annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

de aandeelhouders
Bericht 511 van 804
laatste antwoord

en van wie is TNT ?

het Nederlandse vingertje

Bericht 512 van 804
laatste antwoord

gezwets, tnt is meestal duurder 😐
Bericht 513 van 804
laatste antwoord

Ik zeg al jaren dat we worden uitgezogen door De Bezetter, niet alleen via de JSF maar ook bijv. door dit soort 'diensten' :|

Bericht 514 van 804
laatste antwoord

ik krijg net een pakketje uit amerika. het was verstuurd met UPS omdat ik het snel moest hebben. Ik had verwacht dat ik iets van 12 euro btw moest betalen, en dat was ook zo, maar daarnaast moest ik ook nog 10 euro voorschotprovisie betalen! dat is toch belachelijk! omdat UPS voor mij die 12,73 euro btw heeft moeten voorschieten aan de douane moet ik 80% 'rente' betalen. het ergste is ook nog dat op de site van UPS staat dat die voorschotprovisie 2,5% is (dat zou in mijn geval dus betekenen 0,32 cent) maar wel met een minimum van 10 euro! ja dat is makkelijk geld verdienen...zucht, sorry maar moest even mijn frustratie kwijt X-(
Bericht 515 van 804
laatste antwoord

Probeer eens de wet te kennen, dan kom je erachter dat dat iets anders ligt dan via 'willekeurige figuren'.

Bericht 516 van 804
laatste antwoord

Zucht

Konden we er nou maar gewoon iets aan doen, aan al die invoerrechten die willekeurig door willekeurige figuren door aan ons worden opgelegd 😞
Bericht 517 van 804
laatste antwoord

meneer trut voor jou :-p

Bericht 518 van 804
laatste antwoord

En kijk naar mijn repliek aldaar, trut.
Bericht 519 van 804
laatste antwoord