annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

dat is beter nieuws B-)
Bericht 621 van 804
laatste antwoord

V.w.b. de vrijstellinggrens per 1 december a.s. voor het invoeren van goederen buiten de EU van €. 22,00 naar €. 150,00, geldt dit alleen voor het Invoerrecht en NIET voor de BTW.
Bericht 622 van 804
laatste antwoord

Bij de belastingtelefoon douane geven ze alleen algemene informatie. Ik heb ze over het akkefietje van het in beslagnemen van die namaak Nike's al diverse malen gebeld. Dan krijg ik te horen, dat ze hierover met mij niet willen/kunnen praten en ik moet het maar uitzoeken met het vervoersbedrijf. Dat ben ik nu een paar weken aan het doen, maar die laten nu ook niks meer van zich horen. Het is begin juni gebeurd, misschien komt die kosten nota van de douane er nog aan als kers op de taart.
Bericht 623 van 804
laatste antwoord

Óf zou de Douane het zélf ook niet precies weten? Dat de ene Medewerker A zegt en een ander juist weer B?
Bericht 624 van 804
laatste antwoord

Klopt! maar ik heb ze gebeld ook nog hè? En daar hoorde ik dat over post zendingen met "gewonnen" Ebay namaak artikelen zoals idd Nike Shirts uit Thailand, dat het niet wordt tegengehouden als het om kleine zendingen voor een particulier gaat. Je betaalt alleen de invoerrechten mits die er zijn.
Bericht 625 van 804
laatste antwoord

de website vd douane spreekt alleen over namaak artikelen in reizigersbagage, over kleine zendingen voor particulieren schept de website geen duidelijkheid
Bericht 626 van 804
laatste antwoord

Ik heb hierover al eerder gebeld met de Belastingtelefoon Douane en daar vertellen ze me dat kleine zendingen met een namaak produkt niet in beslag worden genomen en vernietigd. je moet alleen evt. douanekosten betalen.

Zou wel lullig zijn. Als je gewoon vanuit Thailand of Turkije zoiets in je bagage hebt, minder als 3 namaak items, dan mag je het gewoon invoeren, zolang het voor eigen gebruik is.

Maar als je het als pakketje laat versturen uit zo'n land dan mag het niet? Dat zou meten met 2 maten zijn.
Bericht 627 van 804
laatste antwoord

moet je niet officieel afstand doen?
Bericht 628 van 804
laatste antwoord

Je krijgt in de regel wel bericht en een nota van het vernietigen.

het Nederlandse vingertje

het Nederlandse vingertje

Bericht 629 van 804
laatste antwoord

Met betrekking tot namaak merkartikelen op Ebay :
De douane kan het artikel onderzoeken en als het inderdaad nep blijkt te zijn, wordt het in beslag genomen en vernietigd. Hiervan krijg je van de douane geen bericht. Je kunt hooguit contact opnemen met de vervoerder en vragen of ze e.e.a. uit willen zoeken.
Ik had Nike schoenen gekocht in de VS (de verkoper houdt bij hoog en laag vol dat ze authentiek zijn) en deze zouden ook vanuit de VS worden verstuurd. Niet dus.....er kwam nepzooi rechtstreeks uit China.
In beslag genomen en vernietigd !
Bericht 630 van 804
laatste antwoord