op 15-11-2011 15:14
Waarom kan ik geen feedback meer geven als ik netjes afwacht tot de tijd van transactieproblemen oplossen is verlopen?
Ik koop iets bij een verkoper uit Belgie, er zijn problemen met de levering volgens de verkoper, ik wacht rustig af. Uiteindelijk komt de uiterste termijn in beeld waarop ik een geschil kan openen, ik open het geschil en probeer het nog steeds op te lossen met de verkoper. Maar hij zegt dat het niet verzekerd is, terwijl wel verzekerde verzending werd aangeboden en voor is betaald. Ik blijf de hele periode met transactieproblemen door communiceren maar hij houdt daarmee op. Uiteindelijk het probleem geescaleerd naar Ebay. Nu wil ik negatieve feedback leveren maar kan dat niet meer omdat ik het te lang geleden heb gekocht? Dat is toch vreemd. Ik zou minstens nog na deze 2 wachttijden feedback moeten kunnen geven.
Groeten een teleurgestelde koper.
op 12-08-2012 21:46
niemand wil dit censureren.
op 12-08-2012 12:35
Belachelijk dat na 60 dagen geen feeback meer mogelijk is!
Slecht voor de verkoper, slecht voor de transactie, zeer slecht voor Ebay (wordt daardoor onbetrouwbaar) en nog slechter dat je er niet voor gewaarschuwd wordt.
Hoe kan Ebay dit als kwaliteit zien?
Ik heb in China gekocht, doe ik al jaren, na 5 weken pas levering en ik had het product kwalitatief nog te beoordelen. Alles bij elkaar had ik in een week moeten communiceren en dat lukte dus niet.
Belachelijk!
(als men dit wil censureren krijg ik echt een Oostblok gevoel bij een toch Amerikaans bedrijf).
op 07-07-2012 17:52
Wat ik nu voornemens ben om te gaan doen is om voortaan binnen 2 weken een geschil te openen, ongeacht waar het artikel vandaan moet komen en ongeacht wat de verkoper mailt, of voor smoesje verzint of voor verzendduur aangeeft .
Jammer voor de bonafide verkopers, maar ja, Ebay of Paypal willen de termijnen niet ruimer stellen, dus ook zoiets belachelijks.
op 02-07-2012 18:42
Ja, het blijkt maar weer dat termijnen gepasseerd worden doordat de verkoper je aan het lijntje houdt.
In mijn geval ging het om zowel de FB-termijn als het melden van een geschil.
De verkoper in kwestie: antiquechina2009, heeft mijn 1e bestelling wel geleverd (na een week of 4/5) maar mijn 2e bestelling niet.
Bestelling moest uit China komen. Deze verkoper liet al weten dat het enige tijd kon duren dat de bestelling onderweg is.
Maar nadat ik enkele e-mailtjes heb verstuurd en beantwoord kreeg, bleek dus dat ik gewoon aan het lijntje werd gehouden.
Ja, ik dacht het ene (goedkopere) artikel heb ik wel ontvangen, dus het andere komt ook nog wel..
Enkele berichten van de verkoper:
Verkoper zou informeren bij zijn postkantoor wat er gebeurd is... Verkoper gaf aan dat er goed nieuws was, want het bleek dat andere kopers in 1e instantie ook niks hadden ontvangen, maar uiteindelijk wel....Verkoper zou opnieuw het artikel versturen...
Sinds mijn laatste e-mailbericht heb ik niks meer van de verkoper gehoord. Kennelijk denkt de verkoper dat ik vanwege het geringe bedrag (ongeveer 11 euro) niks kan of wil doen. Misschien heeft-ie ook wel gelijk en moet ik dit verlies voor lief nemen......
op 28-05-2012 02:38
dn je moet ook niks in china kopen.Natuurlijk doet de post van dar naar hier er geen 2 maanden over.Maar als je lekker goedkoop uit wilt zijn moet je vooral dat risico nemen..
op 26-05-2012 09:07
feedback blijft mogelijk tot 60 dagen nadat de transactie is gesloten!
op 25-05-2012 21:07
Heb ik ook gehad. De verzendtijd uit China was net zoland als de tijd dat je je geld terug kunt krijgen en/of feedback kan geven. Rarara, wat gebeurt er. Ik ontvang niets. feedback niet meer mogelijk, geld via paypal kwijt. Enige hulp of begrip van Ebay? vergeet het maar!
op 22-11-2011 14:14
Tjah ik heb het artikel vandaag ontvangen en via paypal zag ik dat er wel een trackingnr op zat maar het blijft wel vreemd dat ik geen feedback meer kan geven en dat het artikel zomaar verwijderd kan worden van ebay.
op 21-11-2011 12:59
als je met Payal betaalt hebt.
onmiddellijk claimen!!!!
en als je met overschrijving betaalt hebt hopen
dat verkoper het verzonden heeft.
dit heb ik al in 2003 meegemaakt en ik was dus
mijn geld kwijt.
en nu dus waarschijnlijk ook geen mogelijkheid meer om verkoper
nog te kunnen kontakten!?
groetjes Niek
op 21-11-2011 12:52
Ik kan het nog mooier vertellen ik heb op 15 November een bestelling en betaling gedaan van een ZIPPO AMERICAN CLASSIC CROWN STAMP HIGH POLISH CHROME WINDPROOF LIGHTER 24751 de verkoper heeft nog wel op 16 november laten weten dat het artikel verzonden is en mij positieve feedback gegeven maar tot mijn verbazing is het artikel op 17 November nergens meer terug te vinden ook niet in mijn ebay? krijg alleen de message artikel mogelijk verwijderd of niet beschikbaar? ik heb dit nog nooit meegemaakt kan een verkoper zomaar iets verwijderen terwijl dit nog niet is afgehandeld? ik kan in ieder geval geen feedback meer teruggeven terwijl het artikel nog niet eens is gearriveerd....dit is toch het toppunt?