annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

als tnt het in het systeem heeft staan dat wil nog niet zeggen dat het snel geleverd wordt...de douane is tnt..
afd. inklaring.

zodra ze het omgenummerd hebben krijg je een nederlands tracknummer alleen is dat nog niet actief, pas als het geleverd gaat worden wordt dat actief en kun je het volgen.

dromen

dromen
Bericht 201 van 804
laatste antwoord

Ik heb gebeld naar 0900 0570 maar ze hadden nog niks in het systeem staan, ik moest het van de week nog maar eens proberen. Nog even geduld dus..

Maar volgens mij als de TNT het in het systeem heb staan betekend dat ook dat ze het meteen gaan versturen, dus dan kan ik beter gewoon wachten tot ik het binnen krijg..

Raar dat ze het product niet gewoon scannen als het is geland in NL? Of wil de douane niet dat je weet hoe lang zij het hebben?

Het is mijn eerste keer dat ik buiten de eu bestel en vind het niet erg dat ze nog eens BTW rekenen want dan is het toch nog goedkoper dan in NL.. Maar vind het 'eng' dat je product niet te volgen is.. zegmaar.
Bericht 202 van 804
laatste antwoord

De douane is het aan het beoordelen.
Bericht 203 van 804
laatste antwoord

Bedankt voor je snelle reaktie, ik heb voor het eerst wat buiten de EU besteld. Het product is nu al een week in NL geland. Ik ga eens even bellen, kijken wat er gebeurd..
Bericht 204 van 804
laatste antwoord

dat zal wel bij de douane liggen...als het een pakketje is en omgenummerd moet worden naar een 3Snummer dan weet
tnt dat.

tnt 0900 0570

dromen

dromen
Bericht 205 van 804
laatste antwoord

Beste Ebay leden,

Ik heb een vraag ik heb een horloge besteld vanuit China.

Nu heb ik een internationaal tracknr. ik weet dat het pakket in Amsterdam is geland. Maar met de internationale track.nr kan ik niks meer.

Is er een manier om dit nummer om te zetten naar een 3S/2S nummer? of een manier om er achter te komen waar het horloge is?

Alvast bedankt voor de moeite.
Bericht 206 van 804
laatste antwoord

de verkooporganisatie 😉
Bericht 207 van 804
laatste antwoord

welke organisatie ?:|

dromen

dromen
Bericht 208 van 804
laatste antwoord

@595; ga je het lekker afhalen (als dat mogelijk is)
Bericht 209 van 804
laatste antwoord

"595 "

als er twijfels over verzendkosten zijn
in een advertentie de verkoper kontakteren
en vragen wat de verzendkosten zijn.

En als er dan achteraf meer verzendkosten
in rekening gebracht worden dan NIET betalen.

trouwens ik heb nog nooit geinformeerd bij
verkopers naar verzendkosten.

en tegenwoordig is het toch al een piece of cake
uit het tegenwoordig ingevoerde sterrensysteem blijkt
overduidelijk of een verkoper redelijke verzendkosten hanteert.
en daarbij heb je dus ook de advertentie van de verkoper
als leidraad en in verreweg de meeste gevallen zijn
de verzendkosten daar al in aangegeven, en zoniet
dan kijk je even naar de feedbackkommentaren die
zo een verkoper van andere kopers heeft ontvangen.

Het is allemaal zo simpel.

groetjes Niek
Bericht 210 van 804
laatste antwoord