op 11-10-2012 11:57
hallo,vanuit engeland kocht ik een voetbalshirt,er stonden foto's bij van het shirt maar deze waren niet van dichtbij dus het zag er op het eerste gezich allemaal goed uit,en er stond een beschrijving bij dat het shirt in goede conditie zou zijn,dus hierop geboden en gekocht,
maar eenmaal het shirt thuis te hebben ontvangen bleek dat er boven bij de kraag een flinke bijna scheur van boven naar beneden in zat wat bijna een gat was,ik heb toen naar de verkoper gemailt en die wilde het shirt niet terug nemen wat ook bij zijn advertentie stond,en heb toen voorgesteld om mij tegemoet te komen met een bedrag als vergoeding voor de schade,hier ging de verkoper mee akkoord in een mail terug,maar tot op heden heeft hij nog niets terug betaald en hij laat ook niets meer van zich horen,,dit is al weken geleden,dus wat kan ik nu doen om toch mijn geld alsnog terug te krijgen?
op 11-10-2012 19:27
PayPal werkt strikt volgens de procedure.
De verkoper moet bewijzen dat u het ontvangen heeft en kan dat alleen met de juiste tracking gegevens. Meestal zijn die er niet.
Maar daar gaat het niet om, op deze manier helpt u de verkoper om zijn belofte waar te kunnen maken.
PayPal is heel veilig en het is beslist aan te raden altijd met PayPal te betalen want alleen met PayPal geniet u kopersbescherming.
op 11-10-2012 22:20
idd volgens mij zijn die tracking gegevens er ook niet, want ik heb het gewoon door de brievenbus gekregen, dus kan het zo verkeerd zijn bezorgt of kwijtgeraakt zijn bij de post,
maar ik kan dus nu nog aan paypal vertellen dat ik niets heb gehad? ondankt dat ik gemailt heb naar de verkoper dat ik het wel heb ontvangen,en paypal vraagt de verkoper niets? dat zou mooi zijn want dan kan ik dus het hele bedrag terug krijgen....
ik denk dat ik dat dan maar ga doen,:-)
op 11-10-2012 23:57
PayPal kijkt alleen naar tracking, of beter, de computer van PayPal kijkt alleen naar tracking. Zonder tracking geen verkopersbescherming. En voor items boven de 200 euro moet er ook nog handtekening bevestiging bij zitten. Online leesbaar.
Het is me wat. Dat is pech hebben.
op 12-10-2012 09:45
wel of geen tracking gegevens doet er niet meer toe, u heeft de verkoper gemaild dat het aangekomen is! natuurlijk vraagt PP de verkoper wel om een reactie!! deze hoeft alleen uw bevestigingsmail door te sturen!
op 12-10-2012 10:15
PayPal vraagt de verkoper niet om een email van de koper, PayPal vraagt om de tracking gegevens.
Emails kunnen eenvoudig gemaakt worden, voor tracking is iets meer nodig. En verder, PayPal is een computer en niet een persoon. De claimprocedure is vrijwel volledig geautomatiseerd en laat zich niet beinvloeden door argumenten maar slechts door data en dat is de tracking. Zonder tracking geen bescherming tegen claims.
op 12-10-2012 11:45
De koper heeft nb 25/9 neutrale feedback gegeven.
Paypalplaatje gaat dus niet op!
op 12-10-2012 12:11
dat was bij een ander shirt, van deze verkoper heb ik het aankoopbedrag volledig terug betaald gekregen via paypal,(staat er ook bij)en gaf er neutrale feedback op omdat ik het toch een rotstreek vind dat verkopers zogernaamd niet weten wat ze verkopen,als je naar de advertentie kijkt kun je eronder lezen dat ik gevraagd had voordat ik het kocht of er gaten in het shirt zaten,deze verkoper heeft als antwoord gezet dat hij nog eens gekeken had en dat er geen gaten in zaten,en die zaten er dus wel in,hoe kun je in godsnaam zo liegen denk ik dan,zijn antwoord was duizend maal sorry "ik had het shirt gecontrolleerd maar het over het hoofd gezien",en ik pakte het thuis uit en zag het gelijk,de eerstvolgende met zo'n geintje krijgt na terugbetaling alsnog negatieve feedback,]:)
op 12-10-2012 12:27
Idd,de vraag/antwoord heb ik niet gelezen.
Toch moet je niet teveel kritiekl hebben op tweedehands
spullen.Straks levert niemand meer aan je.
Maar leg de klacht neer bij paypal,weet je ook,hoe dat in z'n werk gaat.
op 12-10-2012 13:18
"Toch moet je niet teveel kritiekl hebben op tweedehands
spullen.Straks levert niemand meer aan je."
vind je dat dan niet dat dat aan de verkopers zelf ligt???
als elke verkoper nou eens zijn object nauwkeurig bechrijft dan is er volgens mij niks aan de hand,als koper op afstand kun je enkel maar afgaan op de informatie van de verkoper,en op een foto zie je tenslotte vaak geen details,
en ik heb inmiddels bericht gehad van de verkoper,ik had hem in begin voorgesteld om 10 pond terug te betalen,dit wilde hij niet en hij maakte er zelf 7,50 van,ik ben toen akkoord gegaan en toen wilde die ze gewoon op mijn bankrekening terugbetalen, omdat paypal een kleine betaalvergoeding zou nemen,ik heb hem toen uitgelegd dat hij altijd omrekenkosten betaald naar andere valuta ,maar hem alle gegevens maar gegeven om hem naar zijn wens te laten betalen ,BIC en IBAN ,nu komt hij "eindelijk"weken later met een hoop sorry (engelsman eigen volgens mij) dat zijn bank mijn nummers niet accepteerd?? en verder geen vragen,(wat een joker)
vreemd toch? maar goed,nu heb ik hem terug gemailt dat hij maar beter wel via paypal terug kan betalen,en dat ik er 1 pond vanaf doe zodat ik heel ruim voor hem zijn omrekenkosten betaal,en hem nog een week de tijd geef de betaling te voldoen, als hij hier niet op in gaat dan weet ik zeker dat hij nooit de bedoeling heeft gehad om terug betalen, volgens mij wil die gewoon de 45 dagen volmaken om een paypal geschil uit te sluiten,
op 12-10-2012 14:26
Een bankoverschrijving van GBP naar EUR kost de verkoper zelfs meer dan die 7,50 pond. En die betaalvergoeding van PayPal betaalt u en niet de verkoper. Allemaal verzinsels en uitwijk.