annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Daar maakt eBay zich echt niet druk om.

Overigens zijn ze bij de douane ook niet gek. Ze herkennen commerciële pakketten wel, ook al staat er "cadeau" op, en dat weerhoudt ze er dus niet van om het te controleren en indien nodig te belasten. En zelfs échte cadeau's zijn maar vrijgesteld tot 45 euro.
Bericht 581 van 804
laatste antwoord

hmm ja goeie. verkopers zijn bijna altijd bereid om het als gift te verzenden, vandaar dat ik het ook standaard vraag. en als ze nee zeggen, even goeie vrienden. maar hij zei dat ik daarvoor geschorst kan worden als hij mij 'aangeeft' bij ebay 😞
Bericht 582 van 804
laatste antwoord

Tja, mag je iemand vragen voor je te liegen?
Bericht 583 van 804
laatste antwoord

Hallo, even een vraagje
ik kreeg een bericht van een razende verkoper die zei dat het verboden is om te vragen of de verkoper iets als 'gift' kan versturen. Ik wist niet dat dit zo was. Vooral omdat het 9 van de 10 keer absoluut geen probleem is. Is dit echt zo? Mag je het niet eens vragen?
Bericht 584 van 804
laatste antwoord

Douanerecht is zeker minder dan 10 euro en vervalt dus. BTW 19%, dus circa 8 euro. Plus 8,50 inklaringskosten van TNT Post.
Bericht 585 van 804
laatste antwoord

Zijn 4 maycupquasten niet gewoon brievenbuspost?
Best mogelijk dat het door de douane glipt.

het Nederlandse vingertje

het Nederlandse vingertje

Bericht 586 van 804
laatste antwoord

Ik verwacht een pakketje uit de US. Het zijn 4 make-up kwasten van een make-up merk dat nauwelijks in Nederland te krijgen is. (MAC cosmetics voor de kenners)
Het is verzonden met USPS Priority Mail (Flat Rate Box), 65,99 dollar inclusief verzendkosten.
Op hoeveel btw moet ik rekenen? Heb geen idee onder welke TARIC code dit valt...
Bericht 587 van 804
laatste antwoord

#215: maar welke koers is staatsgeheim ! ]:)
Bericht 588 van 804
laatste antwoord

De dollar wordt eerst omgerekend naar de euro via een voor een maand vastgestelde koers

Photobucket
Bericht 589 van 804
laatste antwoord

troost je ik heb een keer 4 weken moetne wavchten en was er niks aangeslagen door tax. Ook een keer binnen een week wat ontvangen uit de u.s en idd ook moeten af tikken.

grappig is wel dat als ik bijv. een klein iets laat komen, de belasting veel hoger lijkt dan iets van pak m beet 1100 euro...

Rekenen ze trouwens tax over de euro prijs of u.s. prijs?
Bericht 590 van 804
laatste antwoord