annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

joris@ebay.com
Community-lid
Beste eBay-leden,


Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.


Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Invoerrechten en -plichten


Ik heb een aantal vragen omtrent het invoeren van producten.


 


Is er verschil tussen het invoeren van producten als particulier en bedrijf? zijn er bepaalde voordelen?


 


zijn er bij een aankoop van diamanten via ebay (buiten ey) bepaalde regels?


 


verder zie ik veel verschillende invoercijfers. hoeveel % betaal je nu precies bij het invoeren.


 


alvast bedankt



Alles is gewoon te vinden op de douane website.


http://www.douane.nl/


Succes...

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 161 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten


Ik heb een nieuw objectief gekocht. (uit Hong Kong). € 280,- incl. verzendkosten.


Moest bij levering toch nog € 30,- betalen aan DHL aan Invoerrechten en Omzetbelasting.


Kan hier niet bij aankoop voor gewaarschuwd worden? (p.s. Verkoper gaf lagere waarde op en


.


 



De verantwoordelijkheid voor het invoeren van producten ligt bij de koper zelf, verkopers uit het buitenland hebben er natuurlijk geen idee van welke regels en kosten er per land gehandteerd word.

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 162 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

rikyklomp1951
Community-lid

Ik heb een nieuw objectief gekocht. (uit Hong Kong). € 280,- incl. verzendkosten.


Moest bij levering toch nog € 30,- betalen aan DHL aan Invoerrechten en Omzetbelasting.


Kan hier niet bij aankoop voor gewaarschuwd worden? (p.s. Verkoper gaf lagere waarde op en


.


Bericht 163 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

rvanderweijden
Community-lid

Ik heb een aantal vragen omtrent het invoeren van producten.



Is er verschil tussen het invoeren van producten als particulier en bedrijf? zijn er bepaalde voordelen?



zijn er bij een aankoop van diamanten via ebay (buiten ey) bepaalde regels?



verder zie ik veel verschillende invoercijfers. hoeveel % betaal je nu precies bij het invoeren.



alvast bedankt

Bericht 164 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

deveny55
Community-lid
hangt er vanaf wat hij voor prijs op het papier op het pakket heeft gezet.

maakt verder niet uit of het in een pakket zit of een envelop, ze kijken naar de prijs die er op staat.

dromen


dromen
Bericht 165 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

janvandekar
Community-lid
ik heb een vraag. Ik heb wat yugioh kaarten besteld, ter waarde van 60 dollar. Nooit problemen mee gehad (geen belasting enzo), maar hij heeft het nu in een pakket gestopt. Is de kans groot dat ik nu moet betalen?
Bericht 166 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

deveny55
Community-lid
verstandig was geweest als de verkoper het prijsje eraf
had gehaald..

gift maakt niets uit, ook daarover moet betaald worden

dromen


dromen
Bericht 167 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

tessa_83
Community-lid
Ik heb een tas op Ebay uit Amerika gekocht ($138 + $36 verzendkosten) De verkoper heeft als waarde $30 aangegeven en "gift" gemarkeerd.
Nu krijg ik een brief van de TNT dat als het een koopzendig betreft ik de factuur moet opsturen of als het een geschenk is ook de waarde moet opgeven.
Aan de tas zit een kaartje met de echte waarde van $298, dus ik hoop niet dat de de verpakking openen

Wat kan ik nu het beste doen om zo min mogelijk kosten te moeten betalen?
Ik heb de verkoper al gemaild om te vragen een "nep" factuur te maken met een lager bedrag. Is dit verstandig?

Alvast bedankt!

Tessa
Bericht 168 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

deveny55
Community-lid
normaal krijg je eerst een brief van tnt waar je de waarde moet opgeven met evt een (paypal) factuur.

en 2 houten ketting lijken me geen superdure invoer.

kan trouwens geen veiling vinden van deze aankoop.

dromen


dromen
Bericht 169 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

gerrutcamaro
Community-lid
inklaringskosten zijn bij ems / tnt 17 euro

waarde van een item wordt geschat als er geen commerciële factuur bijzit die voldoet aan alle eisen, nakijken of bezwaar maken = zinloos
Bericht 170 van 804
laatste antwoord