annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

ik weet niet of er eem maximal tijdsduur is, het uiterste wat ik eens meegemaakt heb is 5 weken, daar zit je dan met je ems shipping, 2 dagen transport vanuit japan, 5 weken getrut bij inklaring :_|
Bericht 601 van 804
laatste antwoord

Ja ok, alleen is er geen maximale tijdsduur ofzo? vind bijna 2 weken vrij lang. Weet neit wat ze er allemaal aan het doen zijn.

Bedankt voor je antwoord.
Bericht 602 van 804
laatste antwoord

bellen heeft geen zin, gewoon wachten, ze komen vanzelf
Bericht 603 van 804
laatste antwoord

Ik heb ook schoenen besteld uit de USA, nu staan deze al sinds 27 Juni alszijnde "Your item is being processed by customs in NETHERLANDS" op de site van USPS.

Weet iemand van jullie wie ik hierover kan bellen? Vind het zo wel lang duren. Zou graag mijn nieuwe schoenen willen dragen. Ik zal dan wel invoerrechten moeten betalen maar het zij zo.

ALvast bedankt.
Bericht 604 van 804
laatste antwoord

ah dat zal ik van het weekend wel proberen.
moet ik dan bezwaar maken bij UPS of de belasting dienst?
Bericht 605 van 804
laatste antwoord

UPS declareert ook bedragen minder dan 10 euro aan douanerecht aan de geadreseerde, is mijn ervaring.
Daarom speciferen ze misschien die rekening niet? Omdat het dan niet opvalt?
Je kunt bezwaar maken tegen de heffing, grote kans dat het herzien wordt en je geld terugkrijgt.

Welterusten! :)

Photobucket
Bericht 606 van 804
laatste antwoord

aha dus het bedrag wordt dan berekend door de vrachtwaarde en verzendkosten samen te nemen. Dan klopt het bedrag wel als ik het rekensommetje zo ongeveer na ga.

Op de rekening van UPS die ik bij het pakketje heb gekregen staat 16,91 bij omzetbelasting en 10,- bij voorschot provisie. Voor de rest staan er geen andere specificaties.
Bericht 607 van 804
laatste antwoord

Hm, dat bedrag aan douanerecht is minder dan 10 euro, dus dat valt onder de vrijstellingsgrens. En als die 16,91 alleen voor BTW is, dan zouden ze een hogere douanewaarde gehanteerd moeten hebben. Maar dan zou het douanerecht ook boven de 10 euro uitgekomen zijn. Vreemd. Zat er geen specificatie bij de rekening?
Bericht 608 van 804
laatste antwoord

Voorschotprovisie is wat je de transporteur betaalt voor de inklaring van het pakje (in dit geval níet TNT Post, neem ik aan, want die vragen maar 8,50).

Die 16,91 bestaan uit 17% douanerecht (voor schoenen) over de waarde plus de verzendkosten (40 dollar, maak ik op uit de veiling) en 19% BTW over het totaalbedrag inclusief het douanerecht. Klopt het rekensommetje zo een beetje of denk je nog steeds dat het bedrag te hoog is?

Zie ook http://members.ebay.nl/aboutme/geldspeelteenrol
Bericht 609 van 804
laatste antwoord

Ik heb paar weken terug Nike schoenen besteld uit amerika en ik heb ze ontvangen. Bij aankomst moest ik nog invoerbelasting betalen.
De vrachtwaarde die op het pakketje stond was 25,38 euro, maar ik heb een rekening gekregen van 26,91 euro die ik moet betalen aan belasting (16,91 euro invoerbelasting en 10 euro voorschot provisie). Ik vind dit wel beetje erg overdreven en veel voor een pakketje van 25,38 euro.
Mijn vraag is eigenlijk hoe worden deze kosten berekend? en wat is voorschot provisie? 😛
Is er een manier om het (te hoge) bedrag terug te krijgen?
Bericht 610 van 804
laatste antwoord