annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Verkopers in de USA schijnen bij het ten onrechte vermelden van de kreet GIFT kans op de death penalty te maken.

het Nederlandse vingertje

het Nederlandse vingertje

Bericht 471 van 804
laatste antwoord

Voor de verzender heeft het overigens geen consequenties. De Nederlandse douane beschouwt de koper als importeur van de goederen, en de ontvanger is dus verantwoordelijk voor de bewijsvoering wat de waarde betreft.
Bericht 472 van 804
laatste antwoord

De waarde is de prijs die je ervoor betaald hebt, nooit minder. Stuur -zoals Gerrut al suggereerde- een uitdraai van de eBay-veiling als bewijs.
Bericht 473 van 804
laatste antwoord

Ok maar ik heb niet betaal via paypal maar via een bankoverschrijving.
En als ik de juiste omschrijving en juiste waarde vermeldt wat voor consequenties heeft dit dan voor de verkoper want degene heeft het wel laten versturen als een gift en voor lager bedrag.
En wat is de juiste omschrijving en de juiste waarde? Ik bedoel, het is natuurlijk lastig in te schatten wat het juiste bedrag is. Ik kan een bedrag van 200 aangegeven terwijl het slechts 50 waard is. Dus ik neem aan dat ze ongeacht wat ik op de brief vermeldt het pakket gaan openen (of dat al hebben gedaan, wat ik overigens logisch vind) al staat er in de brief dat er tot opening van het pakket kan worden gegaan.
Bericht 474 van 804
laatste antwoord

als het item via eay gekocht is en met paypal betaald wordt een uitdraai van de veiling en van de paypalbetaling geaccepteerd als factuur
Bericht 475 van 804
laatste antwoord

De JUISTE omschrijving en de JUISTE waarde, wat had u dan gedacht?
Bericht 476 van 804
laatste antwoord

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een brief ontvangen van TNT post. En daarin staat vermeldt dat ik een factuur en/of vergelijkbaar betalingsbewijs dient te overhandigen.
In de brief staat ook dat het 'niet vereist' is zoiets te overhandigen als het gaat om een geschenkszending. Echter staat er onder aan de brief een rode stempl met de tekst 'FACTUUR/VEREIRST'. Mijn vraag is dien in alsnog zo'n factuur te overhandigen of niet? Ik heb ook een bijgevoegd verzendbewijs ontvangen en daarop staat aangekruist dan het betreft om een 'gift' en ook hierop staat wederom een stempl met 'FACTUUR/VEREIST'

Daarnaast die ik op de brief een omschrijving te vermelden van het product maar de omschrijving staat ook op het verzendbewijs. Mijn vraag is waarom moet alles dubbel worden gecheckt? En of dit gebruikelijk is?
En wat kan ik het beste bij de omschrijving en de waarde van het product neerzetten?

Alvast bedankt!
Bericht 477 van 804
laatste antwoord

hou er wel rekening mee dat niet-ems zendingen worden achtergesteld op ems zendingen bij het inklaren...

neemt niet weg dat de tijd die het duurt om bij tnt wat te laten inklaren absurd is
Bericht 478 van 804
laatste antwoord

Probeer verzenden via EMS (TNT post) te vermijden zij hebben er belang bij je waarde op te krikken zodat ze hun 17 euro kunnen innen als extra kosten verder vertragen ze je zendingen met meer dan een week vraag aan degene die verzend geen gebruik te maken van EMS (TNT post)pure dieven.
Bericht 479 van 804
laatste antwoord

maar wel BTW 6% en inklarings/afhandelingskosten van het koeriersbedrijf kunnen ook in rekening gebracht worden.

dromen

dromen
Bericht 480 van 804
laatste antwoord