annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Bedoelt u de 13 euro voor postnl ?

Dat is nieuw voor mij, als er geen invoerrechten zijn kunnen er ook geen kosten worden berekend.

Bericht 41 van 804
laatste antwoord

ja dat is het ik heb geen verzendkosten betaald dus nu moet ik die kosten alsnog betalen 

Bericht 42 van 804
laatste antwoord

Tot een bedrag van 22 euro is invoer uit China vrij van BTW.

Als u geen vervoerskosten hebt betaald zit u net goed anders betaald u 21% over het bedrag plus 13 euro kosten voor postnl.

Als u met PayPal hebt betaald stuurt u eenvoudig een kopie email van deze betaling of een schermprint van uw PayPal account naar de douane op.

U hoeft zich verder nergens zorgen over te maken, dit is standaard procedure.

Bericht 43 van 804
laatste antwoord

ik heb een vraag heb een dell laptop accu besteld uit china. heb er 21,72 voor betaald maar krijg nu een bericht van de douane. ik moet omschrijven wat er in het pakketje zit en hoeveel mij dit heeft gekost. moet ik mij nu ergens zorgen over maken.

alvast bedankt

Bericht 44 van 804
laatste antwoord

U gaat 555 euro betalen.

Een dergelijk toestel kunt in NL kopen voor 470 euro incl verzending en btw.

Direct leverbaar.

Bericht 45 van 804
laatste antwoord

Beste mensen, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb een paar weken geleden een Samsung Galaxy S3 gekocht via internet. Was een dure aankoop (440 euro of iets in die richting). Nu kreeg ik 2 weken na mijn aankoop een leuke factuur binnen van Fedex.

Kosten BTW: 104,58

Voorschieten accijnzen en invoerrechten: 10,50.

Hoe zit dit precies? In de kleine lettertjes van de advertentie heb ik dit gevonden heb ik achteraf gezien dat de aankoop excl. import duties, taxes and charges is, maja dat wist ik niet bij mijn aankoop. Kan ik hier wat tegen doen, of kan ik de BTW op een of andere manier terugvragen. Niet betalen lijkt me geen optie, dan staat de deurwaarder op de stoep straks.

Deze verkoper ging het om, pakketje kwam uit Hongkong:

http://myworld.ebay.com/qd_us?_trksid=p2047675.l2559

Bericht 46 van 804
laatste antwoord

45 euro.

Bericht 47 van 804
laatste antwoord

oké, bedankt voor je antwoord.

de verkoper zegt dat de telefoon echt is.

hij heeft meer dan 500 positieve feedback.

dus volgens mij zit dat wel goed.

Bericht 48 van 804
laatste antwoord

@ jeroenbreedveld

nee zeker niet als het gaat om een smart phone

extra kosten kun je zeker wel verwachten.

dan is het nog maar de vraag of the telefoon echt is, ebay is bezaaid met Neppe smart phones, met name Iphones.

Bericht 49 van 804
laatste antwoord

bovenstaande was een antwoord voor bericht 734 pagina 31

Bericht 50 van 804
laatste antwoord