annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Ik had 3 weken via ebay een motoronderdeel laten overkomen. Heb het vandaag eindelijk ontvangen. Stond bij your item is receive by dutch customs. Ik moest dan ook aan de deur nog een flink bedrag betalen. Ik heb 4 dagen geleden ook nog een pakket besteld en hier staat nu ook dezelfde status bij. Ik vind het wel behoorlijk balen dat ik nu weet dat ik hier nog 2,5 week op moet w88.
Bericht 591 van 804
laatste antwoord

Weet ik 😉

En ja die komt zeker aan.

Tnxx
Bericht 592 van 804
laatste antwoord

http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/cgi-bin/tarduty?Taric=8471300000&SimDate=20080717&Action=1&ProdLine=80&Country=US/0400&Type=0&Action=1&YesNo=1&Indent=-1&Flag=1&Test=tarduty&Periodic=0&Download=0&Lang=NL&Description=yes

Voltage zal ook geen probleem zijn, tenzij je een eMac koopt.
http://support.apple.com/kb/HT1981
Je hebt hooguit een andere voedingskabel nodig (Europese stekker).
Bericht 593 van 804
laatste antwoord

Je kunt je ook al afvragen of zo'n ding wel aankomt ...

Cor

Cor

Bericht 594 van 804
laatste antwoord

Geen idee, maar heb je je ook geïnformeerd over de verschillen in de stroomtoevoer/voltage tussen hier en de u.s. ?

Kans lijkt me groot dat je zo'n ding hier helemaal niet kunt gebruiken.

het Nederlandse vingertje

het Nederlandse vingertje

Bericht 595 van 804
laatste antwoord

Ik lees op http://cgi3.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=geldspeelteenrol#Aanschaf

dat dit alleen 19% is en geen douane rechten, klopt dit?
Bericht 596 van 804
laatste antwoord

weet iemand wat een mac uit de u.s. over laten komen kost aan belastingen en invoerrechten?
Bericht 597 van 804
laatste antwoord

Ok thnx, nou dan ff afwachten. 😞
Bericht 598 van 804
laatste antwoord

ja, wordt gewoon toegestuurd, geen bericht vooraf, je weet pas of je moet betalen als de pb voor de deur staat
Bericht 599 van 804
laatste antwoord

Maar krijg je het gewoon toegestuurd? En zegt de TNT bezorger gewoon dat je iets moet betalen, of krijg je eerst een brief thuis?
Bericht 600 van 804
laatste antwoord