op 15-11-2011 15:14
Waarom kan ik geen feedback meer geven als ik netjes afwacht tot de tijd van transactieproblemen oplossen is verlopen?
Ik koop iets bij een verkoper uit Belgie, er zijn problemen met de levering volgens de verkoper, ik wacht rustig af. Uiteindelijk komt de uiterste termijn in beeld waarop ik een geschil kan openen, ik open het geschil en probeer het nog steeds op te lossen met de verkoper. Maar hij zegt dat het niet verzekerd is, terwijl wel verzekerde verzending werd aangeboden en voor is betaald. Ik blijf de hele periode met transactieproblemen door communiceren maar hij houdt daarmee op. Uiteindelijk het probleem geescaleerd naar Ebay. Nu wil ik negatieve feedback leveren maar kan dat niet meer omdat ik het te lang geleden heb gekocht? Dat is toch vreemd. Ik zou minstens nog na deze 2 wachttijden feedback moeten kunnen geven.
Groeten een teleurgestelde koper.
op 17-11-2011 10:41
goedenmorgen,
ja 60 dagen is natuurlijk wel een behoorlijke tijd
om er met een verkoper uit te kunnen komen.
En waarom reageert verkoper niet? afgelopen
Januari had ik een aangetekende zending vanuit
Duitsland die dus geopend was tijdens de verzending
geweigerd en terug naar de verkoper. met verkoper
het netjes kunnen regelen.
Ik heb sterk het vermoeden dat deze verkoper het
dus niet aangetekend verzonden heeft, en dat
overkomt mij af en toe ook wel dat ik voor
aangetekende zending betaalt heb en dat ik
het met een gewone brief ontvang.
Nu is deze zending kennelijk foetsie en verkoper
heeft volgens mij geen zin om je geld aan je terug te gaan
betalen, en verzending van en naar Belgïë
duurt in de regel zo een 2 a 3 werkdagen.
Dus ook al had die termijn van 90 dagen gehandhaaft
gebleven binnen die 60 dagen had jij volgens mij
wel tot de conclusie kunnen komen dat je aan
het lijntje door de verkoper gehouden werd.
groetjes Niek
op 17-11-2011 10:09
Klopt Ebay bepaald echter wel de termijn binnen welke dit mogelijk is. Dan vind ik het vreemd dat deze blijkbaar niet is afgestemd op de andere termijnen. Ook kreeg ik wel netjes een herinnering over de mogelijk tot openen van een geschil en daarna een herinnering over het automatisch sluiten van het verschil, maar dus geen herinnering om feedback te geven. Klinkt allemaal of er gewoon niet over is nagedacht door Ebay. Wat ook de reden is dat ik deze discussie geopend heb.
op 16-11-2011 11:22
goedenmorgen Stephan,
ja ja misschien heeft verkoper het niet terugontvangen.
een correcte verkoper zal altijd wel blijven
communiceren en op emails daarover blijven reageren
en een oplossing zoeken voor het probleem.
Ja en censuur daar we weten hier alles van, ebay
is to me not anymore what it used to be in the past.
groetjes Niek
op 16-11-2011 11:03
Ebay bepaalt niet of en wanneer jij FB wilt achterlaten, dat ze zeggen dat je het beste kunt wachten tot er een oplossing is is alleen een advies en geldt alleen als er ook daadwerkelijk een oplossing in het verschiet ligt.
Jij en alleen jij bepaalt wanneer je binnen de termijn FB geeft.
Dus van nu af aan gewoon rekening houden met de termijn en binnen die periode fb geven (of niet)!
Als er problemen waren met het adres dan hoeft dat niet persé een fout van de verkoper te zijn! en misschien heeft de verkoper het pakket niet terug ontvangen!
op 16-11-2011 10:42
Het was geen voorraad probleem maar een verzend probleem. Op depost.be heb ik het pakketje kunnen volgen, maar er waren problemen met het adres. Volgens depost.be was het pakket weer teruggestuurd naar de afzender. Maar die laat niets meer van zich horen.
@metrijst Hoezo bepaald Ebay de termijnen niet? Zij geven en de termijn aan waarin je feedback kan geven en kunnen dit veranderen. Tevens geven zij de maximale tijd aan waarna je een geschil kunt openen en de tijd dat dit verschil mag lopen. Dit zijn alle 3 tijden die Ebay zelf instelt, vooral de feedback zou ik afstemmen op die andere 2 want ik kan me voorstellen dat die 2 laatste nog wel eens wettelijk geregeld kunnen zijn. De feedback periode lijkt me niet.
Ik zie trouwens ook dat iemand hier mijn originele post heeft aangepast. Lekkere censuur hier dus.:-(
op 16-11-2011 09:30
nog even dit,
een verkoper dient het objekt op voorraad te hebben
en anders als die het objekt niet op voorraad heeft
het dus niet te listen.dit zijn dus ebayregels.
En als je dit had geweten had je dus je niet aan het
lijntje laten houden.
Met als gevolg dat verkoper rustig door kan blijven
gaan met naieve kopers te besodemieteren.
groetjes Niek
op 15-11-2011 16:59
eBay bepaalt de termijn niet, als jij vind dat je er alles aan hebt gedaan om tot een oplossing te komen en er verder niets meer is wat je kunt doen dan sta je volledig in je recht om FB te geven.
De maximale termijn is echter wel 60 dagen terwijl dit voorheen 90 dagen was!
-- Bewerkt door metrijst op 15 Nov 2011 17:00 CETop 15-11-2011 16:38
Wat ik zo vreemd vind in dit verhaal is dat Ebay zelf aanraad nog geen (negatieve) feedback te geven tot dat het issue is afgelopen. Dat advies heb ik opgevolgd, ik verbaasde me echt dat ik na de termijn die zij zelf bepalen geen feedback meer kon geven. 😞
op 15-11-2011 15:52
Je kunt tot 2 maanden na aankoopdatum feedback geven.
Ja en aan een verkoper waar je voor aangetekende
verzending hebt betaalt en dat verkoper beweert
dan achteraf dat dat niet het geval is dan moet
je toch even wat alerter zijn want dan heb je toch
met een verkoper van doen die het allemaal volgens
mij niet zo nauw met het gebeuren neemt.
jammer dat je dus geen feedback meer kan geven en
daardoor andere bieders een beter inzicht kan
geven met wat voor aanbieder zij van doen hebben.
groetjes Niek