op 30-10-2011 11:51
ik heb een object verkocht en na 4 dagen nog altijd geen antwoord van de koper op me email noch een betaling ontvangen;
ik wou een geschil openen voor een betaling niet ontvangen en heb per ongeluk op de knop een object annuleren gedrukt.
Nou zou ik er geen probleem mee hebben als de koper het gewoon zou annuleren, maar dat heeft hij nu ook niet gedaan en ik zit er nog meer dan 6 dagen aan vast voor ik de item kan verkopen en er zijn al andere interesenten voor.
Wat kan ik nu het beste doen want als ik een geschil voor onbetaald object open krijg ik mijn geld terug en het duurt maar 4 dagen.
Alvast bedankt
op 30-10-2011 12:02
U hebt beslist te weinig geduld voor eBay.
Een geschil na vier dagen voor niet betalen is onzin.
Veel kopers betalen pas na een week of langer en velen gebruiken email ook niet op dagelijkse basis.
Er zijn tegenwoordig ook veel kopers die helemaal niet betalen, daar hebt u dan wel weer een punt maar toch echt niet na vier dagen.
Om de reputatieschade verder te beperken kunt u het beste de termijnen afwachten en dan handelen.
Als het u alleen om het geld gaat dan verkoopt u het item direct aan iemand die ook direct betaald en ziet wat er van komt. Eventueel laat u die eBay kosten gewoon zitten, die nu nog terugkrijgen wordt lastig.
op 30-10-2011 16:01
de nieuwe termijn voor betalen is 4 dagen daarna kan er een geschil worden gestart tenzij anders overeen gekomen met de koper.
Dit is de nieuwe richtlijn van eBay
op 30-10-2011 16:36
Naast Paypal doet natuurlijk ook ebay de deal.:^O
Nu de eerste verkoper die mij dit zou flikken die
krijgt subiet een mindere waardering aan zijn broek.
Want net zoals een verkoper ziek, zwak, of misselijk
kan zijn kan Opa Niek dat natuurlijk ook overkomen.
groetjes en hoe gaat het daar op .com Stephan?
Niek
op 30-10-2011 16:45
ik verkoop helemaal niets op .com het gekke is ik had toch wat gezet op .uk en wat denk je? wordt verkocht naar de VS :^O
op 31-10-2011 08:31
Ik loop achter de feiten aan.
Wat een normaal mens niet verwacht maakt eBay weer mogelijk.
4 dagen dus.
Ik heb in ieder geval PayPal er nu helemaal uit gegooid.
op 31-10-2011 09:45
Ik denk er ook over na om PP af te schaffen, nadeel is dan wel dat ik alleen nog via ebay.nl kan verkopen want via ebay.com is PP verplicht!
ander nadeel is dat ik dan ook niet meer kan kopen in bv de VS of ik moet PP alleen nog maar gebruiken als koper! is natuurlijk ook een optie, enfin ik denk er nog ff over na!