op 29-03-2012 21:18
Hallo,
Ik kan sinds vandaag ineens niet meer bieden op items van een bepaalde verkoper. Heb bij verkoper al 6 cd's gekocht en direct betaald met paypal, maar krijg nu ineens telkens de melding dat mijn bod niet wordt geaccepteerd. Als ik de verkoper een bericht probeer te zenden om te informeren waarom ik ineens geweigerd wordt, krijg ik de melding dat de verkoper zoveel emails te verwerken krijgt dat er op deze manier geen contact met hem opgenomen kan worden. Of ik later nog maar eens bij het obect kan kijken om te zien of het antwoord op mijn vraag op miraculeuze wijze is geopenbaard...
De situatie zit nu dus in een soort impasse. Ik heb werkelijk geen idee waarom mijn biedingen ineens niet meer gehonoreerd worden, maar ik heb ook niet de mogelijkheid om te informeren waarom dat zo is.
De enige reden die ik eventueel kan aanvoeren is dat ik bij twee items een neutrale feedback-score heb gegeven ipv een positieve, omdat de items als Zeer Goed werden aangeprijsd, terwijl de digipacks behoorlijk wat slijtage vertoonden. Wilde daar niet moeilijk over doen omdat de prijs ook uitermate schappelijk was, maar goed... zo kinderachtig zal men toch niet zijn?
Ben benieuwd of iemand een suggestie zou kunnen doen om toch in contact met verkoper te kunnen komen, want wil wel graag weten waarom mij geld niet goed genoeg is blijkbaar...
op 15-08-2012 03:48
een verkoper met 99% is in de ebay optiek zeer slecht hoor. Je moet als verkoper toch zeker 99,8-99,9 of 100% scoren wil je een beetje hoog staan in de zoek resultaten, korting krijgen voor je verkoop kosten ed. En omdat te bereiken moet je als verkoper echt je uiterste best doen en is zelfs een neutrale feedback vaak al - binnen de ebay regels- bijna gelijk aan een schorsing.
op 03-08-2012 18:16
Het blijkt veel voor te komen dat wanneer je een eerlijke - neutrale feedback geeft dat je geblokkeerd wordt.
Het is te gek voor woorden, als je dus eerlijk bent.
In China vind men het heel normaal om niet het artikel / kwaliteit van de foto te sturen. Als je na veel heen en weer mailen (kost ook veel tijd) dan niet anders kunt als een neutrale feedback te plaatsen. Dan wordt je door veel verkopers gewoon geblokkeerd.
Nu snap ik waarom bijna iedere verkoper 99%-100% behaald.
Zo kan Ebay beter stoppen met de feedback.
op 30-03-2012 13:37
Dank voor de reply, je zult denk ik wel gelijk hebben. Riekt toch enigszins naar het beknotten van de vrijheid van meningsuiting, om het enigszins te dramatiseren. Voel me zo niet bepaald gemotiveerd om nog eens eerlijke feedback te geven als dat betekent dat ik voortaan geen zaken meer kan doen bij dergelijke verkopers. Neem aan dat dit niet de bedoeling kan zijn van ebay toen men zo'n blokkeringsmogelijkheid in het leven riep, maar kan het ook niet bewijzen uiteraard, vooral niet als de verkoper simpelweg niet te contacteren is om om opheldering te vragen. Beetje treurig allemaal, maar goed.
op 30-03-2012 00:10
je geld is wel goed, maar je feedback niet. Een verkoper wordt door ebay vreselijk afgestraft als die een negative of neutrale feedback krijgtr en deze verkoper neemt waarschijnlijk het zekere voor het onzekere en heeft u geblokkeerd. Terrecht of eerlijk, dat weet ik niet, maar waarschijnlijk wil deze verkoper geen enkele risico lopen. Als hij niet oop mailen reageert heb je verder weinig (eigenlijk geen) andere opties