annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

joris@ebay.com
Community-lid
Beste eBay-leden,


Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.


Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Invoerrechten en -plichten

wilma9902
Community-lid
hallo,

even een vraagje. ben niet zo bekend met invoerrechten, btw enz.... ik heb me laten vertellen dat als je iets koopt in usa, dat je vanaf 50 euro al de klos bent en zoveel extra's moet betalen. stel nou dit ik iets koop van 100 euro, hoeveel ben ik dan eigenlijk in totaal kwijt na bezorging in nederland?? is hier een makkelijk rekensommetje voor misschien??

groetjes,
wilma
Bericht 551 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

kopersbescherming
Community-lid
Die K-cellen was inderdaad smakeloos, zo smakeloos zelfs dat ik er niets over gezegd heb.
Het heeft niets met elkaar te maken, helemaal niets.
Bericht 552 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

Of je belt ze even (tel.nummer staat hier wel ergens vermeld).
Bericht 553 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

slaapmarkt
Community-lid
zie de link in bericht #23

het Nederlandse vingertje

het Nederlandse vingertje

Bericht 554 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

missktheangel
Community-lid
Hallo allemaal,

Ik heb het hele internet afgespeurd, maar kan geen logica herkenning in het bedrag aan btw + inklaringskosten dat de tnt rekent voor een pakketje dat ik nog moet ontvangen. Misschien dat 1 van jullie het wel weet?

Ik heb een bestelling gedaan bij een online winkel in HongKong. Het gaat om creme + make up. De waarde van het pakket is 133,95 euro (geen verzendkosten)

Ik begrijp dat ik hier inklaringskosten voor moet betalen + btw, maar ik snap niet hoe de TNT aan een bedrag van 133 euro hiervoor komt?

Op de website van TNT en de Douane kom ik alleen een bedrag van 16,75 aan inklaringskosten tegen. (+btw natuurlijk)

Heeft iemand een idee hoe die 133 euro berekend zou kunnen zijn?
Bericht 555 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

gerrutcamaro_store
Community-lid
je betaald in de usa zelden btw, veiligen op .com zijn normaal ook ex salestax
Bericht 556 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

Je betaald in USA btw en in Nederland de invoerrechten en inklaringskosten/belasting.Ook over de totale verzending.Daarom bestel ik ook niks meer uit de USA.
Met China heb ik zoiets nooit.
Bericht 557 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

bartje1968
Community-lid
Hallo, misschien dat iemand me zo kan helpen zonder dat ik 245 berichten moet gaan uitpluizen naar een mogelijk antwoord...
Situatie: gitaar gekocht in USA. Waarde $2500 - Verzendkosten $129,68 - SDR Value $1715.
Dan de bijtellingen: Invoerrecht €62,01 - BTW €330,22 - Inklaringskosten €16,75
Vragen:
- Wat is SDR Value?
- Kloppen de bijtellingen ongeveer?
- Ik heb volgens mij BTW betaald in de USA en doe dat nu dus ook hier. Da's voor mijn gevoel een beetje dubbelop... Is dit als particulier op een of andere amnier in een van de landen terug te vorderen en zo ja, hoe?

Alvast bedankt voor de tips en reacties!
Bericht 558 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

Meer dan me lief is zelfs.
Bericht 559 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

slaapmarkt
Community-lid
Vaak genoeg. Het zijn juist de mensen die het NIET hebben
die dat vaak veel erger en dramatischer maken dan het is,
met of zonder diagnose moet je toch verder. Daar heb ik
veel ervaring mee, net als met mensen in de omgeving die
daar niet mee om kunnen gaan. Kun jij dat ook zeggen?

het Nederlandse vingertje - proud member of the MUTSEN KUDDE

het Nederlandse vingertje

Bericht 560 van 804
laatste antwoord