annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

joris@ebay.com
Community-lid
Beste eBay-leden,


Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.


Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Re: Invoerrechten en -plichten

www_viewunity_org
Community-lid

..de banken doen ook geen afgifte van hun internationale handel met geld. De consument zou ook zo handel mogen doen. De consument is geen ondernemer en handel door de consument is op kleine basis prive. 

😛

M.V.G Viewunity Bonnen

Bericht 151 van 804
laatste antwoord

Re: Invoerrechten en -plichten

Ik wil  bij deze alleen mijn ervaring delen.

Invoerrechten worden inderdaad bepaald aan de hand van verzendkosten en de waarde die vermeld staat op het pakket  is er een omschrijving van het object of wordt het pakket geopend kan het zo zijn dat je nog te maken krijgt met extra belastbare items.
Afhankelijk daarvan wordt een totaal bedrag bepaald en natuurlijk ook altijd de administratie kosten.

Vergeet je klaringskosten te betalen geen nood je krijgt gewoon een aanslag te vorderen inkomsten belasting.

wat me wel stoort is dat je op een gegeven moment voor ieder pakketje moet gaan betalen en dan denk ik dit gaat niet leuk meer worden zo.

Ik zeg " de schop in invoerrechten ."

Bericht 152 van 804
laatste antwoord

Re: Invoerrechten en -plichten

kopersbescherming
Community-lid

TNTPOST B.V.


Sorteercentrum Internationale Paketten


Tav Afdeling Inklaring


POSTBUS 20582


1001 NN AMSTERDAM



Betreft foutief geheven invoerrechten en btw


Uw referentie:  staat op formulier


Zending: trackingcode staat op zending


Foto's: bijleveren



Verzoeken om specificatie en herberekening van het juiste bedrag en teruggave van verschil.



Duurt 4-6 weken.




Bericht 153 van 804
laatste antwoord

Re: Invoerrechten en -plichten

Hallo, al jaren koop ik beeldjes etc... in de USA vandaag krijg ik weer een pakket binnen waarde incl. zenden 197,23 dollar. Ik moest aan TNT nu 78,98 betalen hoe ik ook de inklaring douane en 12,50 voor TNT bereken ik kom niet op dit bedrag? Heb de douane al gebeld douane recht is op porselein is 6%. Op deze 3 posten zit er ook geen extra betaling van 15% op.
Het enige wat ik me nu kan bedenken is dat ze ipv van de dollar om te reken naar euro ze gewoon 197,23 euro hebben gerekend maar dan nog kom ik niet op dit bedrag.
De douane wist me ook niet te vertellen waar ik hiervoor moet wezen bij TNT, iemand enig idee. Ook is de rekening totaal niet gespecificeerd alleen maar Zending EPG uit buitenland, betalen 78,98.



BTW, ondanks de kosten ben ik in de us nog stukken goedkoper uit dan als ik het hier in de eu moet kopen.

Bericht 154 van 804
laatste antwoord

Re: Invoerrechten en -plichten

De douane afdeling van TNT is niet op hun achterhoofd gevallen, al velen voor je hebben het zo geprobeerd en zo gedaan.

Je moet gewoon de factuur verzenden van paypal en de kosten betalen.

-- Bewerkt door centralwebshop om 5 Dec 2010 10:33 CET
BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 155 van 804
laatste antwoord

Re: Invoerrechten en -plichten

kopersbescherming
Community-lid

U wilt de wet overtreden en vraagt dan om advies.



Op valsheid in geschrifte staat een maximum straf van zes jaar of een geldboete van de vijfde categorie (76.000 euro)

Bericht 156 van 804
laatste antwoord

Re: Invoerrechten en -plichten

jeroenpel
Community-lid

Ik heb ook een pakketje bezorgt vanuit de vs en heb ook de brief voor inklaring van tnt gekregen. Nu is mijn vraag, wat gebeurt er met mijn pakketje wanneer ik op het formulier aangeef, dat dit een gift is, terwijl dit niet zo is? De verkoper heeft er ook gift bijgezet. Wanneer tnt er achter komt dat het om bedrog gaat, wat gebeurt er dan met mijn bestelling?

Bericht 157 van 804
laatste antwoord

Re: Invoerrechten en -plichten

Dank voor  het antwoord. Ik zal TNT met een vroegtijdige kerstkaart verblijden

Bericht 158 van 804
laatste antwoord

Re: Invoerrechten en -plichten

kopersbescherming
Community-lid

TNT maakt niet genoeg winst, ze dachten zeker dat het USD was ipv YEN.



Maak bezwaar tegen de aanslag en voeg daar kopie van de aankoopfactuu of PayPal betaling bij.



U krijgt uw geld gedeeltelijk terug, niet de kosten namelijk, en dat gaat zes weken duren.


Bericht 159 van 804
laatste antwoord

Re: Invoerrechten en -plichten

17 EURO extra EMS kosten voor item van 18 dollar.



2e hands horloge gekocht van 18 dollar.



Verkoper heeft het kennelijk verstuurd met EMS  vanuit Japan


Krijg brief van TNT dat ze de waarde niet kunnen bepalen (Staat gewoon op pakket. Welliswaar in YEN)Stuur kopie ebay aankoop.



Week later krijg ik TNT aan de deur . Dat is dan 17 euro. Waarom moet ik 17 euro betalen voor een item van 18 dollar? Link /Bron/ any?


Waarde stond op pakket en bon ebay zat bovendien in het pakket. Het verhaal dat ze de waarde niet kunne bepalen lijkt mij dan ook onzin.

Bericht 160 van 804
laatste antwoord