op 07-01-2011 12:46
kunnen jullie je niet eens hard gaan maken voor jullie verkopers uit NL, zorg ervoor dat wij verzendkosten kunnen vragen die conform de werkelijke verzendkosten zijn, ik duid dan met name op het feit dat als je adverteert op b.v de UK site of ebay.com je alleen lokale verzendkosten mag rekenen, het heeft geen zin om deze items op ebay.nl te plaatsen omdat die gewoonweg niet worden gevonden door kopers in de UK en de VS. Of en misschien is dat een simpelere optie, voeg de optie zichtbaarheid in de UK en de VS toe als je een advertentie plaatst op de nederlandse site, die optie is wel beschikbaar op de UK site en die van de VS dus waarom hier niet, op die manier ben je en zichtbaar en kun je de werkelijke verzendkosten berekenen. Op die manier heeft de verkoper tenminste de optie, als je nu die verzendkosten wilt berekenen dan moet je de vraagprijs verhogen of je krijgt problemen met de betreffende site en moet je je verzendkosten verlagen omdat die ervan uit gaan dat je in dat land woont, want verder kijken dan hun neus lang is kunnen ze niet blijkbaar.
op 20-06-2011 10:32
Bedankt voor de link! Als ik het goed begrijp is er dus een limiet van 100 listings, nu vraag ik me dus af of dat 100 listing in 1x zijn of dat je als verkoper een maximaal limiet hebt van 100 in zijn geheel dus b.v over een jaar genomen, er staat 100 listings at any time, nu had ik dus nog geen 100 lisitngs staan maar over het hele jaar tot nu toe wel! dus waarschijnlijk kan ik nu niet meer listen tot januari 2012.
Als ik het verkeerd begrijp hoor ik dat graag!
op 20-06-2011 10:53
Dat is het maximum aantal actieve listings/total quantity die op elk willekeurig ogenblik toegelaten zijn, ook op het ogenblik dat u niet meer kunt listen. U hebt op dit ogenblik 94 listings beschikbaar op UK, ik zie er al ééntje met 6 stuks beschikbaar (Playmobil Ridder Nieuw in doos), dus dat is al een total quantity van 99. Als er bij de anderen nog één van 2 stuks beschikbaar zit, zit u aan 100.
op 20-06-2011 11:05
Die playmobiel ridder is geplaatst op ebay.nl dus niet zichtbaar in de UK dus zou niet mee moeten tellen, meedere advertenties zijn alleen geplaatst op ebay.nl en zouden dus ook niet mee moeten tellen op ebay.uk Ik denk dat ongeveer de helft van mijn huidige advertenties op ebay.uk geplaatst zijn.
op 20-06-2011 11:09
Ik heb het even nageteld en 51 huidige advertenties zijn geplaatst op ebay.uk waarvan 1 een kwantiteit heeft van 2 beschikbare items dus een totaal van 52.
op 20-06-2011 11:26
Beste Stephan,
Ik denk dat ze je nl aanbiedingen overall
wel degelijk meetellen in het geheel. anders
zou je dus die melding niet gekregen hebben.
Een geinteresseerde op ebay uk. die
logt natuurlijk even in op nl en die
heeft dan je totaalaanbod.
Maar je mag dus blijven listen, dus geen vakantie
tot januari 2012, jij blij!
groetjes Niek
op 20-06-2011 11:27
Ik weet het niet of aanbiedingen geplaatst op eBay.nl, die beschikbaar zijn voor UK, al of niet meetellen als u aanbiedingen plaatst op UK. Deze zijn wel zichtbaar op UK als u naar de aanbiedingen van de verkoper kijkt, of bij uitgebreid zoeken. Bvb als ik op de UK site zoek op “Playmobil Ridder Nieuw in doos” en vervolgens op “worldwide” in de linker kolom klik, verschijnt uw aanbieding.
op 20-06-2011 11:53
In ieder geval bedankt voor alle input en het meedenken ik zie wel hoe het verder loopt voorlopig list ik geen nieuwe items meer enw acht rustig af hoe deze het gaan doen!
op 25-07-2011 10:35
Ja ik weet het! maar ik dacht ik bijt mer er eens in vast maar dat heeft geen zin en daarbij mijn tanden breken inmiddels af door het vastbijten:^O
Schandalig blijft het wel en het geeft maar eens temeer weer aan hoe ebay over zijn gebruikers/verkopers denkt we zijn niet meer dan een stelletje melkkoeien!!!
Ebay bedankt!
En Martijn? ondanks dat ik weet dat er niets mee gedaan wordt zou ik graag een antwoord op mijn simpele vraag willen sinds bovenstaande post niets meer vernomen over de stand van zaken.
Ik kom er toch nog maar een keer op terug omdat het aanbieden op ebay.com en ebay.uk steeds duurder wordt voor Nederlandse aanbieders.
Hoe moeilijk is het invoeren van internationale zichtbaarheid nou eigenlijk, het lijkt zo wel of het ebay bakken met geld gaat kosten!!!!!
op 25-07-2011 11:45
op 25-07-2011 15:08