annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

323=Op boeken zit sowieso geen invoerrecht; maakt niks uit waar ze vandaan komen. Komt er dus op neer dat je 5 euro teveel hebt betaald aan die koerier

Photobucket
Bericht 481 van 804
laatste antwoord

Voor 1800 dollar onverzekerd laten verzenden? Jij durft wel.
Bericht 482 van 804
laatste antwoord

Ik weet niet of deze draad nog loopt maar ok proberen maar. Ik verzamel antieke boeken en koop deze wereldwijd in. Had ik vorig jaar een mooie meevaller dus kocht ik een prachtige set antieke boeken (18 stuks) totale prijs 1800 US$. De verkoper, een keurig nette meneer, zegt ik lieg niet maar zet de echte prijs op de douane formulieren. Ok, ik denk dat wordt dokken, nou nee hoor. Vijf dagen later komt een koerier die mij twee vieze grijze zakken met opschrift US MAil in mijn handen stopt. Ik maak ze open en in een keurig nette dozen zitten, de boeken. Invoerrechten, NADA. Bestel ik een maand later de laatste bestseller uit de States in een luxe uitvoering, vervoer per koerier, mag ik nog even 5 Euro bijbetalen aan douane kosten.

De moraal van dit verhaal. Als je in de VS boeken koopt moet je de verkoper vragen of ie ze in een M-bag wil versturen. Ik heb er de laatste jaren zo'n 20 van gehad en nog nooit iets hoeven te betalen.
Bericht 483 van 804
laatste antwoord

Wie is er nou gierig?

het Nederlandse vingertje

het Nederlandse vingertje

Bericht 484 van 804
laatste antwoord

Ik wil graag antwoord op de volgende vragen:

Als je in amerika gebruik maakt van een doorzend-service, je stuurt dus binnen de US allerlei pakjes naar 1 zo'n service, voor elk pakje betaal je natuurlijk portokosten *binnen* de US. En stel dat ik alles bij die doorzend-service naar mij in NL laat sturen en er wordt aangifte gedaan bij douane, wat doet douane dan met die portobedragen die ik heb betaald voor vervoer binnen de US? Tellen zij die bij het geheel op en berekenen zij daar de belasting over?

Het lijkt mij dat de portobedragen binnen US niet belasting onderhevig zijn bij aankomst in NL omdat binnen de US er al belasting over is betaald door mij lijkt me?

Ten tweede: als ik al die bonnetjes moet uitprinten voor die gierige douane/belasting, ik bezit namelijk geen printer, mag ik ook screenshots toesturen en hoe gaat dat, in welk formaat moet ik de screenshots dan maken?
Bericht 485 van 804
laatste antwoord

Het kan soms echt lang duren moest laatst nog 60 eurobijbetalen en het stond er al 5 weken mijn adres was niet volledig ,normaal gesproken wordt het produkt dan terug gestuurd naar de afzender maar als er geld te halen is doet men toch wat meer zijn best je te traceren ik ben wel blij met me item alleen minder met de rekening maar goed uiteindelijk komt het naar je toe en wees je er altijd op bedacht dat je invoerrecht dient te betalen.
vriendelijke groet Jordi
Bericht 486 van 804
laatste antwoord

vandaag contact gehad met tnt over uitzonderlijk lange verwerkingstijden bij inklaringen; vanaf vandaag staat er een termijn voor van max 30 dagen, voor die tijd navragen wordt niets meer meegedaan 😮
Bericht 487 van 804
laatste antwoord

ze vergeten het woordje "afdeling" erachter te plakken 😉
Bericht 488 van 804
laatste antwoord

Wat eigenlijk ook een vreemde gang van zaken is, is dat de Douane vragen direkt door wil verwijzen naar TNT zelf. Ze beweren dat de douane GEEN pakken ter behandeling neemt, dat TNT dat zelf doet. Hoe komt het dan dat TNT zegt: 'het ligt bij de douane' ?
Bericht 489 van 804
laatste antwoord

@ koopje koopje,

Dank! Maar toch denk ik niet dat het te bewijzen valt dat dit een antiek horloge is, al komt het uit begin jaren 60.
Bericht 490 van 804
laatste antwoord