op 07-01-2011 12:46
kunnen jullie je niet eens hard gaan maken voor jullie verkopers uit NL, zorg ervoor dat wij verzendkosten kunnen vragen die conform de werkelijke verzendkosten zijn, ik duid dan met name op het feit dat als je adverteert op b.v de UK site of ebay.com je alleen lokale verzendkosten mag rekenen, het heeft geen zin om deze items op ebay.nl te plaatsen omdat die gewoonweg niet worden gevonden door kopers in de UK en de VS. Of en misschien is dat een simpelere optie, voeg de optie zichtbaarheid in de UK en de VS toe als je een advertentie plaatst op de nederlandse site, die optie is wel beschikbaar op de UK site en die van de VS dus waarom hier niet, op die manier ben je en zichtbaar en kun je de werkelijke verzendkosten berekenen. Op die manier heeft de verkoper tenminste de optie, als je nu die verzendkosten wilt berekenen dan moet je de vraagprijs verhogen of je krijgt problemen met de betreffende site en moet je je verzendkosten verlagen omdat die ervan uit gaan dat je in dat land woont, want verder kijken dan hun neus lang is kunnen ze niet blijkbaar.
op 25-07-2011 15:17
Ik heb wel de idee dat er het een en ander ontbreekt.
Maar waaraan ?
op 25-07-2011 15:30
Laat maar zitten ook Ebay heeft toch het fatsoen niet om te reageren!
op 27-07-2011 19:20
@Metrijst: Ik denk dat eBay gewoon genoeg heeft van dit onderwerp. Meestal druipen "vervelende klanten" vanzelf wel af. Je ziet het zelf: Martijn van eBay reageert op je verzoeken om een antwoord inmiddels ook niet meer.
Tis allemaal vrijblijvend he: http://community.ebay.nl/topic/Verkopen/Ebay-Wereld-Op/2000000590
Af en toe es reageren op een draadje als eBay daar zelf zin heeft. Of eens wat weg te gummen wat eBay niet zint.Vervelende en kritische vragen en opmerkingen kunnen gemakkelijk genegeerd worden.
Vanaf 22 september wordt "vluchtroute" Australië ook afgesneden. Sommige tarieven worden er bijna verdrievoudigd.
op 27-07-2011 20:07
Je hebt gelijk, het was mij ook al opgevallen dat ook Martijn niet meer reageert op een relatief makkelijke vraag, geeft wel te denken maar ja het is niet anders.
De tarieven lopen inderdaad de spuigaten uit maar ja de spullen die ik verkoop die verkopen niet op de NL markt dus ben ik wel overgeleverd aan de nog duurderde ebay sites.
op 28-07-2011 20:22
Het enige antwoord is het nieuws dat het plaatsen gratis wordt wat overigens betekent dat u twee maal zoveel gaat betalen.
Communicatie.
op 09-10-2011 17:39
Je kan ook in Euro's op eBay Ierland listen om op .com zichtbaar te zijn. Je moet dan wel het hokje ".com visibility" aanvinken tijdens het listen.
Voordelen:
-Betalingen ontvangen in Euro; scheelt 3% Paypal wisselkosten over het totaalbedrag incl. de verzendkosten.
-Geen commissie betalen over de verzendkosten (die betaal je wel op .com)
Nadelen:
-Rubriekindeling komt niet overeen met .com
-Iets hogere commissiekosten van 10%
-Plaatsingskosten
Ik heb mijn eerste verkoop naar de VS via eBay Ierland gedaan.
http://pages.ebay.ie/help/sell/fees.html
-- Bewerkt door auxfinesherbes op 9 Oct 2011 17:52 CEST
op 16-10-2011 23:32
Ja, ik zit ook al een tijdje te wachten op het anwoord op deze 'simpele' vraag.
Ik verkoop af en toe wat op ebay.uk of ebay.com, maar moet TELKENS weer aan de koper uitleggen dat het 'standaard'-posttarief niet overeenkomt met het jusite posttarief zoals ik het heb benoemd in de object-beschrijving.
Mensen lezen vaak niet verder dan hun neus lang is en na afloop van de veiling krijg ik vaak prompt een betalingsoverzicht met daarin het verkeerde posttarief meegenomen. Dan moet ik er weer achteraan en dan haakt de meerderheid van de kopers af.
"Oh, ik wist niet dat het verzenden zó duur was, dat heb ik niet voor over. Sorry".
Het kost me veel tijd en gezeur, en ik verkoop een stuk minder dan ik zou willen.
Het alternatief: gratis verzending aanbieden en dan de startprijs verhogen? Ja, dat verkoopt ook niet echt lekker.
Kortom: ik wil graag dat ik via de NL site wereldwijd kan aanbieden.
Alex
op 17-10-2011 10:01
goedenmorgen,
Ebay bepaald de spelregels, en als die jou
niet uitkomen dan moet je misschien je gezichtsveld
verbreden, en het kan natuurlijk ook zijn dat de
marktomstandigheden voor je nu dusdanig zijn dat het
niet loont om aan te bieden, waar je dat ook probeert.
En suggesties uit de community die heb ik hier
nog nooit gehonoreerd zien worden, integendeel
de verbeteringen/wijzigingen vliegen ons de
afgelopen jaren om de oren en daar heeft
de community bij mijn weten ook nooit
om gevraagd.
ja en als ik vraag dat in het antwoordcentrum
om maar een klein voorbeeldje aan te halen
om dat nuttige en onnuttige te schrappen
dan gebeurd dat dus ook niet.
Vandaar dat ik daar ook niet meer post.
Veel succes met verkopen bij ebay en natuurlijk
ook met Paypal.
groetjes en iedereen weer een prettige dag,
Niek
op 17-10-2011 15:10
Amen!
op 18-10-2011 00:09
@sleus,
15pond om een lp te versturen binnen europa is dan ook wel weer erg duur Postnl vraagt 8.69E of 9.48E voor europa zone 1 of 2 (niet aangetekend) en 13e aangetekend. Ik vind je dan erg veel vragen (waarom aangetekend? heb je zoveel claims gehad?, niet erg klantgericht zulke hoge prijzen vragen).
Ook je porto prijzen voor een 7" zijn erg hoog (wederom, waarom aangetekend, niemand gaat 5P betalen voor een single met 9P porto).Al zou je eens in de af en toe een claim krijgen,je krijgt zeker meer kopers als je porto prijzen wat lager zijn.....
Overigens, je kan wel leuk schrijven dat je porto prijzen anders zijn dan die ebay opgeeft, maar als je op ebay iets aan biedt zul je die prijzen aan moeten houden, wat je ook in je veiling erbij zet. Wil je dat niet, dan moet je niet op ebay gaan verkopen....