- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 07-01-2009 22:40
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 07-01-2009 22:39
transport: 1000 euro per zee, 600 hier in nl aan diverse (lossen, transport, etc)
douane: btw betalen (doe je aan de transporteur, 19%) 10% invoerkosten, vergeet ook de bpm niet als je een personenwagen invoert
rdw: een amerikaanse auto heeft geen nederlandse typegoedkeuring, er zijn diverse aanpassingen nodig aan de auto en je hebt de typegoedkeuring nodig, de snelste en zekerste manier om die te krijgen is via een tuv keuring (rdw lelystad keuring is af te raden) vds in benthuizen kan dit voor je regelen, ik was voor het op kenteken zetten en de aanpassingen ongeveer 2700 euro kwijt
kort samengevat; ik kocht voor 7000 een auto in florida, maar in totaal kostte hij bijna 11500 (bedrijfswagen, dus geen bpm, geen btw) een personenwagen had nog veel duurder geweest.
maar hij was nog steeds goedkoper als hier kopen...
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 07-01-2009 22:05
heeft iemand wel eens een auto geimporteerd uit amerika. Wat waren de ervaringen hiermee, zoals transport, douane, rdw
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-12-2008 23:46
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-12-2008 22:40
De grap is echter, vind ik, dat je overal de indruk krijgt dat dat wel zo is. Vlgs mij denken veel mensen dat je nu tot €150 gratis kan invoeren, terwijl slechts de douanerechten vervallen zijn (tot die €150). Da's eigenlijk niks dus... 😐
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-12-2008 20:00
Whoops! Je hebt gelijk, ik was in de veronderstelling dat je tot €150 ook geen btw hoefde te betalen. Dom, dom, dom... :_|
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-12-2008 16:29
http://www.tntpostpakketservice.nl/nl/zakelijk/pakketontvangen/inklaringskosten/
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-12-2008 16:27
De BTW (19% van 60 euro) klopt, en de inklaringskosten van TNT Post zijn ook correct.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-12-2008 15:03
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 17-12-2008 16:43
En dat voor een pakketje van 40 EURO. Komt ook voornamelijk door de hoge verzendkosten van 21 EURO. ( met EMS )
Je word hier echt van alle kanten getild in dit kutland door die kutregering.
Echt schandalig voor zo'n laag bedrag.
Tip : Vraag altijd aan de verkoper of hij het pakje gewoon met airmail of zeepost kan verzenden en ook of hij een lage waarde op het groene stickertje zet. Helpt niet altijd want de douane maakt ook regelmatig pakjes open en taxeren het soms ook nog op de echte waarde. Moet ook verboden worden want ze beschadigen soms gewoon de inhoud.