op 11-10-2012 11:57
hallo,vanuit engeland kocht ik een voetbalshirt,er stonden foto's bij van het shirt maar deze waren niet van dichtbij dus het zag er op het eerste gezich allemaal goed uit,en er stond een beschrijving bij dat het shirt in goede conditie zou zijn,dus hierop geboden en gekocht,
maar eenmaal het shirt thuis te hebben ontvangen bleek dat er boven bij de kraag een flinke bijna scheur van boven naar beneden in zat wat bijna een gat was,ik heb toen naar de verkoper gemailt en die wilde het shirt niet terug nemen wat ook bij zijn advertentie stond,en heb toen voorgesteld om mij tegemoet te komen met een bedrag als vergoeding voor de schade,hier ging de verkoper mee akkoord in een mail terug,maar tot op heden heeft hij nog niets terug betaald en hij laat ook niets meer van zich horen,,dit is al weken geleden,dus wat kan ik nu doen om toch mijn geld alsnog terug te krijgen?
op 12-10-2012 15:54
@het regent
je kan als verkoper wel degelijk mailtjes als bewijs doorsturen of PP daar nu om vraagt of niet! als ik als verkoper een claim aan de broek zou krijgen wegens een niet geleverd object terwijl ik zwart op wit heb staan dat de koper zegt dat het WEL is aangekomen dan kun je er gevoegelijk van uitgaan dat ik die mail en eventuele andere correspondentie over het item doorstuur naar PP, maar ja of deze verkoper dit ook doet is natuurlijk de vraag.
op 12-10-2012 17:58
@enschede40
mijn ervaring en die van talloze anderen is dat uitsluitend de gevraagde tracking gegevens er iets toe doen om je tegen een claim voor niet ontvangst te kunnen weren. Ook bijvoorbeeld gegeven feedback is niet ter zake doend.
Het gaat uitsluitend om het volgens de PayPal claim afhandeling procedure geldende technische bewijs dat er geleverd is. En dat is uitsluitend online documentatie van het verzendbedrijf ofwel de tracking.
Zie voor meer uitgebreide informatie over de voorwaarden om in aanmerking te komen voor Verkopersbescherming de Gebruikersovereenkomst voor PayPal Services de artikelen onder sectie 11. Let speciaal op 11.8 en 11.9 de definities van bewijs van verzending en levering.
op 12-10-2012 18:41
dat is allemaal waar, ware het niet dat de koper al heeft toegegeven dat het aangekomen is en de verkoper kan dit bewijzen! uw verhaal gaat op als men nog niet heeft gemeld dat er iets kapot is en dus meteen een claim indient voor het niet ontvangen van een item.
u kunt van mij aannemen dat ik als voormalig verkoper me niet op zo'n manier heb laten bedonderen en geloof mij maar als ik zeg dat men het geprobeerd heeft. zeer vergelijkbaar met dit voorbeeld ik heb toen alle correspondentie doorgestuurd en gebeld en raad eens? claim van koper werd afgewezen!
op 12-10-2012 18:52
Het moet niet gekker worden.
op 13-10-2012 19:36
oke bedankt als dat zo is dan heb ik dus ook bewijs dat de verkoper het er mee eens is dat hij de schade aan het door mij verkochte shirt had moeten vermelden in zijn advertentie en dat hij zelf heeft voorgesteld dat hij hiervoor geld terug zou betalen,geld wat ik dan nog niet ontvangen heb,wat ik ook weer kan bewijzen,
zelf lijkt mij ook dat als je in een mail samen iets overeenkomt over een aankopen dat je dat ook moet nakomen,en dat die mail dan geld als rechtmatig bewijs omdat er bij staat van welke afzender de mail afkomstig is,
volgens mij weet deze verkoper dat ook en wil die 45 dagen volmaken om een paypal geschil uit de weg te gaan,daarom houd hij mij waarschijnlijk aan het lijntje tot dat het hopelijk voor hem niet meer kan,ik heb mijn aankopen op 18 september betaald en heb hem nu de tijd gegeven tot 18 oktober,
ik heb nog geen (negative) feedback gegeven,maar mijn handen jeuken echt steeds meer om dit te doen,tot hoeveel dagen kun je feedback geven?
op 14-10-2012 09:29
je kan tot 90 dagen na aankoop feedback geven
op 14-10-2012 12:09
Het geven van een negatieve feedback betekent in ieder geval dat de verkoper niets meer zal terugbetalen. Wacht hiermee tot u zelf deze zaak hebt afgeschreven.
op 17-10-2012 13:38
Dank voor uw terugkoppeling.
op 17-10-2012 16:18
was eigenlijk niet de bedoeling om de snelkoppeling hier neer te zetten,hoe krijg ik mijn bericht gewijzigd?
op 17-10-2012 16:53
die functie heeft ebay verwijderd onder het mom van weer een verbetering.