annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

moet kunnen, maar alleen als de verkoper het toestaat om het naar een andere adres te sturen.

dan kun je  na betaling het desbetreffende adres doorgeven.

ik heb dit een aantal keer gedaan met producten uit china.

maar aangezien de VS nogal streng is, ligt de keuze bij de verkoper denk ik zo.

Bericht 51 van 804
laatste antwoord

Hallo,

ik heb op 28 december uit amerika een htc one s laten verzenden.

de telefoon kostte €187,5 ($240)

verzending            €13      ($18)

ik heb 'm laten verzenden met priority mail van usps.

sinds 30 december ligt hij bij het sorteercentrum in chicago.

hij zal binnenkort wel naar Nederland komen...

Nu ben ik benieuwd:

-gaan dit soort pakketjes makkelijk door de douane?

(dus zonder BTW e.d.)

-wat zijn de totaal bijkomende kosten?

Bericht 52 van 804
laatste antwoord

Inklaring is een tombola, er valt van te voren niet te zeggen of en voor hoeveel er betaald moet gaan worden. Vaak wordt de categorie fout getypeerd. Het komt ook voor dat het bedrag foutief wordt vastgesteld. Invoerrechten vrije of zelfs btw-vrije zaken worden toch belast of zendingen van grote waarde juist helemaal niet. Vaak gaan first-class, de goedkoopste verzendingen, zo door terwijl priority of express mail er weken over doet omdat ze in de wachtrij van prutsnl zitten. Bij verkkerde vaststelling kan je achteraf bezwaar maken, bij toewijzing volgt na vier maanden restitutie van de btw/invoer maar niet van de inklaringskosten, terwijl er dus foutief ingeklaard is.

Verzenden via een tussenbedrijf is niet zo'n goed idee, voor de verkoper dan. En voor u niet omdat het wat langer duurt, maar de inklaring, die duurt pas lang, daar valt de verzending van in het niet. Reken op 3-6 weken.

Bericht 53 van 804
laatste antwoord

is het bij 2ehands comic-figure beeldjes ook

21% btw + inklaringskosten over

totaalbedrag van de zending?

Mijn pakket word door een tussenbedrijf verstuurd

vanuit USA omdat de particuliere verkoper alleen

binnen US wou versturen. Wat een gedoe :_|

Bericht 54 van 804
laatste antwoord

78 euro.

Bericht 55 van 804
laatste antwoord

Hi,

Ook ik zit met de vraag wat ik moet gaan betalen voor een aankoop (comics figure) uit de States.

Aankoop        $350,00 of  €265,65

Verzenden      $59.99 of  €45.53

Als iemand mij kan vertellen wat mij te wachten staat dan hoor ik dat graag, alvast bedankt!

Bericht 56 van 804
laatste antwoord

63 euro.

Bericht 57 van 804
laatste antwoord

Ik wil een spatbord van een Harley kopen vanuit de USA.

Kosten zijn $315 dollar incl. transport.

Hebben Jullie een idee aan wat ik me kan verwachten van extra kosten aub?

Bedankt alvast voor jullie goeie raad!

Bericht 58 van 804
laatste antwoord

De invoerrechten worden door de duaneafdeling van post.nl berekend.  Het geld gaat naar de belastingdienst, en is niet voor post.nl.  Je mag jaarlijks voor een x-bedrag belastingvrij invoeren. (dit scheelt per jaar.. het is iets van 250,- ofzo.. check even op post.nl).  Kijk uit als de verzender een heel lage prijs op het pakket zet.. Als blijkt dat het artikel veel duurder is dan aangegeven, dan kun je worden veroordeelt vvor belastingfraude.

GEEN GRAP... Dit kan duizenden euro's boete opleveren, en er staat zelfs max. 4 jaar detentie op.. Kijk dus uit met gesjoemel met prijsopgaven, je bent zo crimineel bezig !

Bericht 59 van 804
laatste antwoord

uw vergeet vermenigvuldigen en nog een aantal reken methodes van welke ik sommige namen maar beter niet op schrijf want ze mochten eens denken B-)

Bericht 60 van 804
laatste antwoord