annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hebben jullie dit wel eens meegemaakt??????

Het handelt zich hier om het opdrijven van de prijs, een object overbieden en dan meteen weer voor 4 dagen te koop zetten met als startprijs het laatste bod! Het allereerste bod was €1,00 en de bieding verliep verder normaal. Ik heb ook een zelfde object gewonnen, die bieding is normaal verlopen! Hieronder de tekst die ik per mail naar de verkoper van het object heb gestuurd:



Dear Sir,



I just won a cup and saucer 'RC Musselmalet Vollspitze' from your shop in an auction on Ebay! I'm really happy because it was a good price!


I also made a bid on the second cup you had available but the strangest thing happened after the bidding was done! I did not win this item because somebody else made a higher bid and that is fine! BUT what I found very strange is that afterwards I could still bid on the cup and saucer, the ebay system kept on mentioning that somebody else overbid me! When I looked at WHO was bidding, I saw that a***o (822*) is still bidding.....AND that the cup and saucer are back on the biddinglist AGAIN, to end in 4T21u as of this minute!! The startingbid is the closing bid of €21,50,  I could not believe my eyes! So NOBODY won this cup and saucer!! This is just to make the price go up!!


I don't know what is happening here, but it sure does not look good! If it is something you do not know about, then maybe you should notify Ebay about this! I'm going to notify Ebay as well!


I'm really sorry to bother you with this, but I think you should know about it! I hope to hear from you about this matter!

Bericht 3 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Hebben jullie dit wel eens meegemaakt??????

het_regent
Community-lid

Dit heet prijsvorming.

Bericht 1 van 3
laatste antwoord

Hebben jullie dit wel eens meegemaakt??????

r_tuts_nl
Community-lid

Mischien lopen er 2 veilingen bij dezélfde verkoper omdat hij meer van hetzelfde object heeft. Misstanden komen voor helaas..



Ik weet niet of een verkoper een object bij een veiling voortijdig màg terug trekken of alleen onder zeer bijzondere omstandigheden. eBay probeerd wel te voorkomen dat prijzen met zg. 'spook-accounts' wordt hoog gehouden, dit is wél een overtreding! M'ja.. Die mazen waar men doorheen glipt.. Ik zou dit zeker als 'n verdachte activiteit melden..



Het veiling systeem is automatisch, alleen als het systeem zegt dat u gewonnen hebt, dán hebt u een overeenkomst met de verkoper en moét hij het object aan u verkopen en u moét betalen, anders.. Gewoon pech!



Bieden op een veiling is real-time, wereldwijd zitten mensen met zweethanden aan de knoppen om in de laatse 10 sec. op die knop te drukken..

Bericht 2 van 3
laatste antwoord