annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Antiek wordt belast met 6%
Als het werkelijk antiek is en u wordt bijv. voor 19% belast en tevens de invoerrechten dan dient u bezwaar aan te tekenen.
Bericht 491 van 804
laatste antwoord

@ Koopje koopje,

En hoezo 6%?

Ik hoorde iets over een hele vreemde regeling, ik weet niet of iemand hier mee bekend is de '40-80cent' regeling, waarin je maximaal 40 tot 80 cent betaald (los van de btw dan)
Bericht 492 van 804
laatste antwoord

6% BTW + inklaringskosten.
Bericht 493 van 804
laatste antwoord

Ik heb een vraag.

Ik heb een antiek horloge gekocht voor ruim 550 euro in Amerika. De verkoper heeft het pakje vanuit Argentinië verzonden.
Nu is mijn vraag deze: Ga ik nu een enorm bedrag aan invoerrechten, btw, inklaringskosten betalen? En zoja, hoeveel ongeveer?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoord.
Bericht 494 van 804
laatste antwoord

Nee hoor, niemand weet dat, het is van een boel zaken afhankelijk oa hoeveel er binnenkomt en wat de capaciteit van de douane daar op een bepaald moment is.

het Nederlandse vingertje

het Nederlandse vingertje

Bericht 495 van 804
laatste antwoord

Lastig allemaal, iig bedankt.
Ik ben de hele avond al aan het surfen nergens is de werkwijze bij de haven van Rotterdam terug te vinden. Vreemd voor zo'n havenstad, of ben ik nou zo onnozel? ?:|
Bericht 496 van 804
laatste antwoord

hallo
ook ik heb iets gekocht in de vs
nl een onderdeel voor mijn naaimachine
dit is in heel europa niet te koop
dus ben benieuwd wat de rest kosten zijn
ik heb met paypal 394€ betaald
ik wou dat het in europa te koop was dan was ik een stuk goedkoper uit:-p
ik hoop dat ik niet over de 100 euro bij komende kosten kom
Bericht 497 van 804
laatste antwoord

http://forums.ebay.nl/thread.jspa?threadID=500008407&tstart=80&mod=1231703265575

meer info staat er volgens mij niet over op de prikborden
Bericht 498 van 804
laatste antwoord

Help, help, help... Ik heb bijna 6 stoelen gekocht in China. Deze worden met zeetransport naar Rotterdam gebracht. Heeft iemand enig idee hoe dit verder gaat in de havens van Rotterdam? Ik heb hier helemaal geen ervaring mee en als ik de 6 pallets op wil halen, is het makkelijk om te weten waar, wanneer en hoe dit allemaal werkt. Ik hoop dat iemand wat antwoorden voor me heeft... Bedankt!
Bericht 499 van 804
laatste antwoord

Thanks looking4silver,

Ik heb een specificatie gevraagd en ook gekregen. Nu blijkt dat er geen transportkosten op de invoice hebben gestaan en UPS dus een standaard waarde heeft genomen voor de berekening. Deze is veel hoger dan de werkelijke kosten aangezien de verzender via zn werkgever goedkoop kon verzenden. Ik heb geen idee of ik dit nog kan "terugdraaien". Maandag maar eens UPS bellen.
Trouwens dat "Gift" had de verkoper erop laten zetten nadat hij was overtuigd door iemand van de transportafdeling van zn werk 😐
Bericht 500 van 804
laatste antwoord