annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Betreft: Invoerrechten en -plichten

Ik wil graag een horloge bestellen in de VS op Ebay voor mijn neefje die woont in New York. Kan ik het horloge bestellen, en betalen met mijn credit card (van de Rabobank) en laten bezorgen bij hem thuis in de VS?

Zonder dat ik extra btw moet betalen, invoerrechten, en dergelijke?

Bericht 71 van 804
laatste antwoord

Nee natuurlijk niet! u wilt dat de verkoper liegt met het risico dat hij/zij een boete krijgt en zeker in de VS zijn die niet mals!

De verkoper heeft het verstuurd zoals het hoort dus de extra kosten kunt u niet op de verkoper verhalen!

Bericht 72 van 804
laatste antwoord

Ik heb via ebay een armband besteld uit Amerika.

Heb tegen de verkoper gezegd dat hij het als een gift moet versturen,zodat er dan geen extra kosten bij zouden komen.

(Had ik hier gelezen).

Komt de armband van de week (na dik een maand) binnen op mijn werk, en ja hoor extra kosten.

Heeft hij m als merchandise verstuurd.

Het is prive voor mij,dus had niet voor niks gezegd het als gift te versturen.

Kan ik dit nog ergens verhalen?

Bericht 73 van 804
laatste antwoord

Is een elektrisch apparaat, op 110V. Ik wil daarom ook een omvormer gebruiken (die CE gekeurd is) voor omvorming naar 220v zoals in Nederland. Ik denk dat ik daarmee "Veilig" genoeg ben.

Maar goed, ik krijg dus ws geen probleem, dus ik ga m bestellen. Bedankt nogmaals voor al je antwoorden het_regent. 

Bericht 74 van 804
laatste antwoord

CE is alleen van belang voor producten van bepaalde categorieën bestemd voor de handel. Als het item op zich niet verboden is zie ik geen probleem. USPS gaat bijna altijd via PostNL.

Bericht 75 van 804
laatste antwoord

Product is 14.0 x 2.5 x 2.5 in inches. 

Dus dat is 35,6 cm x 6,4cm x 6,4 cm.

Gewicht is zon 1 tot 2 kg. 

Wordt het dan PostNL of andere koerier uit jou bewoordingen van "kleiner item"? 

Echter maak ik mij nog het meest zorgen over CE. Maar zoals jij zegt moet dat wel meevallen, en ik heb van 2 mensen uit ook EU landen (Duitsland en hongarije) gehoord dat zij geen problemen hebben gehad dus ik ga de gok wagen denk ik dan :). 

Bericht 76 van 804
laatste antwoord

Als het een kleiner item is wordt dat dan postnl, reken op 2-4 weken.

Bericht 77 van 804
laatste antwoord

Bedankt, dan kan ik het product wel bestellen denk ik, ondanks dat het niet CE gekeurd is. 

En ok, ik merk het wel dan wanneer de BTW moet worden betaald, wordt verstuurd via "Standard Int'l Shipping" van e-Bay. Dus ik neem aan dat dit USPS is, en we zien wel via welke koerier het verder verstuurd wordt in Nederland dan. 

Bericht 78 van 804
laatste antwoord

Ik zou me voor een prive zending geen zorgen maken over CE.

Als u inderdaad btw moet betalen gaat dat bij bezorging door postnl door contant betalen aan de deur bij bezorging. Andere vervoerders sturen vaak een rekening vooraf aan levering en soms is dat achteraf.

Bericht 79 van 804
laatste antwoord

Hoi allen,

Ik wil een product uit USA importeren via e-bay (Electronisch apparaat). Dit product is echter niet CE-goedgekeurd. Krijg ik hier nog problemen mee bij de NL Douane? 

Ik wil het product ALLEEN prive gebruiken, dus niet voor doorverkoop (dit is sowieso niet legaal in europa, ivm CE). 

Waarde zon 78$ incl. verzenden. Ten tweede, ik betaal hier BTW over, dat weet ik, maar waar betaal ik die aan? Het postbedrijfs die het hier komt bezorgen of krijg ik een aparte rekening van de douane?

Bedankt.

Bericht 80 van 804
laatste antwoord