annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Derde landen zijn alle landen buiten de EU.
Bericht 571 van 804
laatste antwoord

Hmm vreemd, het lukte mij dus niet.
Maar dat betekent dus 4.5%? + de 19% BTW.
Derde landen zijn de landen die niet onder in de lijst staan, of hoe moet ik dat zien?

Bedankt,

Jim.
Bericht 572 van 804
laatste antwoord

Bij mij werkt de code gewoon
Bericht 573 van 804
laatste antwoord

Beste mensen,

Ik ben van plan om luidsprekers te bestellen via Ebay. Deze zullen van buiten de EU komen.
Nu wilde ik via de TARIC Consultatie te weten komen wat de douanerechten zijn.
Als ik de luidsprekers in de lijst selecteer (afdeling XVI - hoofdstuk 85 - 8518 - 851822 - 8518220090) krijg ik de melding: "Gelieve de volledige TARIC code te preciseren"...
Ben ik nou zo blond? :^O

Alvast bedankt voor de reply!
Bericht 574 van 804
laatste antwoord

Gewoon de prijs opgeven die je ervoor betaald hebt. Dat ze nu niet om een bon vragen wil nog niet zeggen dat ze straks geen betalingsbewijs willen zien (bv. als ze de prijs verdacht laag vinden).
Bericht 575 van 804
laatste antwoord

Nieuwprijs van echte invullen.

Of zeggen dat ze nep zijn, dan worden ze vernietigd en krijg je daar een rekening van. Dat schijnt duurder te zijn.

het Nederlandse vingertje

het Nederlandse vingertje

Bericht 576 van 804
laatste antwoord

Hoi ik heb neppe gympies in China besteld en nu zijn ze aangekomen. Moet ik een formulier invullen idd van de berekening van invoerrechten enzo. Maar ze zijn hartstikke nep maar gelukkig hebben ze dat niet gezien, denk ik. Maar echt geen idee wat ik moet invullen. Ze vragen niet om een bon of betaalbewijs ofzo, maar alleen naar de waarde van de schoenen in euro's. Maar ja, des te hoger bedrag ik invul, des te meer moet ik betalen natuurlijk. Heeft iemand dit meegemaakt? Wat zou ik nou doen?
Bericht 577 van 804
laatste antwoord

Trouwens als jullie "kleine" dingen willen shoppen vanuit amerika oid, doe dat dan na 1 december 2008 want dan krijg je een vrijstelling tot een bedrag van 150 euro 😉 Dat scheelt toch al wel.
Bericht 578 van 804
laatste antwoord

Ik heb de verkoopster gemaild, en ze heeft het als een gift naar me verzonden met een waarde van 10 dollar. Met als beschrijving "small bag" (de 4 makeup kwasten zitten ook in een klein tasje).
Hopen dat ik geluk heb. Zo niet, jammer dan haha.
Bericht 579 van 804
laatste antwoord

o gelukkig ha ha. bedankt voor je antwoord.
en dat boze bericht van hem kreeg ik ook toen ik het item allang had ontvangen!! :

It is strictly against ebay policy to request items be sent as gifts because it is a felony offense to do so. Research yourself if you wish - but it is illegal and you should NOT ask people to break the law. I could report you to ebay and actually get you suspended but choose not to. You should be more familiar with eBay policyies if your going to purchase outside your country.
Bericht 580 van 804
laatste antwoord