annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Ik vind het nu wel opvallend worden, maar ik wacht op een stuk of 6 pakjes/brieven uit Engeland, waarvan de oudste verstuurd op 12 juni en ik heb nog helemaal NIETS ontvangen.
Tijdje geleden ook via amazon.uk een boek gekocht en die is ook nooit aangekomen. Begin me wel zorgen te maken, want 6 dingen is niet weinig. Kan geen toeval zijn. Wie o wie herkent dit op dit moment ook?
Bericht 1373 van 1.373
laatste antwoord
1.372 ANTWOORDEN 1.372

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Ik heb mijn pakket ook nog niet ontvangen?? Wat kan ik t beste doen?
Bericht 41 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

@trcollect Als ik op je link klik lijkt het dat je aangifte hebt gedaan alsof je pakket een belastingplichtige zending van buiten de EU is.. dan brengen ze inderdaad inklaringskosten in rekening (en BTW). Ik zou er maar even achteraan gaan dat het een misverstand is en dat je een fout hebt gemaakt.

 

Maar in alle eerlijkheid.. vind ik niet dat dit geval de schuld van PostNL is, tenzij ze jou hebben gevraagd dit te doen.

Bericht 42 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Trcollect dat kan echt niet. En heb je na het betalen van de inklarings kosten je pakket ontvangen?
Sorry y maar ik geloof hier niks van
Bericht 43 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

PostNL houdt de pakketten inderdaad achter. Bij mij was een pakket binnen één dag van de UK in NL aangekomen, op 3dec. Royal Mail is echt super snel, daar kan PostNL nog wat van leren. Maar vervolgens paar weken geen tracking update.
Ik als test douane formulieren ingevuld om mijn pakket verder het systeem in te krijgen.
https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/pakket-uit-het-buitenland/bericht-van-aankomst/
En nu rekenen die smeerdekens van PostNL ineens inklaringskosten van bijna €25, terwijl de UK nog steeds bij de EU hoort en de waarde van de inhoud is maar €56. Ze mogen helemaal geen inklaringskosten rekenen over een pakket binnen de EU.
PostNL is met hele smerige spelletjes bezig.
Bericht 44 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Bij Royal Mail kunnen zowel verzender als ontvanger een claim indienen, indien beide dit doen heeft die van de verzender overwicht. Dit is wel fijn, want anders kun je als ontvanger niks als de verzender niet meewerkt.
Bericht 45 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Als ontvanger van een pakket kan je toch helemaal niet klagen bij PostNL of Royal Mail? Volgens mij moet de verzender dat doen want die zijn de opdrachtgever

 

Bericht 46 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Als het pakket met Royal Mail is verzonden moet je een eventuele claim daar leggen, zelfs als de fout zit bij een logistieke partner van hen (PostNL in dit geval). De opdracht is immers gegeven aan Royal Mail, niet PostNL. (Als de claim wordt toegewezen zullen zij die waarschijnlijk zelf weer op PostNL verhalen.)

 

In gesprek gaan met de verkoper is sowieso verstandig, als je een refund weet overeen te komen hoef je uiteraard niet meer een claim bij Royal Mail te leggen. (Die optie heeft de verkoper dan nog wel, om weer uit de kosten te komen)

Bericht 47 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Wat gaan jullie doen in deze situatie?

1. Refund vragen via ebay aan verkoper

2. Claim bij royal mail

3. Claim by postnl

Bericht 48 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Zelfde, 2 paketten sinds begin december met de status;

 

"Item has left the overseas International Processing Centre. Your item has left the overseas International Logistics Centre and is on its way. More information will be available as it travels through the network Netherlands" 

Maar heeft er iemand nog wel iets ontvangen in de laatste weken? (is er uberhaupt voortgang?).

Ik vermoed zelf dat PostNL niet zo'n haast heeft met deze leveringen, niet in ontvangst genomen is voor de cijfers natuurlijk mooi meegenomen. Al blijft het 30 dagen ergens liggen, op het moment dat de pakketjes het sorteercentrum hebben verlaten gaat de klok pas tikken...

Erg vervelend, aantal refund requests zal door het dak schieten...


Bericht 49 van 1.373
laatste antwoord

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Mijn pakket uit Uk is ook verstuurd met Royal mail en is op 26-11 aangekomen in Nederland. Daarna niks geen beweging meer. Heb een onderzoek opgestart en het blijkt dat het pakket vermist is! Volgens mij ligt het gewoon ergens in een depot en word het pas in januari geleverd! Lijkt me sterk dat ze bij elk onderzoek echt fysiek naar een pakket gaan zoeken tussen al die duizenden zendingen. Ik hoor overigens alleen klachten over postnl. Alke zendingen uit de uk die met bijv. DHL worden verzonden komen wel aan
Bericht 50 van 1.373
laatste antwoord