annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Pakket met USPS

Hoi!

Ik heb een pakketje in Amerika gekocht.

Dit is de trackinfo tot nu toe:

Arrived Abroad, August 31, 2007, 7:04 pm, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, August 31, 2007, 7:04 pm
International Dispatch, August 29, 2007, 10:29 pm, NJI
Electronic Shipping Info Received, August 28, 2007

Nu lees ik zoveel horrorverhalen van mensen die af en toe weleens 4 weken zitten te wachten op een pakketje...

Dit pakketje is verzonden met USPS. Heeft iemand daar ervaring mee, en hoelang duurt t nog voordat het bij mij is? Het is voor een verjaardag...vandaar de stress:)

Gr

Mattie
Bericht 1072 van 1.072
laatste antwoord
1.071 ANTWOORDEN 1.071

Pakket met USPS

Vervolg ..pakket uit Hong Kong

Zowaar verscheen het volgende vanmorgen op de Track en Trace van TNT. :

De volgende gegevens zijn over uw zending gevonden:

Statusinformatie Datum Locatie

Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco 28-09-2009 Zwolle , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 01-10-2009 Amsterdam , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 02-10-2009 Zwolle , intern transport pakketten
Zending zit in afleverroute 02-10-2009 Enschede , pakkettendistributie
Voorgemeld en gescand op rit 02-10-2009 Enschede , pakkettendistributie
Chauffeur is onderweg 02-10-2009 Enschede , pakkettendistributie
Zending is uitgereikt 02-10-2009 Enschede , pakkettendistributie

Dus ik bellen naar mijn werk (Afleveradres) en ja hoor er ligt hier een pakje voor je uit Hong Kong ..dus ik vraag mijn colega...Moest er nog iets betaald worden? ...Nee hoor ..een krabbel was genoeg.

Nu het volgende : Ik ben natuurlijk erg blij dat het pakketje er is (Al heb ik het nog niet gezien) De custom plank voor de gitaar body + verzending vanuit Honk Kong Koste mij +/- 60 euro ..Weet iemand of het zo is dat als het totaal bedrag boven een aantal euro`s komt dat je dan pas invoer belasting moet betalen ??

Ps. Ik heb gisteren (1-10-2009) nog even gebelt of het pakketje daadwerkelijk wel aanwezig was en hoelang het zou duren ...antwoord: meestal 5 dagen bij de douane tot maximaal 30 dagen !!! Daan weet iedereen dat. Let natuurlijk wel op je paypal mocht het pakketje niet gepost zijn dat je je geld nog terug kan innen!

Ik hoop vele ebayer hiermee van dienst te hebben kunnen zijn...en ik wacht even verder op een ander pakketje uit Signapore (Zonder track en trace):-(

Groet CDTerpstra
Bericht 501 van 1.072
laatste antwoord

Pakket met USPS

www.douane.nl je kunt daar ook bellen

en dat er op oldtimers en antieke meubels geen invoerrechten zitten is zo ook niet waar.
Bericht 502 van 1.072
laatste antwoord

Pakket met USPS

het pakket is niet aangemeld bij TNT maar bij HK post
Zodra de gegevens van het pakket van HK post bij TNT aankomen , krijgt het pakket een TNT nummer , zodra het pakket de douane verlaat wordt het traceerbaar. Zo lang het de douane niet heeft verlaten verschijnt uitsluitend : Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco ........ .......... ......Zwolle , intern transport pakketten
Bericht 503 van 1.072
laatste antwoord

Pakket met USPS

Ik zou willen weten of je duane bleasting betaald over vintage kleding die ouder is als 25 jaar. Weet iemand daar een antwoord op? Want bij meubels and autos hoeft het niet.
Bericht 504 van 1.072
laatste antwoord

Pakket met USPS

als de douane er nog niet uit is wordt het nog niet aangemeld bij de pakketdienst, dat gebeurt pas als de douane er klaar mee is
Bericht 505 van 1.072
laatste antwoord

Pakket met USPS

Gerrut als het niet duidelijk is wat de inhoud en de waarde is , is het heel normaal dat het bij de douane langer dan een week duurt. Maar als er echt een probleem is , dan weet TNT dat , dus gewoon even bellen
Bericht 506 van 1.072
laatste antwoord

Pakket met USPS

volgens mij is het niet normaal dat het pakketje aangemeld wordt en dat het dan nog een week duurt, ik verwacht dat je pakje deze week nog geleverd wordt, als je pakje er dinsdag nog niet is zou ik nogmaals bellen
Bericht 507 van 1.072
laatste antwoord

Pakket met USPS

Het pakket is nu 8 dagen bij de douane , mijn ervaring 1-2 weken is heel normaal , dit is dus helemaal binnen de norm.

