annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Het is mij opgevallen dat ,wanneer een Artikel opgestuurd moet worden voor de kopers ,het een probleem wordt met verzend kosten die worden op abnormale manier verhoogt voor de koper ,ik vind dat de organisatie zelf de verzend kosten moet kunnen berekenen en aan de koper door sturen ,het heeft helemaal geen zin om iets tekopen ,en daarna een toren hoge rekening krijgt voor het opsturen van zijn gekochte artikel

Hopend dat er iets hier aan gedaan word

Trymecasa
----------
Bericht 211 van 804
laatste antwoord

wat sommige nederlanders onterecht vinden en wat onterecht is komt vaak niet overeen
Bericht 212 van 804
laatste antwoord

Hallo iedereen,

Naast het kopen in Europa kan je ook je bestelling plaatsen in b.v. USA. Let dan wel op dat je de spullen door de verzender niet via UPS laat verzenden. Zeker bij aankopen van geringe waarde of computeraankopen. Zij laten je aan de deur, geheel ten onrechte, 10 euro voorschotprovisie ivm inklaringskosten betalen, alsmede enkele euro's btw. Terugvragen? Daar wordt niet op gereageerd. Zelfs niet na weken wachten.
Tip:
Verzoek altijd de verkoper bij je aankopen: beslist niet via UPS (United Parcel Service) verzenden.

GeoLee
Bericht 213 van 804
laatste antwoord

Hallo iedereen,

Tip:
Naast het kopen in Europa kan je ook je bestelling plaatsen in b.v. USA. Let dan wel op dat je de spullen door de verzender niet via UPS laat verzenden. Zeker bij aankopen van geringe waarde of computeraankopen. Zij laten je aan de deur, geheel ten onrechte, 10 euro inklaringskosten betalen, alsmede enkele euro's btw. Terugvragen? Daar wordt niet op gereageerd. Zelfs niet na weken wachten. Vermeld altijd aan de verkoper bij je aankopen: niet via UPS (United Parcel Service) verzenden.

GeoLee
Bericht 214 van 804
laatste antwoord

je moet helemaal niks doen tenzij je schriftelijk bericht krijgt van de douane(afdeling van tnt)

als je bericht krijgt kan je een uitdraai sturen van de ebay veiling en paypal betaling, dat wordt geaccepteerd als factuur
Bericht 215 van 804
laatste antwoord

Voor deze vraag had ik ook al een apart topic geopend, maar ik denk dat ik 'm beter in dit topic kan plaatsen. Ik heb een echte tas gekocht van Guess en ik heb 'm nog niet. De verkoper zegt dat ze er gift op heeft gezet en dat ze het prijsje op het labeltje weggestreept heeft. Ik heb er iets van 90 euro voor betaald, als het goed is heeft ze de rekening er dus niet bij gedaan. Ik heb vandaag gebeld met TNT en die zegt dat het nu bij de douane is voor onderzoek.

Wat moet ik nu doen en wie moet ik nu bellen? Ik heb de verkoper al gevraagd om de rekening zodat ik die kan doorsturen naar de douane?
Bericht 216 van 804
laatste antwoord

je kan bezwaar aantekenen tegen de aanslag
Bericht 217 van 804
laatste antwoord

maar wat moet je met een amerikaanse oplader? die slaat meteen door op ons elektranet.

dromen

dromen
Bericht 218 van 804
laatste antwoord

pas als het aankoopbedrag boven de limiet zit, dan wordt er btw geheven over aankoopprijs+verzendkosten..daar bovenop komt dan nog 12,50 inklaringskosten(tnt)

dromen

dromen
Bericht 219 van 804
laatste antwoord

maar ik wel :-p

dromen

dromen
Bericht 220 van 804
laatste antwoord