op 11-10-2012 11:57
hallo,vanuit engeland kocht ik een voetbalshirt,er stonden foto's bij van het shirt maar deze waren niet van dichtbij dus het zag er op het eerste gezich allemaal goed uit,en er stond een beschrijving bij dat het shirt in goede conditie zou zijn,dus hierop geboden en gekocht,
maar eenmaal het shirt thuis te hebben ontvangen bleek dat er boven bij de kraag een flinke bijna scheur van boven naar beneden in zat wat bijna een gat was,ik heb toen naar de verkoper gemailt en die wilde het shirt niet terug nemen wat ook bij zijn advertentie stond,en heb toen voorgesteld om mij tegemoet te komen met een bedrag als vergoeding voor de schade,hier ging de verkoper mee akkoord in een mail terug,maar tot op heden heeft hij nog niets terug betaald en hij laat ook niets meer van zich horen,,dit is al weken geleden,dus wat kan ik nu doen om toch mijn geld alsnog terug te krijgen?
op 11-10-2012 12:10
Een verkoper die meldt dat een kapot shirt in goede conditie is zal het met beloftes tot terugbetalen ook niet zo nauw nemen.
U dient binnen 45 dagen na betaling een claim bij PayPal in te dienen, dat is de juiste manier. Als u claimt voor niet als omschreven zult u ook kosten moeten maken om het item aangetekend terug te sturen.
Als het voor PayPal te laat is of men niet thuis geeft kunt u nog bij uw creditcard terecht, als u PayPal tenminste via een creditcard hebt betaald. Dit kan tot zes maanden of een jaar na betaling.
op 11-10-2012 12:58
waarom is het noodzakelijk om het shirt terug te sturen? de verkoper wil het shirt helemaal niet terug hebben,en bovendien heb ik het shirt ondertussen ook al gedragen en ik wil het wel houden en ik en de verkoper zijn samen overeen gekomen dat er een deel terug betaald word voor de schade aan het shirt, dit heb ik zwart op wit in zijn mail staan waarin hij ook het te terugbetalen bedrag noemt,kan ik daar niks mee bewijzen dan?
op 11-10-2012 15:38
U denkt nog steeds dat deze verkoper u iets zal vergoeden.
Om dit af te dwingen kunt u een rechtzaak starten enzovoorts.
De snelste manier om enige druk uit te oefenen is het starten van een PayPal claim. Daarbij is het belangrijk goed te kijken naar de bijbehorende konsekwenties zoals het op eigen kosten terugsturen als PayPal daarom vraagt. Bij de claim voor niet ontvangen is dit niet het geval.
U kunt wel gelijk hebben, ik geloof u, maar daarmee krijgt u nog geen gelijk. U zal dat zelf moeten halen. Een PayPal claim werkt in het algemeen erg goed maar denk wel aan de 45 dagen termijn.
op 11-10-2012 17:02
als u een claim opent wegens een items die niet aan de beschrijving voldoet dient u die volgens de regels van PP terug te sturen alvorens kans te maken op een terugbetaling via PP
op 11-10-2012 17:27
ik ga dus echt niks terug opsturen, want dan heeft het weinig zin,als ik zelf kosten moet gaan maken, en bovendien kan de verkoper het artikel dan nog eens (ergens anders)verkopen, ik heb foto's van de schade en heb die gelijk de andere dag nog opgestuurd via ebay zodra ik het shirt ontvangen had,waarom zou ik niet gelijk hebben? als ik iets koop en het is niet goed dan begin ik toch niet zomaar? en ik ga ook zomaar geen procedure starten, ik heb mails van de verkoper dat hij toegeeft dat hij er een foto van de schade had moeten maken,dus hij wist min of meer van de schade, is dat dan niet genoeg bewijs?????
en mocht paypal om terugsturen van het artikel vragen en ik weiger,krijg ik dan een geldboete ofzo??
op 11-10-2012 18:17
Als u werkelijk uw geld (of een deel) terug wil zult u een PayPal claim voor niet ontvangen moeten indienen. Elke andere actie leidt tot niets.
Natuurlijk hebt u gelijk en hebt u alle bewijzen. Punt is dat dat er niets toe doet. Schakel de emotie uit en handel volgens aangegeven weg. U moet de PayPal claim zien als een hulpmiddel, een elixer zogezegd om het gestelde doel te bereiken. Dat doel is de verkoper aan zijn belofte houden, daarna kunt u die claim natuurlijk intrekken. Een claim voor niet als omschreven heeft minder kracht vanwege de terugstuurverplichting. De verkoper weet dat u dat niet zult doen.
PayPal en eBay schermen nu eenmaal niet voor niets met kopersbescherming. Gebruik die dan.
Als u deze stap niet wilt nemen, wat ik me kan voorstellen, dan moet u uw verlies nemen en verder gaan. eBay zal niets voor u doen en zo te horen deze verkoper ook niet.
op 11-10-2012 18:43
en mocht paypal om terugsturen van het artikel vragen en ik weiger,krijg ik dan een geldboete ofzo??
ga ze nou niet op ideeën brengen!
op 11-10-2012 19:01
Geen neutrale feedback geven,voordat het geld echt op je rekening staat.
op 11-10-2012 19:15
Als u werkelijk uw geld (of een deel) terug wil zult u een PayPal claim voor niet ontvangen moeten indienen. Elke andere actie leidt tot niets.
kan dat dan nu nog?? komen ze er dan niet achter dat het toch ontvangen is? ik weet niet of ze de verkoper dan ook gaan horen,
als je zegt Natuurlijk hebt u gelijk en hebt u alle bewijzen. Punt is dat dat er niets toe doet.....doet het er dan ook niet toe wat de verkoper zegt???
want dan ga ik gewoon zeggen dat ik het niet ontvangen heb,
graag ervaring en eerlijk antwoord,