annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Volgens mij is de 150 euro voet voor het invoeren van goederen zowel voor btw als voor invoerrechten. Tot 150 euro is het belastingvrij, daarboven moet je BTW en eventueel douanerechten betalen.

Zou vreemd zijn dat waar er nu sprake is van 22 euro belastingvrij het wordt opgetrokken naar 150 euro maar dan alleen voor de douanerechten.

Heb wat gespit op de Douanesite en daar dit stuk gevonden :

http://www.douane.nl/bibliotheek/handboeken/handboek_douane/hd_24-00-00-02.html#P417_36977

Vrijstelling geldt dan voor alle rechten en niet alleen het douanerecht zelf.
Bericht 611 van 804
laatste antwoord

(*190) Zonde van je postzegel. Je krijgt het toch niet terug, de datum van aangifte is bepalend.
Bericht 612 van 804
laatste antwoord

tulluk joh, niet geschoten is altijd mis nietwaar?

het Nederlandse vingertje

het Nederlandse vingertje

Bericht 613 van 804
laatste antwoord

hmmm OK, dan zou ik dus mss wél de inklaringskosten kunnen claimen á 8,50 Euro.

Zou ik kúnnen doen, postzegeltje heb ik nog wel..
ik kijk wel ff..
Bericht 614 van 804
laatste antwoord

De maatregel komt van de Europese commissie dus gaat het alleen over het Invoerrecht. BTW is een nationale belasting. Onze minister van Financieën zal wel gek zijn om dan ook de BTW heffing in deze regel mee te nemen.
Bericht 615 van 804
laatste antwoord

als je die reden aankaart zal het gelijk afgewezen worden
Bericht 616 van 804
laatste antwoord

Ja!! revirable Yankees World Series jas is binnen uit de US.

wél totaal nog 18,40 Euro aan inklaringskosten en BTW bij invoeren.

Op zich valt het allemaal nog wel mee. is een genuine artikel met goedkeuring van de Major League baseball.

Betaal je in nederland zeker over de 100 Euro voor. dus eigenlijk koopje.

maar ik zit nu met de wetenschap van de veranderende douane regel in mijn maag.

Want het belastingvrije bedrag wordt dus opgetrokken naar 150 Euro per December, dat is al bekend. Maar ik moet nu nog gewoon vanaf 22 euro kosten betalen.

Dus zal ik er tegen in beroep gaan? en kijken of ik mijn 18,40 kan terugclaimen? en ze er dan op attenderen dat het belastingvrije bedrag toch per december gaat verhoogd worden? Dus met een soort vooruitlopende kracht ipv. de bekende terugwerkende kracht?

Of is dit een beetje vergezocht?

Wat vinden jullie?
Bericht 617 van 804
laatste antwoord

Was #182 een constatering of een vraag? Volgens mijn interpretatie geldt de vrijstelling ook voor de BTW-heffing. Maar nou ben ik ook aan het twijfelen geslagen...
Bericht 618 van 804
laatste antwoord

niet ?:|
Bericht 619 van 804
laatste antwoord

Nee.
Bericht 620 van 804
laatste antwoord