Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.
Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.
Nee dat is een oefening in G E D U L D ! van de ambtenaren, het schijnt dat dat bij de generatie die geboren is na 1980 een uitzonderlijke, zeldzame eigenschap is en dat wil men veranderen :-p
Onmogelijk te zeggen als we niet weten hoe het verzonden wordt en wat voor artikelen het zijn. Het grootste bedrag zul je moeten neertellen voor BTW (meestal 19%).
Als ik bij een USA verkoper voor $200 geleverd wil krijgen, hoeveel inlaringskosten en invoerrechten moet ik dan ± betalen als de Nederlandse waarde ongeveer 250 euro is? gr. Gino
Integendeel, dit is te prijzen.
Er staat zoals bekend vrijwel niets bijzonders op dit prikbord, wat is dan het probleem.
Ik steun de afwijzing van het nieuwe eBay beleid.
Ik onderteken echter nooit iets.
Heb even met de Douane gebeld 0800-0143 over als je zo'n namaak Nike uit Thailand besteld via Ebay per post.
Ik kreeg te horen dat die er gewoon doorheen komt, je moet alleen wel invoerrechten of zo betalen. Is dus eigenlijk gewoon hetzelfde als dat je er in je bagage 3 maximaal mag invoeren.
Wordt dus blijkbaar niet in beslag genomen.
Kon alleen die man zowat niet verstaan,:-) sprak nogal met zuidelijk accent.
ja dat kan; 0900-0570, maar zij kunnen ook alleen maar nakijken of het pakketje door de afdeling inklaring al voorgemeld is bij de pakketdienst, dan krijgt het pas een nederlandse code