitdraai van ebay en paypal erbij, et voila
Bericht 505 van 804
laatste antwoord

Waarom zou ze bezwaar moeten maken. De invoerrechten worden berekend over de waarde van de goederen incl. verzendkosten en daar moet ze dan nog eens 19% btw over betalen

Photobucket
Bericht 506 van 804
laatste antwoord

je kan bezwaar maken tegen de aanslag,ik weet alleen niet precies hoe, het makkelijkst is om even contact op te nemen met tnt via de telefoon (betaald) of mail (gratis)
Bericht 507 van 804
laatste antwoord

Ik heb in januari 2009 een jurkje gekocht uit china.
voor 35 euro incl bezorgen.
Het jurkje in geleverd in Februari.
Gisteren een rekening va TNT post van 43,57.
invoerechten 12,60
btw 28,50
voorschotprovisie 2,47
Ik heb ze al gemaild dat de prijs van het jurkje 20 euro was en de rest verzendkosten.
Maar moet toch gewoon blijven betalen.
Wat kan ik het beste doen .
Ik hoor wel eens dat je het moet schenken aan de NL staat.
Graag jullie advies hierover.
Bericht 508 van 804
laatste antwoord

geen idee, ik was absent op de laatste aandeelhoudersvergadering 😛
Bericht 509 van 804
laatste antwoord

en wie zijn dat in meerderheid?

het Nederlandse vingertje

het Nederlandse vingertje

Bericht 510 van 804