annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

joris@ebay.com
Community-lid
Beste eBay-leden,


Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.


Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Invoerrechten en -plichten

gerrutcamaro
Community-lid
oeps bijna 12000 bedoel ik :8}
Bericht 531 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

gerrutcamaro
Community-lid
ja, de verkoper regelde voor mij het vervoer per zeecontainer dus dat was wel makkelijk

transport: 1000 euro per zee, 600 hier in nl aan diverse (lossen, transport, etc)

douane: btw betalen (doe je aan de transporteur, 19%) 10% invoerkosten, vergeet ook de bpm niet als je een personenwagen invoert

rdw: een amerikaanse auto heeft geen nederlandse typegoedkeuring, er zijn diverse aanpassingen nodig aan de auto en je hebt de typegoedkeuring nodig, de snelste en zekerste manier om die te krijgen is via een tuv keuring (rdw lelystad keuring is af te raden) vds in benthuizen kan dit voor je regelen, ik was voor het op kenteken zetten en de aanpassingen ongeveer 2700 euro kwijt

kort samengevat; ik kocht voor 7000 een auto in florida, maar in totaal kostte hij bijna 11500 (bedrijfswagen, dus geen bpm, geen btw) een personenwagen had nog veel duurder geweest.

maar hij was nog steeds goedkoper als hier kopen...
Bericht 532 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

botendik
Community-lid
hallo,
heeft iemand wel eens een auto geimporteerd uit amerika. Wat waren de ervaringen hiermee, zoals transport, douane, rdw
Bericht 533 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

gerrutcamaro
Community-lid
ems zending = altijd 16,75 inklaringskosten
Bericht 534 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

Ik heb het nog eens nagekeken, omdat ik echt in de veronderstelling was dat je vanaf 1 dec. tot €150 belastingvrij kon inkopen van buiten de EU. Is echter niet zo, is nu duidelijk.

De grap is echter, vind ik, dat je overal de indruk krijgt dat dat wel zo is. Vlgs mij denken veel mensen dat je nu tot €150 gratis kan invoeren, terwijl slechts de douanerechten vervallen zijn (tot die €150). Da's eigenlijk niks dus... 😐
Bericht 535 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

@266

Whoops! Je hebt gelijk, ik was in de veronderstelling dat je tot €150 ook geen btw hoefde te betalen. Dom, dom, dom... :_|
Bericht 536 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

Hola, wacht even, de inklaringskosten klopen niet, die hadden maar 8,50 mogen zijn. Reclameren bij de post.

http://www.tntpostpakketservice.nl/nl/zakelijk/pakketontvangen/inklaringskosten/
Bericht 537 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

Maakt niet uit. Voor 1 december was het douanerecht minder dan 10 euro en werd dus ook kwijtgescholden.

De BTW (19% van 60 euro) klopt, en de inklaringskosten van TNT Post zijn ook correct.
Bericht 538 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

Wanneer is dat pakje in NL aangekomen dan? Ik bedoel voor, of na 1 dec. 2008?
Bericht 539 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

Ik heb zojuist een pakketje ontvangen uit Hong Kong, waarde 40 EURO. Nu moet ik 16,75 EURO inklaringskosten betalen en 11,40 EURO BTW. Totaal 28,15
En dat voor een pakketje van 40 EURO. Komt ook voornamelijk door de hoge verzendkosten van 21 EURO. ( met EMS )
Je word hier echt van alle kanten getild in dit kutland door die kutregering.
Echt schandalig voor zo'n laag bedrag.
Tip : Vraag altijd aan de verkoper of hij het pakje gewoon met airmail of zeepost kan verzenden en ook of hij een lage waarde op het groene stickertje zet. Helpt niet altijd want de douane maakt ook regelmatig pakjes open en taxeren het soms ook nog op de echte waarde. Moet ook verboden worden want ze beschadigen soms gewoon de inhoud.
Bericht 540 van 804
laatste antwoord