annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Ik vind het nu wel opvallend worden, maar ik wacht op een stuk of 6 pakjes/brieven uit Engeland, waarvan de oudste verstuurd op 12 juni en ik heb nog helemaal NIETS ontvangen.
Tijdje geleden ook via amazon.uk een boek gekocht en die is ook nooit aangekomen. Begin me wel zorgen te maken, want 6 dingen is niet weinig. Kan geen toeval zijn. Wie o wie herkent dit op dit moment ook?
Bericht 1373 van 1.373
laatste antwoord
1.372 ANTWOORDEN 1.372

Re: wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

karneool
Community-lid

Post van Royal Mail wordt in Nederland i.h.a. bezorgd door


RM Netherlands BV - 0703075666 (zich noemend RM-NL).


Afhankelijk van de soort en gebied wordt uitbesteed aan PostNL, Selektpost, en anderen.


De eigen bezorgers en sommige onderaannemers hebben geen of weinig lokale adres kennis en brengen dus nogal eens post terug naar het districentrum van RM-NL.


Daar wordt die gedumpt in een van de probleembakken, om nader te worden uitgezocht of nader te worden bezorgd door een bezorger die wel de weg kent of desnoods te worden geretourneerd aan de afzender.


DAAR ONTSTAAT HET PROBLEEM VAN DE VERTRAGING.


Ze hebben geen tijd, geen budget, geen goed personeel voor dat uitzoeken, dus gaat er een sticker op en kan het vervolgens weken duren voordat een hernieuwde bezorgpoging wordt gedaan. (tot 6 weken vertraging is geconstateerd !).


Uiteraard wordt Royal Mail UK niet gekend in deze problematiek, het is ook maar een klein deel dat zo fout gaat.


Adressen die regelmatig fout gaan, worden op een lijst geplaatst om door PostNL te worden bezorgd (die heeft veel meer lokale adres kennis).


Pakjes die lijken te verdwijnen, doen er waarschijnlijk heel lang over om bij de afzender te worden terugbezorgd, op een moment dat het probleem al lang is opgelost met een refund of een herverzending.


Als een pakje er langer dan 14 dagen over doet, kan de afzender een klachtformulier indienen bij Royal Mail, vraag daar altijd om bij de afzender, ook als de zaak wordt opgelost met een refund of herverzending.


Tegelijk ook RM-NL bellen en vragen of ze in de problemenbak willen kijken voor je (dat heet dan plechtig 'een onderzoek instellen').  Je moet wel precies weten wanneer het verzonden is, uit welke plaats in de UK en de aangegeven waarde.


Vooral als het om meer dan 1 pakje gaat, doordrammen !!!


Veel ellende kan worden voorkomen, door Airsure, International Signed for of met Track&Trace te laten verzenden (is wel duur).


-


Uiteindelijk is in de huidige postoorlog vooral kostenbesparing de hoofdoorzaak en ontstaat het probleem vooral bij de eindbezorging door onervaren personeel in Nederland.


Bericht 131 van 1.373
laatste antwoord

Re: wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

hummingstamper
Community-lid

Helaas was er geen alternatief dan de ene manier die aangeboden werd.

Bericht 132 van 1.373
laatste antwoord

Re: wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

stephanthecollector
Community-lid

U had binnen 45 dagen na aankoop een geschil moeten openen wegens een niet ontvangen object, ik ben bang dat die termijn inmiddels is verlopen! u kunt het nog een keer proberen bij de verkopers maar die weten ook dat de termijn inmiddels verstreken is dus ik ben bang dta u in dit geval pech heeft, in het vervolg de termijn goed in de gaten houden is de enige tip die ik nog geven kan!


Oh ja en nog een andere tip probeer het via ebay.com eens! die leveren een stuk snellen dan de UK, klinkt niet logisch maar is wel zo!

Bericht 133 van 1.373
laatste antwoord

Re: wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

sjapsyl7863
Community-lid

Hier nog een case: 3 DVD's van 3 verschillende verkopers uit UK, alle 3 op bijna dezelfde dag verzonden (28 en 29 augustus) en alle drie nog niet binnen. Dat kan inderdaad geen toeval zijn,


zoals eerder op dit forum gesteld.


 


Ben ik gesprek met e verkopers, maar die zeggen: ik heb een verzendstrook als bewijs, het was voldoende gefrankeerd dus niet zijn probleem.


Ik denk daar toch anders over,maar wat kan ik doen? Ik wacht nu bijna 7 weken en vind het wel mooi geweest. Mijn zoontje al helemaal (het betrfet PC-games voor hem).


 


Tips?

Bericht 134 van 1.373
laatste antwoord

Re: wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

brittbreda
Community-lid

Inmiddels contact gehad met RM Netherlands, zeer snel bericht terug dat er sinds 29-08 geen pakketje meer voor mij was gearriveerd in Nederland. Ik vond dat toch wel erg netjes, aangezien ik bij PostNL altijd het standaard antwoord krijg, "Ja, maar als we geen T&T-code kunnen we niets voor u betekenen".


Blijkbaar kan bij dit bedrijf dus wel gewoon op adres worden gezocht... B-)


De sticker is van een oud pakketje die ik hier nog had liggen, het is denk ik niet van Selektvracht. Dat is hier een vaste bezorger in een Bmw en die ken ik inmiddels wel :-p.


Gelukkig is mijn pakketje terecht, het is kwijtgeraakt in de UK zelf. Ze hebben het pakketje nog kunnen traceren (Vraag me niet hoe, er zit volgens mij geen code op een small packet?), na heel wat bellen van de verkoper :-D. Ze gaat het nu opnieuw verzenden met T&T, dus hopelijk wordt het over een paar dagen bezorgd!


 



Brieven worden bij mij 9 van de 10 keer via PostNl bezorgd, één keer is het bezorgd via Sandd. Dit duurde ongeveer 3 weken, net toen ik het dacht dat het kwijt was, arriveerde het!


Er is nog een kans dat het binnenkomt, en inderdaad gewoon de claimtijd bij Paypal in de gaten houden! 🙂


 


 

Bericht 135 van 1.373
laatste antwoord

Re: wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

 Hoe heb je het de vorige keer opgelost?


De verkoper heeft gelijk,want het komt SOMS toch aan.


Reken vanaf de dag nadat het is opgestuurd!


Je hebt nog wat tijd,om pp te verwittigen.

Bericht 136 van 1.373
laatste antwoord

Re: wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

M'n 4e keer dat ik iets bestel en de 2e keer dat iets 'verdwenen' is... *zucht* wacht nu al 2weken en 5dagen op een CD uit UK. Heb de verkoper al 'n mailtje gestuurd hij wilt nog een paar dagen wachten... Suggesties?

Bericht 137 van 1.373
laatste antwoord

Re: wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Een geschil beginnen.


En dan aan Ebay Customer Support overdragen.


Krijg je je volledige bedrag teruggestort

Bericht 138 van 1.373
laatste antwoord

Re: wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Die foto is toch onleesbaar? Probeer deze tracktrace eens:


http://www.selektvracht.nl/track-and-trace.shtml?bcode=&submit=

Bericht 139 van 1.373
laatste antwoord

Re: wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Selekt mail komt tegenwoordig ook met witte auto's.


Maar ook nog met particuliere personenauto's.


Ik kreeg een selektbesteller aan de deur,


die niet begreep wat b.g.g. betekende.


Je zou toch denken,dat ze enige opleiding krijgen.


 

Bericht 140 van 1.373
laatste antwoord