annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Ja, maar dat heeft toch niets te maken met een ernstige, vaak dodelijke ziekte ?
Kankercellen komen, vreselijk genoeg, voor in lichamen en zeker niet niet in internet of Adobe Flash.
Heb je wel eens over de gevolgen van een diagnose kanker nagedacht ?
Bericht 561 van 804
laatste antwoord

De gebruikersnaam is niet half zo vreselijk en smakeloos als het bedrijf en de sitebeheerders die die Adobe Flash kankercellen maar overal in stoppen zodat je nergens meer vlot mee kunt werken of zelfs maar een beetje vlot kunt internetten.

Heb je wel eens over de gevolgen daarvan nagedacht?

het Nederlandse vingertje - proud member of the MUTSEN KUDDE

het Nederlandse vingertje

Bericht 562 van 804
laatste antwoord

#240 Feit blijft dat je nu toch echt een vreselijke gebruikersnaam hebt gekozen.
Als ik hier af en toe je postings lees, lijk je me wel een prettig en behulpzaam mens, maar deze naam vind ik smakeloos.
Bericht 563 van 804
laatste antwoord

Tja, onverbeterlijke domoren willen niet gewaarschuwd worden voor alle valkuilen waar ze met open ogen in zullen stappen en voor alle wetten die nu eenmaal bestaan en waar je je aan te houden hebt.

Wie dan wel waarschuwt, maakt zich niet populair, ik weet het.

Mensen zullen toch hun beetje opvoeding mee moeten krijgen als dat thuis achterwege is gebleven, anders wonen we hier straks in een soort Afghanistan of Irak :(

het Nederlandse vingertje - proud member of the MUTSEN KUDDE

het Nederlandse vingertje

Bericht 564 van 804
laatste antwoord

Ik erger me dood aan ebay lid internetkankerbestrijding, hoe verzin je zo een naam.
Maar dat terzijde, ik had altijd gedacht dat over gebruikte goederen geen btw betaald hoeft te worden, niet in nederland bij verkoop, en niet bij import. Maar geen woord gevonden hierover in deze draad. Dit hele inklaringsgebeuren, en heffing zus en zo is gewoon oplichterij
Bericht 565 van 804
laatste antwoord

met usps bedoel ik natuurlijk
Bericht 566 van 804
laatste antwoord

als het usps is verstuurd dan kan je 0900-0570 bellen, houdt buitenlandse tracking code bij de hand
Bericht 567 van 804
laatste antwoord

Kan iemand mij zeggen waar ik heen kan bellen want ik wacht al een tijd op een pakket uit the US
tracking nummer info zegt dat het al een week in NL is.
men heeft mn postcode niet helemaal goed geschreven.
eline
Bericht 568 van 804
laatste antwoord

Het eerste heeft te maken met het gebruik van goederen in vliegtuigen; voor een prive persoon niet belangrijk

Het tweede heeft te maken met het importeren van goederen met een korting of zelfs een complete kwijtschelding van invoerrechten. Als voorbeeld rubberen handschoenen uit Maleisie

http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/cgi-bin/tarduty?ProdLine=80&Type=0&Action=1&Lang=NL&SimDate=20080815&YesNo=1&Indent=-1&Flag=1&Test=tarduty&Periodic=0&Download=0&Taric=4015110000&Country=MY%2F0701&Day=15&Month=08&Year=2008

Normaal 2% invoerrecht, maar omdat Maleisie onder de SPGL landen valt hoef je onder overlegging van een form A niks te betalen

Duidelijk genoeg?

Photobucket
Bericht 569 van 804
laatste antwoord

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb wat "Luchtwaardigheids-tariefschorsing" en "Tariefpreferenties" zijn.
Bericht 570 van 804
laatste antwoord