Als je het nummer nu van TNT hebt, kun je daar ook nog navragen , die weten soms meer als op de site te zien is omdat TNT met bijwerken meestal achterloopt.
Voor de volgende keer: door de verkoper een factuur met duidelijke beschrijving en prijs aan de buitenkant van het pakket laten plakken ( wat eigenlijk voorschrift is ) dit voorkomt vertragingen want zo'n factuur meestal meteen als waar wordt geaccepteerd. Geschenk aangeven met belachelijk lage prijs is niet aan te bevelen want dan wordt uitgepakt, geschat enz enz.
Bericht 508 van 1.072
laatste antwoord

Pakket met USPS

Beste Ebayers
Ik heb op 15 September een Custom Bass Guitar Body gekocht in Hong Kong?:| Ik lees hier heel veel maar eiegnelijk niet alles duidelijk op een rijtje... Het enige dat ik ervan begrijp is dat je gewoon rustig moet afwachten tot het Pakket wordt vrijgegeven door de douane ...en als je moet betalen dat je dan vanzelf de rekening krijgt.

Wel nu even mijn gegevens :
Aankoop op Ebay : 15-9-2009
Betaald via PayPal : 15-9-2009
Verzend gegevens Hong Kong tracking tot dus ver
(1-10-2009):
Posting Date Drop-off Point Origin
17-Sep-2009 Shek Wai Kok Post Office Shek Wai Kok Post Office

Date # Location Delivery Status
17-Sep-2009 Hong Kong Item posted.
17-Sep-2009 Hong Kong In transit.
18-Sep-2009 Hong Kong Processed for departure.
18-Sep-2009 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 18-Sep-2009
22-Sep-2009 Netherlands Arrived.
22-Sep-2009 Netherlands Pending customs inspection.

Gegevens TNT Track en Trace (1-10-2009):
Statusinformatie Datum Locatie

Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco 28-09-2009 Zwolle , intern transport pakketten
(Dit betekend dat het pakket tot op heden nog niet is vrijgegeven)
Het TNT track nummer kan je telefonisch opvragen op nummer 09000570 (0,40Euro per minuut)

Ik vindt het zelf allemaal erg lang duren en ik had de gitaar al wel 2 weken klaar kunnen hebben maarja ...Geduld is een schone zaak.

Over de inklaring: De douane opent het pakket om te kijken wat erin zit en de waarde hiervan te vergelijken met de normale nederlandse prijs van het product deze waarde wordt geschat en als er een aankoop bon bijzit volgens mij gewoon klakkeloos overgepent. Als er geen bon bij zit zal de TNT schriftelijk een verzoek aan U doen een aankoop bon (Van Paypal bijv.)naar hun op te sturen. Over producten die Nederland binnen komen moet Belasting worden betaald (Dit heeft ooit iemand verzonnen die zonder te werken toch centjes wou hebben om uit te geven) Ook kosten voor inklaring zijn verschuldigd aan TNT (Meeste gevallen 12,50 euro) De belasting zou waarschijnlijk 19 % van de geschatte waarde zijn.

In elkgeval ik wacht nu dus vanaf 15 -9-2009 op mijn pakket ...maar ik houdt hoop .... Het zal van zelfe komen.

Ik zou in iedergeval iedereen op de hoogte houden hoe het verder verloopt met mijn zending. Gedeelde smart is halve smart !!!

Ps. Mocht ik iets niet goed hebben beschreven laat dit dan even weten.

Groet CDTerpstra
Bericht 509 van 1.072
laatste antwoord

Pakket met USPS

dat het er aan komt.
Bericht 510 van 1.072
laatste antwoord