Ik vind het nu wel opvallend worden, maar ik wacht op een stuk of 6 pakjes/brieven uit Engeland, waarvan de oudste verstuurd op 12 juni en ik heb nog helemaal NIETS ontvangen.
Tijdje geleden ook via amazon.uk een boek gekocht en die is ook nooit aangekomen. Begin me wel zorgen te maken, want 6 dingen is niet weinig. Kan geen toeval zijn. Wie o wie herkent dit op dit moment ook?
Vreemd, ik moest altijd wachten totdat ik een ons woog op enveloppen via RM, de afgelopen maand ging het als een tierelier (binnen een aantal dagen in huis) en nu is het weer pet.
Ook ik heb grote problemen met post die uit Engeland via de Royal Mail verstuurd wordt. Aangetekende en verzekerde poststukken zijn geen probleem, die wordt in Nederland via TNT Post vervoerd. Maar standaard post uit UK komt binnen bij RM Netherlands in Den Haag en daar beginnen de problemen. RM Netherlands hanteert een netwerk van verschillende distributiekanalen zoals GLS, Selektvracht, Selektmail en dan hebben ze ook nog eigen bezorgers. Inmiddels wacht ik op vier pakjes uit Engeland, waarvan het oudste op 4 februari door een betrouwbare verkoper uit Engeland is verstuurd. Op 9 februari, zo heb ik nu achterhaald, is het bij RM Netherlands binnengekomen en sindsdien is het spoorloos.
Ik raad iedereen aan die op Royal Mail zit te wachten om klachten in te sturen naar RM Netherlands, Laan van Ypenburg 130, 2497 GC 's-Gravenhage. Tel. 070-3075673.
email: service@rm-nl.nl
Zelf doe ik voorlopig geen bestellingen meer bij Engelse eBay-verkopers die met Royal Mail werken.
Vic
A man worked in a post office. His job was to process all mail that had illegible addresses. One day a letter came to his desk, addressed in a shaky handwriting to God. He thought, “I better open this one and see what it’s all about.” So he opened it and it read:
“Dear God, I am an 83 year old widow living on a very small pension. Yesterday someone stole my purse. It had a hundred dollars in it which was all the money I had until my next pension check.” “Next Sunday is Easter, and I had invited two of my friends over for dinner. Without that money, I have nothing to buy food with.” “I have no family to turn to, and you are my only hope. Can you please help me?”
The postal worker was touched, and went around showing the letter to all the others. Each of them dug into his wallet and came up with a few dollars. By the time he made the rounds, he had collected 96 dollars, which they put into an envelope and sent over to her. The rest of the day, all the workers felt a warm glow thinking of the nice thing they had done.
Easter came and went, and a few days later came another letter from the old lady to God. All the workers gathered around while the letter was opened. It read, “Dear God, How can I ever thank you enough for what you did for me?” “Because of your generosity, I was able to fix a lovely dinner for my friends. We had a very nice day, and I told my friends of your wonderful gift. “ “By the way, there was 4 dollars missing. It was no doubt those thieving bastards at the post office.”
Wederom wordt er post achtergehouden of gestolen, ik weet het nu eigenlijk wel zeker.
In maart 1 Ebay-envelop en 3 bestellingen bij www.play.com
En 1 pakket werd teruggestuurd zonder duidelijke reden.
Alles vanuit de UK.
Gelukkig stuurt Play.com nieuwe exemplaren (zonder vragen te stellen), maar bij de Ebay-envelop is het maar even afwachten. Desnoods een Paypalclaim indienen dan maar.
Ik heb inmiddels klachten neergelegd bij Sandd, Selektmail, TNTpost (meteen een reactie dat ze er niks aan kunnen doen, belachelijk!), en ik ga dit nog doen bij Royal Mail en RM Netherlands.
Ik begin er behoorlijk ziek van te worden, dit kan zo echt niet langer.
Mijn pakje uit de UK verzonden op 19 maart volgens poststempel, ontvangen op vrijdag 21 maart. Bezorgd door een lokale koerier (géén Selekt!). Niet slecht 🙂
Uit Frankrijk heb ik toch wel goede ervaringen, ook al snappen ze niets van het geautomatiseerde betalingsverkeer en willen ze per say "cash" op sturen.
Met Belgen heb ik eigenlijk alleen maar ervaringen van geen reacties, geen betalingen... heb er nu denk ik weer 1? Intuitie zeg maar.
ik heb geen problemen met pakjes uit Engeland,
maar wel met vrekkerige bieders uit Frankrijk
die maar niet reageren of betalen en dan na meer
dan een week - nadat ze te horen hebben gekregen
dat de transactie niet doorgaat - ineens alle remmen
los gooien om te voorkomen dat ze een waarschuwing niet-
betalende bieder krijgen.